Panelen längst ned

Medlem
Panelen längst ned

Tjenare

Lite synpunkter gällandes nya designen, när man är inloggad och kontrollpanelen eller vad man ska kalla det, som dyker upp längst ned i sidan och flyter med när man browsar.

Är det möjligt att kunna utöka teckensnittet för länkarna som går till meddelanden/vänner/information (Nån enstaka px borde duga)?

Kanske samtidigt sätta Lite mera mellanrum mellan ikoner/knapparna där.

Antingen jag som börjar få sämre syn, men jag måste koncentrera mig lite extra när man ska kolla på just dom knapparna.

Sedan mindre ärende också kanske, men "Logga ut" knappen... Med Opera är den länken röd, men i MSIE är den grå. Vilket är det korrekta?

Jag surfar med senaste Opera och noterar att kanten runt kontrollpanelen är genomskinlig, men inte med MSIE 8, är det MS som är efter?

Annars på tiden att den här nya layouten införs, me like!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Antikvitet

Håller med dig om att toolbaren behöver lite UI-fix för att vara riktigt användbar. Även "kugghjulet" vid stjärnan som visar ens favoriter är för liten/otydlig. Vi kommer komma till baren i fixflödet vad det lider.

Vad gäller MSIE så är det, oavsett version, djävulens avträde och bör inte användas överhuvudtaget av någon som tycker om att surfa på nätet utan att idka självplågeri.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag stör mig på att toolbaren där nere inte klistras vid botten av skärmen på ipaden, mobil safari är även den en välanvänd browser som man borde testa kompabilitet mot när man utvecklar en site.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

ndr
Medlem

Jag tycker den täcker alldeles för stor yta där nere, den borde ha en "autohide" funktion så att den poppar upp när man håller musen ovanför en bestämd yta eller att man förminskar den på höjden litegrann.

Eller att man kan stänga av den helt och hållet för den som inte vill använda den.

Det funkar inte att ändra i sin profil, än dvs.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja (som jag sa i mindre anpassad tråd)... toolbaren kommer TILLBAKA vid vissa fz-besök fast ja tryckt bort den. :C

Så jag ser också gärna en "panel helt borta" valmöjlighet ..i mina inställningar.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar