Allt om Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har lite småsvårt att tolka vad ni menar?

Redan NU slänger ni ihop ett inlägg med "allt från battlefield 3" vilket känns väldigt tidigt och inte är allting om spelet heller då många frågor är obesvarade än så länge.

Samtidigt som vi är tydliga med att säga att det är all hittills känd information. Så rent praktiskt är det ju allt om BF3, eftersom inget annat finns ännu.

Praktiskt sätt kanske men inte korrekt för det, hade detta hänt runt sommaren (antar det kommit mer info då) så hade jag inte sagt något. Tycker fortfarande det är lite tidigt och med tanke på att mycket av detta FORTFARANDE är ny info. Förstår du hur jag tänker?

Det får nog stå för dig, jag tror att majoriteten av läsarna uppskattar en sammanfattning av all hittills känd information, samt filmer och bilder på samma ställe.

För allt vad jag bryr mig får ni gärna göra det här regelbundet med BF3. En konstant växande sammanfattning där ni markerar vad som är spekulerande och vad som är bekräftat osv. En annan går ju runt på nätet och letar information själv men en regelbunden sammanfattning är mycket välkommen i min bok.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Hoppas dom gör ett bra squadsystem med leader och commander och ordergivning hit och dit!
Jag vet att det sällan funkar bra i pubbar men dom kan väl hitta på ett sätt som tvingar spelarna att sammarbeta.

Vore ju radikalt om endast det vinnande laget fick XP!

Eller ett mer seriöst förslag, det förlorande laget får väldigt lite xp! Vanliga kills och övrigt individuellt spelande bör inte löna sig särskillt bra, men att följa order och utföra uppdrag lönar sig ordentligt!

Håller med dig där, teamwork ska löna sig.

Medlem

Tycker crysis på dx9 som nu snart är 4 år gammalt ser bättre ut ,och sen att det kommer till konsoller medans till pc är det dx10 och 11 är sånt bullshit.

Medlem

Någon mer som fick känslan av att videon var inspelad på konsoll?

Rimmar isåfall illa med att DICE insisterar på att PC är huvudformatet...

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Gott

Du borde ta patent på den repliken medan du har chansen Hannu.

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Någon mer som fick känslan av att videon var inspelad på konsoll?

Rimmar isåfall illa med att DICE insisterar på att PC är huvudformatet...

Men nu är trailern inspelad på en PC. Det har de dels sagt, och dels kan man se det i trailern. (WASD-kontroller poppar upp när spelaren drar sin fallna kamrat)

Medlem

Visst är det synd att det saknas mod support, men what the hell! Vi får 64 spelare medans konsollerna får nöja sig med fattiga 24 spelare. Det måste ju ändå betyda att man i första hand har gjort spelet till PC och sen anpassat det för att passa konsollerna.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

pre alpha bilder?

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Cedliq:

Någon mer som fick känslan av att videon var inspelad på konsoll?

Rimmar isåfall illa med att DICE insisterar på att PC är huvudformatet...

Men nu är trailern inspelad på en PC. Det har de dels sagt, och dels kan man se det i trailern. (WASD-kontroller poppar upp när spelaren drar sin fallna kamrat)

Oops, ursäkta mig, var inte observant nog

Medlem

Folk som klagar över att FZ skriver artiklar borde bli bannade från att göra inlägg...

Medlem

Tack för infon!

Medlem

"Fyra Battlefield 2-banor återkommer i banpaketet Back to Karkand, Strike at Karkand, Wake Island, Gulf of Oman, Sharqi Peninsula"
Mumma!
Har även hört talas om att vissa vapen ska olika "firing modes", hoppas på det!!


signatur

B lup

ro
Medlem

Äntligen! Mer info så snart ni får den! Och jag skrattade när jag läste att:

Citat:

Stridsljud spelades in under en storövning med Nordic Battle Group

Kan inte vart mycket pang pang där inte.

Medlem

Så länge inte detta blir ännu ett hjärndött run n´gun spel ala: CoD, BFBC2, MoH etc i Multiplayer med dom obligatoriska kartorna av gympasal-storlek, så kommer detta spel bli det första spelet jag KÖPER, dvs betalar för, sedan runt år 2003.

Hyfsat stora banor, spray n´pray = fail, kartstorlek och gameplay som uppmanar till strategiskt tänkande istället för rush/spring som fan, skjut som fan. Där är ett vinnande recept.

Det finns MÅÅÅÅNGA 25-40-åriga spelare som liksom mig hatar p12 spel ala CoD men samtidigt har ett liv och ej kan lägga 2 timmars spel utan att avlossa ett skott ala ARMA2.

Nuvarande alt för mig är AA2 (Americas Army 2) som nästan är helt utdöd och ålderstigen grafik, eller AA3 (Americas Army 3) som är detaljerat och lovande men fult med avsaknad av Antialiasing stöd och minimalt med andra moderna effekter (post-processing, HDR, m.m.). Dock saknar det något som AA2 hade, dvs spelbarhet online.
AA3 online är enligt dagens övriga onlinespel som måttstock helt enkelt ospelbart.

Länge leve BF3!

(hoppas jag uppgivet)

Medlem

Den eminenta artikeln i PCG kan rekommenderas för nyfikna

Medlem

Kan ni inte köra samma grej som GI? Ni håller ju ändå till i DICE-Town
Bara smyg in på kontoret någon dag och skaffa duktigt massa intervjuer.

Medlem

YEAH BUDDY!! äntligen ett spel utan massa trams perks och skit, längtat som fan.

Tror också nya CS, DOD kommer när valve släppt portal 2 med ny engine :D:D:D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lolBEEF:

Kan ni inte köra samma grej som GI? Ni håller ju ändå till i DICE-Town
Bara smyg in på kontoret någon dag och skaffa duktigt massa intervjuer.

Vi har tjatat på Dice sedan 2007. Tro mig


signatur
Medlem

Flyga bakåt av explosionernas tryckvågor? Ja tack.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Hannu87:

Gott

Du borde ta patent på den repliken medan du har chansen Hannu.

Medlem

Jag hade hoppats på en återgång till ww2 men det fick jag inte uppleva. Mycket märkligt att Dice inte skickar med mod-verktyg så att entusiaster som ForgottenHope och andra hade kunnat förädlat spelet. Undrar av vilken anledning dom inte vill att BF3 ska kunna moddas?
Kanske dom har tankar på att släppa ett ww2 iframtiden och vill spara det åt sig själv? Kan ju bara hoppas

Medlem

De kan ju alltid släppa en SDK eller något liknande i efterhand.

Och tro mig, jag har ofta promenerat förbi Dices kontor och funderat på om man skulle kunna klättra uppför fasaden. Men det är bara glas, och säkert 20 meter ner till betongkajen, så det har inte hänt än :).

Medlem

KLART VÄRT ATT SPELA!! Snacka om att det ska ta sin tid också!!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Medlem

ser riktigt bra ut! Helvete vad det ska spelas när det kommer ut. Dax att beställa snart!

Medlem

Extremt taggad!

Ja vill se förstörelsen & paris och new york kartorna.

Medlem

Tillräckligt taggad för att förhandsboka Limited Edition.

Medlem

Det skulle knäcka om det la in killstrike rewards!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Förstår inte att folk gnäller mer och mer för varje år som går, internet har blivit ngn sorts central för självutnämnda experter som inte gör annat än klagar på det ena och det andra, inget är bra nog, det lustiga är att om diskussionen skulle vara mellan en grupp människor i samma rum så skulle tonen vara betydligt annorlunda.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Tror ni man kan spela co-op splitscreen på 360n i detta spel? Eller är det bara över nätet?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

123
Skriv svar