Capcom-producenten: därför floppade Okami
Som ett av de sista storspelen till Playstation 2 hyllades Okami världen över med toppbetyg – men försäljningsframgångarna uteblev. Motohide Eshiro berättar varför.
#clover-studio, #capcom, #okamiden
Fredrik:
Herregud, nog för att Okami var bra men som omåttlig Zelda-älskare kan jag inte säga annat än att du har fel. <3
Om jag ska förtydliga: bättre än 2000-talets Zelda-spel. NU har jag rätt. <3
Absolut inte, men jag tycker om dig ändå. <3
De får skylla sig själva lite :/
Hade de varit smarta hade de portat över äventyret till PS3/360 och möjligtvis Wii, hade garanterat sålt riktigt bra då det saknades konkurrens
Det finns till Wii.
För lite och för sent kanske?
De borde ha portat spelet direkt vid release och släppt det till 360/PS3 också, det hade nog räddat dem
Bra och nyskapande spel floppar nuförtiden. Det är för att spelindustrin målat in sig själva i ett hörn genom att marknadsföra spel till det intellektuella bottenskrapet av mänskligheten. Därför säljer bara fantasilös skit med "häftig" marknadsföring riktigt bra. Njut av er framtid.