Hellgate: London

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

även ms svenska support gör nog det i viss mån vad det verkar,
för några gånger man ringde dit så var det nån med riktigt usel svenska, så det var bara att lägga på luren.

Den enda svensktalande jag någonsin har talat med på Microsoft var en datorröst... När man "pratat" klart med den blev man vidareskickad till någon som inte kunde engelska...

Medlem

Låter som folk förväntade sig en Diablo 3 av Hellgate.

Jag tycker spelet är helt O.k, i min mening värd en 3-4/5.
Musiken är mörk och tilltalar situationen väldigt bra.
Monster överallt så man blir attackerad än bara en varje gång.

Visst blir banorna tråkiga efter ett tag, men det är samma princip som D2 och jag föredrar det istället för ett kortare spel.

Tycker spelet är en riktig vinnare, och efter lite patches med buggfix och uppgraderingar så kommer det bli ännu bättre.

Medlem

Enformigt. inte ens orkat klara ut det fastän jag är lvl 30. rekommenderas inte förrens de har släppt patchar som varierar innehållet (främt tile-setsen)

Medlem

Kommer nog testa det om ett år för det var rätt så kul att spela. Dock buggigt som attans. Och därmed ospelbart.

Medlem

Hellt såld på spelet dock förväntade jag mig inte en Diablo klon. Gfx är superb med tanke på att det är mmo spel. Köpte det enbart för mmo delen och inte singleplayer. Singleplayer är väl mer för dem som vill träna eller inte har internet? Förstår egentligen inte varför dem la singleplayer.

Har en del buggar som alla spel idag tyvär. Dock gilla jag det så mycket så jag har ett ELITE konto idag så jag får nya banor, monster, vapen, armor och annat godis dem släpper med jämna mellanrum.

Ett annat + är att det är roligt att att klara av achivements i spelet. Fler spel borde ha achivements som Hellgate eller alla x360 spel har. Spelen håller längre då man vill klara alla.

Spelar ni detta online kolla in www.3degs.net/fa så kan vi spela tillsammans nån gång.

Medlem

Spelet är kul, riktigt riktigt kul i MP.

Gillade man Diablo lär man gilla Hellgate.. givet köp för min del iaf!

Medlem

Jag tycker Hellgate London är riktigt kul, samma maninska "Bara en boss till, bara en boss till, bara en boss till." Spelet är dock inte felfritt, mycket strul och problem men jag hänger inte upp mig så mycket på det. Kul att ha något att göra fram till Everquest 2 expansionen kommer.

Inaktiv

Skitkul spel hittills. Känns som D2 fast i 1st person. Att klaga på litet inventory är ju bara pinsamt. Precis som i D2 behöver man inte plocka upp varenda värdelös liten "vit" pryl. Var inte en sån item whore Mikael Sen måste man se till att Disassembla (som disenchanting i WoW, fast alla kan) skiten. Detta ger som sagt material för att förbättra andra items men frigör samtidigt plats i inventoryt.

Hade som tur var oavsiktligt undvikt nästan all hype för det här spelet. Verkar som att många väntade sig något som spelet inte kunde leverera, vilket är synd.

Snabb summering: Kul, hjärndöd diabloklon i 1st person. Inte helt polerat men det gör inget. Co-op med polare är ett måste. Ranged (puffra eller eldboll) mycket roligare än melee.

3-3.5 / 5

edit: ok, man kan ju köra 3rd person också (man måste som melee klass afaik). Men det vill man ju inte

Medlem
Inaktiv

Ge det lite tid så blir det nog rätt så mycket bättre.

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Aloxy:

Intressant hur skilda åsikterna är. Jag tror helt enkelt folk är så jävla sugna på något diablo liknande där man får samla items att man sväljer hur dåligt spelet är på typ, alla andra fronter.

eller så har folk olika åsikter om ett spel .

Det var ju det första jag sa?

Medlem

Rcensenten är väl lite känd för att ge låga betyg


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv
Skrivet av Perequin:

Tyckte den här artikeln var ganska humoristisk.

http://www.somethingawful.com/d/news/hellgate-london-subscrip...

Underbar! Alla borde som tycker betyget är för lågt borde läsa den och få lite perspektiv.

Det här spelet överlever på en bra spelidé men den är så tokigt uselt utförd, varför ska det belönas med bra betyg?

Medlem
Skrivet av Aloxy:
Skrivet av Perequin:

Tyckte den här artikeln var ganska humoristisk.

http://www.somethingawful.com/d/news/hellgate-london-subscrip...

Underbar! Alla borde som tycker betyget är för lågt borde läsa den och få lite perspektiv.

Det här spelet överlever på en bra spelidé men den är så tokigt uselt utförd, varför ska det belönas med bra betyg?

Jag tycker fortfarande spelet är kul och underhållande. Får jag inte det? Jeez, get the fuck out of here.

Inaktiv

Tycker väldigt mycket om detta spelet, det är mycket vackert och otroligt beroendeframkallande. Borde få mycket bättre betyg av FZ, men det klart jag förstår kritiken också... nåja jag har iaf kul med det just nu


signatur

All men are cremated equal

Medlem
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kangas1000:

Jag tycker att det blev en smula överdrivet lågt betyg. Det är inte en 5:a men inte heller värdelöst som jag anser en 2:a är..

http://www.fz.se/betyg

2 = Okej

Jaa och hur många köper spel som är en 2:a och anser det vara ett OK betyg menar du????

jag har köpt conan till 360 det fick ett lågt betyg på FZ.
hade iofs provat demot och gillde det

så folk köper visst spel som får 2or i betyg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Vargavinter:

Jag tycker fortfarande spelet är kul och underhållande. Får jag inte det? Jeez, get the fuck out of here.

Jag hänger inte med, vem är du och vad har jag sagt? Sluta ta åt dig, du behöver inte rättfärdiga att du tycker spelet är roligt, det är upp till var och en.

Medlem
Skrivet av Aloxy:
Skrivet av Vargavinter:

Jag tycker fortfarande spelet är kul och underhållande. Får jag inte det? Jeez, get the fuck out of here.

Jag hänger inte med, vem är du och vad har jag sagt? Sluta ta åt dig, du behöver inte rättfärdiga att du tycker spelet är roligt, det är upp till var och en.

Precis, låt folk som tycker spelet är kul att låta det vara kul. Istället för att slänga upp massa skit och försöka säga att dom har fel. Sådant gör mig förbannad.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Bra recension av ett rätt dåligt spel!

Word.

Hade höga MYCKET höga förväntningar av detta spelet...

Efter jag avinstallerade skiten så satt jag och spelade lite Diablo II och jag kan bara säga att det fortfarande håller i jämförelse med Hellgate: London.

Medlem

Jag körde betan och köpte det direkt det släpptes, alla har väl olika smak antar jag! Egentligen förstår jag inte jämförelsen med Hellgate och Diablo, visst det är i grund och botten liknande spel, men ack så olika. Minns inte att jag körde första-person i diablo direkt! Som alla spel finns det bra och dåliga saker, det enda jag egentligen är lite negativ till är questen. Man orkar inte ens läsa dem utan man trycker bara accept och sen köttar man tills musenarmen inte orkar längre, väl ute på gatorna och nere i underjorden tycker jag det är RIKTIGT skoj!

Visst, det blir inte riktigt kul förren man blir högre lvl, men hur kul är WoW innan man blir lvl 70? och som i recentionen stod det att det inte blev kul innan lvl 8-10, det tar ungefär 2 timmar att spela upp en gubbe till lvl 8-10, så jag vet inte om det är en pina direkt! Finns till och med achivements på just det i spelet, där man får AP om man lyckats nå lvl 4 inom en timme (om jag inte minns fel), och sen är det får man en till achivement efter någon till lvl inom en viss tid (lvl 10 inom 2 timmar eller nåt).

Så jag tycker man ska prova spelet innan man dömer det, verkar knappt som recensenten här på FZ spelat längre än till lvl 8. Jag är lvl 30 snart och har varken tröttnat eller kommer tröttna på ett bra tag, borde nog gjort det redan isfall!

Gamespot till exempel ger det 7.0 (känns mer som 3.5 än en 2:a i betyg när det rullar på tungan) och deras användare 7.4 (definitivt 3.5) och skriver bland annat "Good-looking graphics, especially on DirectX 10 machines", jag både håller med och inte, vissa saker i spelet är otroligt snyggt, men lite små saker borde dom arbetat lite mera med! Finns självklart snyggare spel, men grafiken är inte det viktigaste, det borde väl alla Diablo fans verkligen hålla med om?

Tror säkerligen att Flagship gör sig mesta och bästa för att komma åt alla misstag och rätt till buggar ett bra tag fram över, och få spelarna nöjda, jag vet att jag är det iaf!

Medlem
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kangas1000:

Jag tycker att det blev en smula överdrivet lågt betyg. Det är inte en 5:a men inte heller värdelöst som jag anser en 2:a är..

http://www.fz.se/betyg

2 = Okej

Jaa och hur många köper spel som är en 2:a och anser det vara ett OK betyg menar du????

Folk stirrar sig för blint på själva betyget istället för att titta på innehållet i recensionen om vad som är bra och mindre bra. Betygsskalan för mig är ogiltlig.

Japp och jag "anser" inte att det är värt en 2:a inget mer med det...

Du missade poängen kangas. Om du går in på länken ser du att vad 2:an står för.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag körde betan och köpte det direkt det släpptes, alla har väl olika smak antar jag! Egentligen förstår jag inte jämförelsen med Hellgate och Diablo, visst det är i grund och botten liknande spel, men ack så olika. Minns inte att jag körde första-person i diablo direkt! Som alla spel finns det bra och dåliga saker, det enda jag egentligen är lite negativ till är questen. Man orkar inte ens läsa dem utan man trycker bara accept och sen köttar man tills musenarmen inte orkar längre, väl ute på gatorna och nere i underjorden tycker jag det är RIKTIGT skoj!

Du säger att spelet är väldigt olika diablo men trots det så påpekar du bara skillnaden mellan kameran? Spelet är i princip diablo med lite extra funktioner utspelandes på annan plats i annan tid. Det enda negativa du kan komma på är questen? Nog för att jag också spelade i betan och tyckte spelet var helt okej men där finns en hel del negativa aspekter med hellgate, allt har i princip redan tagits upp i tråden så finns ingen anledning för mig att rabbla upp allt så länge du inte tvunget vill det.

Citat:

Gamespot till exempel ger det 7.0 (känns mer som 3.5 än en 2:a i betyg när det rullar på tungan) och deras användare 7.4 (definitivt 3.5) och skriver bland annat "Good-looking graphics, especially on DirectX 10 machines", jag både håller med och inte, vissa saker i spelet är otroligt snyggt, men lite små saker borde dom arbetat lite mera med! Finns självklart snyggare spel, men grafiken är inte det viktigaste, det borde väl alla Diablo fans verkligen hålla med om?

Som ofta måste påpekas så fungerar inte betygsskalan på fz.se som på gamespot, en 4:a på fz motsvarar inte 8.0 på gamespot. Förövrigt så är gamespots betyg ofta skit och desto mer hypat ett spel är oavsett hur bra det är desto högre betyg får det.
Sen har folk som köper ett spel oftast svårt att medge att det är ett dåligt köp och därmed ger de också dåliga spel bra betyg bara för att själva må lite bättre.

Inaktiv
Skrivet av Vargavinter:

Precis, låt folk som tycker spelet är kul att låta det vara kul. Istället för att slänga upp massa skit och försöka säga att dom har fel. Sådant gör mig förbannad.

Om du blir så förbannad över en annan åsikt angående ett spel så kanske du bör skippa diskussionen? Enligt din logik kan man ju skita i att recensera spel, då det kanske finns någon som inte tycker likadant och blir ledsen.

Jag har spelat många spel som inte andra gillar, men jag kan oftast ändå förstå varför folk inte gillar det, samt argumentera för vad det är jag gillar med spelet. Jag kan förstå varför folk gillar hellgate, men det är fortfarande sjukt dåligt utfört och det är värt att diskutera tycker jag.

Medlem

Är det någon som ens har påpekat att det inte finns något behov av att spela det lilla spelet "ryggsäckstetris" då man bara bryter ner allt som man inte vill ha till dess beståndsdelar. Dom delarna kan senare användas till att uppgradera vapen och rustnings delar.

Har spelat spelet i betan och nu efter betan och visst det är verkligen inte världens bästa spel. Men det är helt klart värt än 3:a.

Man kan spela spelet online helt gratis. Betalar man så får man tillgång till att skapa flera karaktärer, andra items, spel events, möjligheten att skapa ett guild (du kan gå med i ett guild utan att betala), m.m.

Medlem

Helt klart värt en 2:a möjligen 2,5 men inte mer med dagens standard på spel. Detta spel för 3-4år sedan en klar 5:a men idag så förväntar jag mera.

Medlem

Jisses vad folk arbetar upp sig över andras åsikter.

Medlem

Spelet var riktigt sunkigt om jag ska vara helt ärlig, bara dialogen gör att jag vill börja gråta.Hur kan man kasta bort tillfället att skapa en något sådär bra story och vettig dialog med bara rent skitsnack och på gränsen skrattretande konversationer.

Och att vissa klasser har samma talents i sina träd, det stör mig också så otroligt. Dom har fan haft tid på sig att göra varje klass unik.

Medlem
Skrivet av Aloxy:
Skrivet av Vargavinter:

Precis, låt folk som tycker spelet är kul att låta det vara kul. Istället för att slänga upp massa skit och försöka säga att dom har fel. Sådant gör mig förbannad.

Om du blir så förbannad över en annan åsikt angående ett spel så kanske du bör skippa diskussionen? Enligt din logik kan man ju skita i att recensera spel, då det kanske finns någon som inte tycker likadant och blir ledsen.

Jag har spelat många spel som inte andra gillar, men jag kan oftast ändå förstå varför folk inte gillar det, samt argumentera för vad det är jag gillar med spelet. Jag kan förstå varför folk gillar hellgate, men det är fortfarande sjukt dåligt utfört och det är värt att diskutera tycker jag.

Tror du missar hela poängen där med ett par mil men tack för ett bra försök, klart man ska recensera spel och betyget är en bra riktlinje man kan följa för att veta om ett spel är bra eller dåligt. Vissa människor kan gilla ett spel med lägre betyg då dom kanske är svaga för just den genren. Medan andra människar bara köper toppspel. Det handlar inte om att folks åsikt över att just "mitt" favoritspel blev sågat och då jävlar ska alla andra bara hålla käft för det har fel. För "mitt" spel ska ha 10 av 10 precis som alla idioter som mordhotade han som inte gav Zelda Twilight Princess det bästa betyget på Gamespot.

Vad jag irriterar mig på är att folk säger att "Hur i helveta kan du spela det spelet, det fick ju usla betyg?" Jag menar, vad är det för idé att försöka få alla som tycker om det att säga att "Det här borde få er att ändra er."? Det är jävligt fattigt och det var det jag blev irriterad på, låt folk få ha sin egna uppfattning utan att kasta skit på dom.

Medlem

hmm... tråkigt att höra att så många är besvikna =/
Hade gärna sett x-blizzarna lyckas!
Dock kan man väl förvänta sig att det kommer massor med patchar i framtiden som "fixar" det folk klagar på. Speciellt om det nu till och med är en subscription för att spela online... Det är väl bara till att vänta och se?

Medlem

För er som blev besvikna och hade hoppat på ett Diablo III kanske ska ta ett kik på Mythos som Flagship Studios utvecklar. Det ser mer ut som en andlig uppföljare till Diablo 1 & 2.

http://www.youtube.com/watch?v=yMV-9G09Rxw

Skriv svar