Forgotten Hope 2 på fredag
Jag vet, och det är toppen. Samma sak med prickskyttegevären i Project Reality. Men grejen är den att prickskyttehororna från vBF2 inte kommer fatta detta och spamma chatten med "where can i get the sniper lolwtfbbq???!!!" och liknande. Sedan när de får tag i ett gevär kommer de helt hjärndött ruscha iväg och bli dödade av en infanterigrupp eftersom de är helt ouppmärksamma på vad som händer omkring dem...
Och jag har en känsla av att detta kommer hända ofta. De flesta seriösa lirare (mest från PR) jag stött på spelar mycket sällan eller aldrig som prickskytt i BF2 eller dess moddar, vilket ger rum för kidsen som rollen. Anledningen till detta är att BF2s grafiska gränsnitt gör att om du kan se någon och kan skjuta på denna kan han alltid också se dig och skjuta tillbaka. Lägg dessutom till att foliage (gräs, osv) inte rendereras på långa avstånd i BF2, vilket gör foliaget värdelöst som gömställe. Alltså är det omöjligt att ge prickskyttar den effektivitet och roll de borde ha (ligga dold och skjuta viktiga mål som officerare och pansarvärnssoldater, spana och rapportera fientlig rörelse till sina egna styrkor och hålla ned fienden från sitt gömställe på långt håll). Allt detta gör det mindre kul att lira som prickskytt i BF2. Att vara prickskytt fungerar kanske i vBF2, men då bara därför att man har det enda vapnet som är pricksäkert på avstånd över tio meter och kan döda med ett skott. Men i moddar mer lite mer verklighetsförankring.... Nä, tack.
Japp, förstår dig precis. Men det är som tur är något man bara behöver stå ut med i början. Sen rensar leet kidzen med 5 sekunders attention span ut sej själva och kvar blir, som i Project Realitys fall, en bra seriös grupp spelare som är roliga och givande att spela med.
Håller också med om att det är trist att BF-seriens grafikmotor rendrerar så kasst så man ser sämre på nära håll pga allt foilage än på långt håll där inget ritas ut. Det problemet fanns redan i BF Vietnam och kvarstår tyvärr i BF2.
Däremot håller jag inte riktigt med om att man inte alls kan spela som sniper. Det är svårt men inte omöjligt om man vet sina och spelets begränsningar och spelar därefter. En bra sniper i Project Reality är en enorm tillgång för laget när det gäller att spotta och skjuta folk i fasta positioner . Fast jag håller med om att det inte är många som som väljer sniper kitet som spelar rätt och är bra
TIll er som tvekar om att BF2s grafikmotor ska förstöra en del av spelet kan jag informera lite lätt om att FH2's moddare har moddat mer än bara enheter och objekt, de har moddat om större delen av motorn också, dock så är vissa saker omöjliga att fixa och därmed kvarstår.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
Jag vet, och det är toppen. Samma sak med prickskyttegevären i Project Reality. Men grejen är den att prickskyttehororna från vBF2 inte kommer fatta detta och spamma chatten med "where can i get the sniper lolwtfbbq???!!!" och liknande. Sedan när de får tag i ett gevär kommer de helt hjärndött ruscha iväg och bli dödade av en infanterigrupp eftersom de är helt ouppmärksamma på vad som händer omkring dem...
Och jag har en känsla av att detta kommer hända ofta. De flesta seriösa lirare (mest från PR) jag stött på spelar mycket sällan eller aldrig som prickskytt i BF2 eller dess moddar, vilket ger rum för kidsen som rollen. Anledningen till detta är att BF2s grafiska gränsnitt gör att om du kan se någon och kan skjuta på denna kan han alltid också se dig och skjuta tillbaka. Lägg dessutom till att foliage (gräs, osv) inte rendereras på långa avstånd i BF2, vilket gör foliaget värdelöst som gömställe. Alltså är det omöjligt att ge prickskyttar den effektivitet och roll de borde ha (ligga dold och skjuta viktiga mål som officerare och pansarvärnssoldater, spana och rapportera fientlig rörelse till sina egna styrkor och hålla ned fienden från sitt gömställe på långt håll). Allt detta gör det mindre kul att lira som prickskytt i BF2. Att vara prickskytt fungerar kanske i vBF2, men då bara därför att man har det enda vapnet som är pricksäkert på avstånd över tio meter och kan döda med ett skott. Men i moddar mer lite mer verklighetsförankring.... Nä, tack.
Japp, förstår dig precis. Men det är som tur är något man bara behöver stå ut med i början. Sen rensar leet kidzen med 5 sekunders attention span ut sej själva och kvar blir, som i Project Realitys fall, en bra seriös grupp spelare som är roliga och givande att spela med.
Håller också med om att det är trist att BF-seriens grafikmotor rendrerar så kasst så man ser sämre på nära håll pga allt foilage än på långt håll där inget ritas ut. Det problemet fanns redan i BF Vietnam och kvarstår tyvärr i BF2.
Däremot håller jag inte riktigt med om att man inte alls kan spela som sniper. Det är svårt men inte omöjligt om man vet sina och spelets begränsningar och spelar därefter. En bra sniper i Project Reality är en enorm tillgång för laget när det gäller att spotta och skjuta folk i fasta positioner . Fast jag håller med om att det inte är många som som väljer sniper kitet som spelar rätt och är bra
Vi verkar vara överens. Fast det är MYCKET sällan man har en bra prickskytt i laget.
Fast nu är jag med i den officiella Project Reality- turneringen, där man slipper jobbiga, egoistiska medspelare och garanterat veta att alla andra gör en seriös insats och spelar med laget.
Haha. [http://forgottenhope.bf1942files.com/]
ger "509 Bandwidth Limit Exceeded". Var visst populärt Och det 2 timmar innan release o.o
Många som ville ha serverfilerna.
Känns som releasen kommer att skjutas upp :\
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Sidan uppe igen - dryga 38 minuter kvar...
Bra jobbat Creep
Om man försöker nå www.fhmod.org står det:
Webbsidan kan inte visas
Mest sannolika orsaker:
Du är inte ansluten till Internet.
Fel har uppstått i webbplatsen.
Du kan ha skrivit fel när du angav adressen.
Det är nog lite tryck på den sidan just nu