Turok fångat på nya bilder
Skribb, det handlar om en annan person i detta Turok :<
Eller? måste nog kolla upp detta, har för mig jag läste det nånstans. *letar*
Edit: "The game revolves around the titular Joseph Turok, a former black operations soldier who's drafted back into the service to take down his former mentor, one Roland Cain, who's apparently gone rogue with his own band of soldiers and is wanted for war crimes."
Doh
Dom som nämner hightech, har ni ens spelat orginalspelet? Fanns skapligt mycket hightech där också, var ju inte direkt så att man sprang omkring med kniv och pilbåge hela spelet som vissa verkar tro.
Weapons:
Knife
Bow and Arrow
- Tek Arrows
Pistol
Assault Rifle
Plasma Rifle
Alien Weapon
Shotgun
Automatic Shotgun
- Explosive Shotgun Shells
Machine Gun
Grenade Launcher
Fusion Cannon
Shockwave Weapon
Quad Rocket Launcher
Chronoscepter
Dom som nämner hightech, har ni ens spelat orginalspelet? Fanns skapligt mycket hightech där också, var ju inte direkt så att man sprang omkring med kniv och pilbåge hela spelet som vissa verkar tro.
Weapons:
Knife
Bow and Arrow
- Tek Arrows
Pistol
Assault Rifle
Plasma Rifle
Alien Weapon
Shotgun
Automatic Shotgun
- Explosive Shotgun Shells
Machine Gun
Grenade Launcher
Fusion Cannon
Shockwave Weapon
Quad Rocket Launcher
Chronoscepter
Cerebral Bore? Tänker jag på helt fel spel då? Den grymt otäcka hjärnborrar-raketen =P
Det ser ju riktigt snyggt ut, men vissa av karaktärerna och dinosaurerna i vissa bilder ser ut att ha ganska få polygoner (för att vara UE3-motorn).
De har i alla fall inte upprepat problemet med Turok 1 - en löjligt tjock dimma (depth fog) som gjorde att man inte såg mycket längre än 10 meter framför sig. Jag vill minnas att leveldesignen var riktigt sunking i det oxå. Turok 2 var väl bättre, men ingen höjdare det heller.
Är det bara jag som tycker att det ser ut som att T-Rexen i bild 7 har ett par jättestora bröst?? :$
Har dom oljat in den här dinon eller?
http://worthplaying.com/kiwi_popup.php?img=press/237/Turok_02...
Edit: Kan dom inte göra ett nytt Predator spel med dom här fina jungel miljöerna eller använda Cryengine 2
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
men vissa av karaktärerna och dinosaurerna i vissa bilder ser ut att ha ganska få polygoner (för att vara UE3-motorn)
Vad har antalet polygoner att gora med vilken motor som anvands?
I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.
Dom som nämner hightech, har ni ens spelat orginalspelet? Fanns skapligt mycket hightech där också, var ju inte direkt så att man sprang omkring med kniv och pilbåge hela spelet som vissa verkar tro.
Weapons:
Knife
Bow and Arrow
- Tek Arrows
Pistol
Assault Rifle
Plasma Rifle
Alien Weapon
Shotgun
Automatic Shotgun
- Explosive Shotgun Shells
Machine Gun
Grenade Launcher
Fusion Cannon
Shockwave Weapon
Quad Rocket Launcher
Chronoscepter
Cerebral Bore? Tänker jag på helt fel spel då? Den grymt otäcka hjärnborrar-raketen =P
Den kom i tvåan, vapnena som listas ovan är från ettan.
Dom som nämner hightech, har ni ens spelat orginalspelet? Fanns skapligt mycket hightech där också, var ju inte direkt så att man sprang omkring med kniv och pilbåge hela spelet som vissa verkar tro.
Weapons:
Knife
Bow and Arrow
- Tek Arrows
Pistol
Assault Rifle
Plasma Rifle
Alien Weapon
Shotgun
Automatic Shotgun
- Explosive Shotgun Shells
Machine Gun
Grenade Launcher
Fusion Cannon
Shockwave Weapon
Quad Rocket Launcher
Chronoscepter
Cerebral Bore? Tänker jag på helt fel spel då? Den grymt otäcka hjärnborrar-raketen =P
Den kom i tvåan, vapnena som listas ovan är från ettan.
Det förklarar saken
men vissa av karaktärerna och dinosaurerna i vissa bilder ser ut att ha ganska få polygoner (för att vara UE3-motorn)
Vad har antalet polygoner att gora med vilken motor som anvands?
jo..
folk anser ju att Unreal3 motor = automatiskt snyggt/high-poly/cp mycket bloom/partiklar som är kvar på 90-talet
shit in shit out
men vissa av karaktärerna och dinosaurerna i vissa bilder ser ut att ha ganska få polygoner (för att vara UE3-motorn)
Vad har antalet polygoner att gora med vilken motor som anvands?
för att vissa motorer har högre standard än andra??
Skribb, det handlar om en annan person i detta Turok :<
Eller? måste nog kolla upp detta, har för mig jag läste det nånstans. *letar*
Edit: "The game revolves around the titular Joseph Turok, a former black operations soldier who's drafted back into the service to take down his former mentor, one Roland Cain, who's apparently gone rogue with his own band of soldiers and is wanted for war crimes."
Doh
Apa!
"When corporations create the music we all lose."
men vissa av karaktärerna och dinosaurerna i vissa bilder ser ut att ha ganska få polygoner (för att vara UE3-motorn)
Vad har antalet polygoner att gora med vilken motor som anvands?
Vad jag menade var att UE3 har kapacitet att rendrera med fler polys (än vad det ser ut som på några av bilderna), så det är vad man förväntar sig.
Eller för att ge ett extremt exempel: Om fiender i Half-Life 2 hade haft polygoner som om de kom från Half-Life 1 så hade man ju reagerat, eller hur?
Nu säger jag inte att det är riktigt så stor skillnad, men tillräckligt mycket för att jag skulle notera det.
Sedan kan det finnas bra skäl till varför det ser ut så - spelet måste kanske hantera väldigt många fiender på skärmen samtidigt (fast det ser ju inte ut så), djungel-grafiken tär kanske väldigt mycket på polycounten, man kanske vill att det skall köra bra på system med lite svagare hårdvara osv.
Men faktum kvarstår - lite kantigt ser det ut emellanåt.
Men jag lägger inte in någon värdering i om det gör spelet bättre eller sämre. I övrigt ser det ju väldigt snyggt ut, och potentialen finns där. Så man får väl hoppas att de får till lite bra gameplay.