Überrullen på Battlefield 3 ute nu

Medlem

Väntade mig någonting nytt..

Medlem

Ja okej det är ju DICE! Jag ger mig, de svenska gudarna! Klart att det är supersnyggt då, måste det ju vara!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ser bra ut, gött ljud och så vidare. Men jag vet inte hur imponerad jag blir av att se dessa sekvenserna. Det är mer av spoiler än vad det hypar spelet. Jag har sett det förut, inget nytt, mycket hårdskriptat för att skapa inlevelse. Det är av större värde, i deras fall, att visa multiplayer tycker jag.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ja okej det är ju DICE! Jag ger mig, de svenska gudarna! Klart att det är supersnyggt då, måste det ju vara!

Av det man har sett hittills så ser det mycket bättre ut än vad skiten som kommer ut nu för tiden gör...

Ge lite exempel på spel du tycker är snygga?

Medlem

fyfanva NICE! det är ju DICE

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ja okej det är ju DICE! Jag ger mig, de svenska gudarna! Klart att det är supersnyggt då, måste det ju vara!

Jaaaa we get it! Du tycker inte det är är något speciellt med BF3´s grafik, case closed.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Blir garanterat ett köp, Men spelaren verkar bli träffad fasligt mkt utan att "gå ner" både på parkeringsplatsen och uppe på bron över motorleden.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Grafiken ser bra ut. Ser inte hur man kan gnälla på "lågupplösta texturer" det är knappast så att man ser det i denna videokvalité. Allt jag kan säga är att ljussättningen verkar vara väldigt bra.


signatur

Kul att huset inte rasa efter rpg skottet på snipern som många gnällde på att det såg ut o göra förut


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

BF2 and BC2 made a child. Det som ser mest imponerande ut enligt mig är animationerna och ljuset.


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Jizzed in my pants!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Brain:

Ser ju sjukt snyggt ut. DICE gör ruggigt bra spel!
Synd bara att det såg lite hjärndött ut.

Nu får ni ge er! Var ser det sjukt snyggt ut?

Säg då för tusan bara ett motexempel på något som skulle se bättre ut så kan folk ha något att jämföra det med. Ärligt talat ser jag det här spelet som i helhet det snyggaste spelet just nu, stora miljöer, detaljerade effekter, såg du exempelvis det lilla av en tank strid i slutet av trailern? Där det smäller i luften helt plötsligt? Shockvågen på marken, rökeffekterna, det är vad jag kallar snyggt.

Om du ska säga att Crysis 2 är lika snyggt så att det här är ingen förbättring,så är det att påminna att Crysis 2 hade trånga korridor banor med minimal utforskning, kolla hur stora och detaljerade de ser ut att vara här. Det finns mer att räkna på än bara antalet polygoner.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Epic fail... Här väntar man sig en fräsig trailer, så är det enda dom har gjort att klistra ihop redan tidigare visade trailers.... Besvikelsen är stor!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Folk verkar vara sjukt godtrogna. Ingen svår marknad att sälja in sig på. Förbokning kommer absolut ej på tal.

Och skicklig marknadsföring, nu vet alla hur detta uppdraget ser ut innan dem ens spelat det, duktigt. Samt att tråka ut alla med samma klipp om och om igen.

Medlem

Citat från FZ: "Mot slutet visas även potentiellt flygplansmys upp." Var väl en överdrift.. Det såg vi ju i senaste trailern också, precis samma sak. Men detta ser ändå fantastiskt ut, tänk på att release är (troligtvis) i november, så de har fortfarande mycket tid att finslipa. Det är ändå DICE, och jag har fullt förtroende för att dom kommer leverera oklanderlig kvalitét!


signatur

Imperator

Medlem

Mina herrar, tänk på att spelet kommer ut om sex månader! DICE har gott om tid att förbereda och visa oss både multiplayer och fordonskrigsföring! Det är en medvetet marknadsföringsstrategi att aptitreta med de här campaign-sekvenserna


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ja okej det är ju DICE! Jag ger mig, de svenska gudarna! Klart att det är supersnyggt då, måste det ju vara!

Eller så gillar man inte riktigt DICE, och känner sig manad att bara klanka ner på saker dom gör. Kanske man gillar uppmärksamhet, eller att trolla lite?.

Personligen så tycker jag att realismen ser fantastisk ut, och då väljer jag naturligtvis att bortse från lysrör, svävande namn (ovanför en karaktär man styr med tangentbord/handkontroll) och skickligheten hos krypskyttar beväpnade med okänt tillhygge, för att det i slut änden är ett spel, inte på riktigt.
Utöver det så skiter jag i vem som tillverkat spelet...jag köper inte spel för att en specifik tillverkare står bakom, utan för vad det levererar. COD är säker också jättebra, men jag råkade inte se "deras" trailer, utan BF3. Crysis2 ser också riktigt grymt ut, och jag kommer nog köpa det med när ekonomin tillåter. Det är ju ingen jäkla tävling, eller hur?

Allt är ju individuellt, men om du tycker att BF3 ser fult ut (eller inte speciellt) så är jag mest av allt intresserad av vad som tilltalar dig mer? Det måste ju vara någonting monstruöst snyggt då (som min stackars burk inte kommer klara av att spela i sin fulla prakt iallafall, men ändå). Jag är alltid öppen för bra saker att spela, och nästa givna köp kommer att vara Portal2, som jag vet inte kommer att göra mig det minsta besviken.

Jag tror att jag vill säga till alla som klankar ner på ett eller annat sätt, följande: KÖP det inte, snälla. Köp istället det spel som NI gillar, där allt är bättre, tydligen mer realistisk, snyggare, texturer, ljud, tillverkare och bla bla (och skicka ett PM med en titel, jag vill också ha det!).
Vissa skulle nog bara behöva stänga av datorn och ta en promenad i vårsolen istället, kanske träffas i sandlådan och kasta lite högupplöst och ultrarealistisk sand på varandra istället för att göra det här inne.

Ledsen om jag själv låter lite kinkig, men vad fan, som vissa diskussioner här drar iväg alltså, allvarligt .

Medlem

Det var ett jävla kackel.

Angående all realism skit snack, ni vet inte vad ni pratar om. Det finns en anledning till varför modifikationen Project Reality gjordes till BF2 och som kommer göras till BF3 också.

Dom tillverkar inga ultra realistiska spel, för det tycker inte små barnen om, därför exploderar bilar när man skjuter på dom ,och så kommer det alltid vara.

Det är därför man ser fram imot project reality till BF3, så kan ni småbarn teamkilla varandra om planen och tanksen på era vanlij servrar :P.

Medlem
Skrivet av nils45:

Det är därför man ser fram imot project reality till BF3, så kan ni småbarn teamkilla varandra om planen och tanksen på era vanlij servrar :P.

Eller så spelar man seriöst istället för att fly undan till moddarnas mörka skrymslen?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av nils45:

Det är därför man ser fram imot project reality till BF3, så kan ni småbarn teamkilla varandra om planen och tanksen på era vanlij servrar :P.

Eller så spelar man seriöst istället för att fly undan till moddarnas mörka skrymslen?

Försök att få alla att spela seriöst, kan garantera att småbarnen kommer flockas.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av V1per:
Skrivet av nils45:

Det är därför man ser fram imot project reality till BF3, så kan ni småbarn teamkilla varandra om planen och tanksen på era vanlij servrar :P.

Eller så spelar man seriöst istället för att fly undan till moddarnas mörka skrymslen?

Försök att få alla att spela seriöst, kan garantera att småbarnen kommer flockas.

Ja, det är väl inget svårt... En välmodererad (nytt ord?) server har inga sådana sjukdomar. Spelar man seriöst spelar man på en välmodererad server.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:

Epic fail... Här väntar man sig en fräsig trailer, så är det enda dom har gjort att klistra ihop redan tidigare visade trailers.... Besvikelsen är stor!

Det var också väldigt, väldigt känt att de skulle göra ett hopklippt av tidigare trailers med mera material emellan (Trailerna gör sammanlagt ungefär 8-9 minuter, det är då 3-4 minuter extra material i fulla trailern, MATTE HURP!).

Sen också kan jag tillägga att det är inte exakt trailerna som klippen är från. Notera att visa scener är gjorde ur en lite annorlunda kameravinkel än tidigare trailers.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Dem lyckas alltid med ljudet!!

Medlem

DET ENDA SOM BEHÖVER SÄGAS ÄR: GAME OF THE CENTURY!!!

Skrivet av nils45:

Det var ett jävla kackel.

Angående all realism skit snack, ni vet inte vad ni pratar om. Det finns en anledning till varför modifikationen Project Reality gjordes till BF2 och som kommer göras till BF3 också.

Dom tillverkar inga ultra realistiska spel, för det tycker inte små barnen om, därför exploderar bilar när man skjuter på dom ,och så kommer det alltid vara.

Det är därför man ser fram imot project reality till BF3, så kan ni småbarn teamkilla varandra om planen och tanksen på era vanlij servrar :P.

Ja för du vet ju bäst, ingen annan har någon aning än du?? _Du tycker så, gör inte dig bättre på något sätt. Jag är 33år och gillar vanilla versionerna, säger mer om dig och dina fördomar än något annat.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av nils45:

Det var ett jävla kackel.

Angående all realism skit snack, ni vet inte vad ni pratar om. Det finns en anledning till varför modifikationen Project Reality gjordes till BF2 och som kommer göras till BF3 också.

Dom tillverkar inga ultra realistiska spel, för det tycker inte små barnen om, därför exploderar bilar när man skjuter på dom ,och så kommer det alltid vara.

Det är därför man ser fram imot project reality till BF3, så kan ni småbarn teamkilla varandra om planen och tanksen på era vanlij servrar :P.

Battlefield ser ut och spelas på det sättet som det görs på grund av att DICE bestämt sig för att deras spel skall vara så. Om du vill ha realism i en shooter kan jag starkt rekommendera ARMA 2: Operation Arrowhead


signatur

Imperator

Medlem

Så länge de inte visar online där det är äkta gameplay och samma grafiska nivå som vi får se så är det inte särskilt imponerande längre. Samma grafik online + bra fysik, då¨blir jag intresserad på riktigt
Liknande grafik i SP kan ju utan problem ett Cod klara...

Medlem

ArmA2 med lite mods = Realism.
BF3 (Av vad vi sett ännu) = CoD.
Jag hoppas inte att det blir så fula uppdrag sen när det släpps.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

nog sjutton var det snyggt alltid, men det känns som om jag spelat detta spel otaliga gånger redan ... i en rad olika miljöer

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:

3. Jag gråter när jag läser denna kommentar.
För det första: Vart i filmen ser du ett kikarsikte?
För det andra: När man använder sig av ett kikarsikte så har man inte ögat mot scopet. Det är fullt normalt att ha scopet 20 cm från ögat. Skulle man ha ögat mot scopet när man skjuter så skulle rekylen se till att du fick jävligt ont.
För det tredje: Meningen med att ha ett kikarsikte, vart man än har ögat är för att man ska få bättre sikte på långa avstånd. Att ögat är 20 cm bakom påvärkar väl inget?

Nu blir jag förbannad. Antingen ser du till att ha egen erfarenhet, eller så tar du reda på rätt information. Självklart har man ögat mot siktet, eller millimetrar därifrån. 20 cm ifrån ett kikarsikte? Har du provat att försöka kika genom en kikare på 20 centimeters avstånd?

Rekylen fångar du upp med axeln, där du har kolven hårt tryckt emot. Men det är klart, har man bara skjutit med musen så förstår man kanske inte bättre.

Jag har skjutit mycket i mina dagar, både militärt och privat. Med korn-, optiskt och rödpunktsikte.

Skriv svar