Forgotten Hope 2 på fredag

Inaktiv

fyfan vad härligt, har väntat på det här länge.
Det första var grymt bra.

Medlem

det va f*n på tiden, tycker att den kommer för sent...klart jag ska testa det men den borde ha kommit för åt minstone 1 år sen...


signatur

La la la lag!

Medlem

Jäkla gnäll på att det tagit ett tag för dom att blir klara.

Om en mod släpper tidigt så gnäller folk på att den inte är färdig. Väntar dom istället med at släppa för att få en mer finslipad mod gnäller folk på att det tar för lång tid.

plx..

Medlem

Asso fan va gött ... äntligen lite 1942 känsla.

Medlem

Nice, det var trevligt som bara den på bf1942. Var väl en 10 månader sedan jag spelade bf2 sist dock
Men det är bara att damma av skivorna och installera!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Farks:

Jag vet, och det är toppen. Samma sak med prickskyttegevären i Project Reality. Men grejen är den att prickskyttehororna från vBF2 inte kommer fatta detta och spamma chatten med "where can i get the sniper lolwtfbbq???!!!" och liknande. Sedan när de får tag i ett gevär kommer de helt hjärndött ruscha iväg och bli dödade av en infanterigrupp eftersom de är helt ouppmärksamma på vad som händer omkring dem...

Och jag har en känsla av att detta kommer hända ofta. De flesta seriösa lirare (mest från PR) jag stött på spelar mycket sällan eller aldrig som prickskytt i BF2 eller dess moddar, vilket ger rum för kidsen som rollen. Anledningen till detta är att BF2s grafiska gränsnitt gör att om du kan se någon och kan skjuta på denna kan han alltid också se dig och skjuta tillbaka. Lägg dessutom till att foliage (gräs, osv) inte rendereras på långa avstånd i BF2, vilket gör foliaget värdelöst som gömställe. Alltså är det omöjligt att ge prickskyttar den effektivitet och roll de borde ha (ligga dold och skjuta viktiga mål som officerare och pansarvärnssoldater, spana och rapportera fientlig rörelse till sina egna styrkor och hålla ned fienden från sitt gömställe på långt håll). Allt detta gör det mindre kul att lira som prickskytt i BF2. Att vara prickskytt fungerar kanske i vBF2, men då bara därför att man har det enda vapnet som är pricksäkert på avstånd över tio meter och kan döda med ett skott. Men i moddar mer lite mer verklighetsförankring.... Nä, tack.

Japp, förstår dig precis. Men det är som tur är något man bara behöver stå ut med i början. Sen rensar leet kidzen med 5 sekunders attention span ut sej själva och kvar blir, som i Project Realitys fall, en bra seriös grupp spelare som är roliga och givande att spela med.

Håller också med om att det är trist att BF-seriens grafikmotor rendrerar så kasst så man ser sämre på nära håll pga allt foilage än på långt håll där inget ritas ut. Det problemet fanns redan i BF Vietnam och kvarstår tyvärr i BF2.

Däremot håller jag inte riktigt med om att man inte alls kan spela som sniper. Det är svårt men inte omöjligt om man vet sina och spelets begränsningar och spelar därefter. En bra sniper i Project Reality är en enorm tillgång för laget när det gäller att spotta och skjuta folk i fasta positioner . Fast jag håller med om att det inte är många som som väljer sniper kitet som spelar rätt och är bra

Medlem
Medlem

kan man spela de på en gång!?

Medlem

hela projektet snurra professionalism så det smäller om det


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

TIll er som tvekar om att BF2s grafikmotor ska förstöra en del av spelet kan jag informera lite lätt om att FH2's moddare har moddat mer än bara enheter och objekt, de har moddat om större delen av motorn också, dock så är vissa saker omöjliga att fixa och därmed kvarstår.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Hade varit ruskigt smutt om den här modden fanns till Crysis, då hade grafiken iaf inte varit så amish som den är nu.

Medlem
Skrivet av Dance:
Skrivet av Farks:

Jag vet, och det är toppen. Samma sak med prickskyttegevären i Project Reality. Men grejen är den att prickskyttehororna från vBF2 inte kommer fatta detta och spamma chatten med "where can i get the sniper lolwtfbbq???!!!" och liknande. Sedan när de får tag i ett gevär kommer de helt hjärndött ruscha iväg och bli dödade av en infanterigrupp eftersom de är helt ouppmärksamma på vad som händer omkring dem...

Och jag har en känsla av att detta kommer hända ofta. De flesta seriösa lirare (mest från PR) jag stött på spelar mycket sällan eller aldrig som prickskytt i BF2 eller dess moddar, vilket ger rum för kidsen som rollen. Anledningen till detta är att BF2s grafiska gränsnitt gör att om du kan se någon och kan skjuta på denna kan han alltid också se dig och skjuta tillbaka. Lägg dessutom till att foliage (gräs, osv) inte rendereras på långa avstånd i BF2, vilket gör foliaget värdelöst som gömställe. Alltså är det omöjligt att ge prickskyttar den effektivitet och roll de borde ha (ligga dold och skjuta viktiga mål som officerare och pansarvärnssoldater, spana och rapportera fientlig rörelse till sina egna styrkor och hålla ned fienden från sitt gömställe på långt håll). Allt detta gör det mindre kul att lira som prickskytt i BF2. Att vara prickskytt fungerar kanske i vBF2, men då bara därför att man har det enda vapnet som är pricksäkert på avstånd över tio meter och kan döda med ett skott. Men i moddar mer lite mer verklighetsförankring.... Nä, tack.

Japp, förstår dig precis. Men det är som tur är något man bara behöver stå ut med i början. Sen rensar leet kidzen med 5 sekunders attention span ut sej själva och kvar blir, som i Project Realitys fall, en bra seriös grupp spelare som är roliga och givande att spela med.

Håller också med om att det är trist att BF-seriens grafikmotor rendrerar så kasst så man ser sämre på nära håll pga allt foilage än på långt håll där inget ritas ut. Det problemet fanns redan i BF Vietnam och kvarstår tyvärr i BF2.

Däremot håller jag inte riktigt med om att man inte alls kan spela som sniper. Det är svårt men inte omöjligt om man vet sina och spelets begränsningar och spelar därefter. En bra sniper i Project Reality är en enorm tillgång för laget när det gäller att spotta och skjuta folk i fasta positioner . Fast jag håller med om att det inte är många som som väljer sniper kitet som spelar rätt och är bra

Vi verkar vara överens. Fast det är MYCKET sällan man har en bra prickskytt i laget.

Fast nu är jag med i den officiella Project Reality- turneringen, där man slipper jobbiga, egoistiska medspelare och garanterat veta att alla andra gör en seriös insats och spelar med laget.

Medlem

drygt 2 tim. kvar, sedan så smäller det 8)
See you on the fields!

Medlem

Haha. [http://forgottenhope.bf1942files.com/]
ger "509 Bandwidth Limit Exceeded". Var visst populärt Och det 2 timmar innan release o.o
Många som ville ha serverfilerna.

Känns som releasen kommer att skjutas upp :\


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Mm, sitter här och väntar på lösenordet

Men det löser sig nog..

Medlem

Sidan är under grym belastning xD går inte komma in på den.
Så jag ber ödmjukast att så fort någon får tag i lösenordet att dom postar det här. Vore jävligt najs!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

Sidan är under grym belastning xD går inte komma in på den.
Så jag ber ödmjukast att så fort någon får tag i lösenordet att dom postar det här. Vore jävligt najs!

Roger!

Medlem

Sidan uppe igen - dryga 38 minuter kvar...

http://forgottenhope.bf1942files.com/

Medlem

fy satan vilket tryck de måste va på sidan alltså
VILL ha lösenordet nuu, har ju redan filen hemma, så jag behövar bara låsa upp å tjonga in!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

password: #=->FH2-TorrentPass<-=#

Medlem
Skrivet av Creep:

password: #=->FH2-TorrentPass<-=#

Tackar ödmjukast.

Medlem

TACK!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Bra jobbat Creep
Om man försöker nå www.fhmod.org står det:

Webbsidan kan inte visas

Mest sannolika orsaker:
Du är inte ansluten till Internet.
Fel har uppstått i webbplatsen.
Du kan ha skrivit fel när du angav adressen.

Det är nog lite tryck på den sidan just nu

Medlem
Medlem

Inga prob grabbs! Ska vi dra in på en server tillsammans?

Medlem

Vet någon vad det är för krav på patchar till BF2 då? Jag hade avinstallerat bf2. Är det bara att man ska ha senaste patchen då eller?

Tacksam för svar.


signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

Medlem

Kom igen fz.. få hit filen.. vars kan jag få tag i den annars nu när fhs sida är nere?

Medlem
Skrivet av Veritech:

Vet någon vad det är för krav på patchar till BF2 då? Jag hade avinstallerat bf2. Är det bara att man ska ha senaste patchen då eller?

Tacksam för svar.

Jag tror inte det behövs några patchar på BF2, kör på bara

Medlem
Skrivet av vvkurs:

Kom igen fz.. få hit filen.. vars kan jag få tag i den annars nu när fhs sida är nere?

Prova torrentlänkarna någon postade på sida 1 eller 2.


signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

Medlem

tack men är inte hundra på hur torrents funkar

123
Skriv svar