Age of Conan framflyttat

Medlem

Sluta ge ut falska datum :evil:


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Sluta ge ut falska datum :evil:

Det faktum att Fun Com är börsnoterat har att göra med att de sätter fasta datum.

Medlem

då får jag visst ta bort den

Medlem

bah och inget tipstack fick man heller.. bah!

Medlem

får hoppas att det blir ett bättre spel helt enkel

Medlem

AoC har ju gjort hemsidan najs ju

Medlem

Tycker att Age of Conan ser ut att bli mycket bra och hoppas att det kan införa lite nytt till MMO-spelen.
Striderna ser riktigt spännande ut.:up:

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Buio:
Skrivet av molg:

Haha, så underbart fint. Funcom trashade Mythic för att de flyttar fram sin release av WAR, nu gör det själva samma sak med Conan. Nu får de äta upp sina egna ord.

Länk tack, vill gärna se vad de sa om Mythic.

Låter väldigt märkligt. Vill gärna också se länk.

Här har ni

"Luckily we do not change what I love! We change the way you learn it. I have explained why it takes time, and that is unfortunate. I am dead certain I shall be vindicated in this decision! Hey, we could have given you some bull**** reason about needing more time to polish a startup area or whatnot. This is the truth. It stings."

Detta skrev/sades kort efter att Mythic sköt fram sin release för att bl.a. "polish a startup area".

Inaktiv
Skrivet av molg:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Buio:
Skrivet av molg:

Haha, så underbart fint. Funcom trashade Mythic för att de flyttar fram sin release av WAR, nu gör det själva samma sak med Conan. Nu får de äta upp sina egna ord.

Länk tack, vill gärna se vad de sa om Mythic.

Låter väldigt märkligt. Vill gärna också se länk.

Här har ni

"Luckily we do not change what I love! We change the way you learn it. I have explained why it takes time, and that is unfortunate. I am dead certain I shall be vindicated in this decision! Hey, we could have given you some bull**** reason about needing more time to polish a startup area or whatnot. This is the truth. It stings."

Detta skrev/sades kort efter att Mythic sköt fram sin release för att bl.a. "polish a startup area".

Knappast "trashning" av Mythic, men du kanske vet att Mythic gav ett bull**** reason för att skjuta upp sin release 8)

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Buio:
Skrivet av molg:

Haha, så underbart fint. Funcom trashade Mythic för att de flyttar fram sin release av WAR, nu gör det själva samma sak med Conan. Nu får de äta upp sina egna ord.

Länk tack, vill gärna se vad de sa om Mythic.

Låter väldigt märkligt. Vill gärna också se länk.

Här har ni

"Luckily we do not change what I love! We change the way you learn it. I have explained why it takes time, and that is unfortunate. I am dead certain I shall be vindicated in this decision! Hey, we could have given you some bull**** reason about needing more time to polish a startup area or whatnot. This is the truth. It stings."

Detta skrev/sades kort efter att Mythic sköt fram sin release för att bl.a. "polish a startup area".

var inte det i sammanband med att dom flyttade upp Age of Conan release till Maj förut, för att dom skulle finslipa och fixa till stridssystemet och inte ha en rutten ursäkt som te.x "polish a startup area"?

.. har jag för mig iaf. Läst den där intervjun förr, känner igen den där delen.

Medlem
Skrivet av Mykee:

var inte det i sammanband med att dom flyttade upp Age of Conan release till Maj förut, för att dom skulle finslipa och fixa till stridssystemet och inte ha en rutten ursäkt som te.x "polish a startup area"?

.. har jag för mig iaf. Läst den där intervjun förr, känner igen den där delen.

Du missar poängen. Att de inte skulle ha en rutten ursäkt som att te.x. "polish a startup area" vilket var en av Mythics huvudursäkter när de sköt fram sin release. De hävdade att deras ursäkt var legitim. Utan att nämna namn så pekar de finger.

Inaktiv
Skrivet av molg:
Skrivet av Mykee:

var inte det i sammanband med att dom flyttade upp Age of Conan release till Maj förut, för att dom skulle finslipa och fixa till stridssystemet och inte ha en rutten ursäkt som te.x "polish a startup area"?

.. har jag för mig iaf. Läst den där intervjun förr, känner igen den där delen.

Du missar poängen. Att de inte skulle ha en rutten ursäkt som att te.x. "polish a startup area" vilket var en av Mythics huvudursäkter när de sköt fram sin release. De hävdade att deras ursäkt var legitim. Utan att nämna namn så pekar de finger.

Det får vara din tolkning. Tror inte att Fun Com skulle vilja/försöka peka finger eller smutskasta någon. Alla i branchen vet hur svårt och komplext det är att utveckla ett MMORPG. Det är kvalitet som i slutändan räknas. Det är svårt att sälja något som inte är avlusat och stabilt i dagsläget. Ingen säljer mer för att man menar att någon annan är sämre, särskilt när ingen av produkterna är färdiga.

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av Mykee:

var inte det i sammanband med att dom flyttade upp Age of Conan release till Maj förut, för att dom skulle finslipa och fixa till stridssystemet och inte ha en rutten ursäkt som te.x "polish a startup area"?

.. har jag för mig iaf. Läst den där intervjun förr, känner igen den där delen.

Du missar poängen. Att de inte skulle ha en rutten ursäkt som att te.x. "polish a startup area" vilket var en av Mythics huvudursäkter när de sköt fram sin release. De hävdade att deras ursäkt var legitim. Utan att nämna namn så pekar de finger.

Jao, det är väl en ganska ful ursäkt, och sen så nämner dom juh aldrig Mythics annars.. Så att dom smutskastar Mythics är juh nått du bara antar iom att det var vid ungefär samma tillfälle?

Att fixa till stridssystemet som är såpass nytt och ballt som det faktiskt är tycker jag är en mer okej ursäkt. Men om jag ska vara helt ärlig så är alla ursäkter okej så länge det faktiskt stämmer, är spelet inte klart så ska dom ge fasiken i att släppa det, så då är det bara bra att dom skjuter upp releasen imo.

Medlem

Inte helt oväntat, har hela tiden fått intrycket att spelet skulle bli försenat åter igen ;>

Medlem
Skrivet av anon_3159:
Skrivet av molg:
Skrivet av Mykee:

var inte det i sammanband med att dom flyttade upp Age of Conan release till Maj förut, för att dom skulle finslipa och fixa till stridssystemet och inte ha en rutten ursäkt som te.x "polish a startup area"?

.. har jag för mig iaf. Läst den där intervjun förr, känner igen den där delen.

Du missar poängen. Att de inte skulle ha en rutten ursäkt som att te.x. "polish a startup area" vilket var en av Mythics huvudursäkter när de sköt fram sin release. De hävdade att deras ursäkt var legitim. Utan att nämna namn så pekar de finger.

Det får vara din tolkning. Tror inte att Fun Com skulle vilja/försöka peka finger eller smutskasta någon. Alla i branchen vet hur svårt och komplext det är att utveckla ett MMORPG. Det är kvalitet som i slutändan räknas. Det är svårt att sälja något som inte är avlusat och stabilt i dagsläget. Ingen säljer mer för att man menar att någon annan är sämre, särskilt när ingen av produkterna är färdiga.

Och det får vara din tolkning.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Jao, det är väl en ganska ful ursäkt, och sen så nämner dom juh aldrig Mythics annars.. Så att dom smutskastar Mythics är juh nått du bara antar iom att det var vid ungefär samma tillfälle?

Att fixa till stridssystemet som är såpass nytt och ballt som det faktiskt är tycker jag är en mer okej ursäkt. Men om jag ska vara helt ärlig så är alla ursäkter okej så länge det faktiskt stämmer, är spelet inte klart så ska dom ge fasiken i att släppa det, så då är det bara bra att dom skjuter upp releasen imo.

Det är min tolkning ja, men inte bara min. Skrivs en del om detta på WARs Betaforum just nu och det är därifrån jag fått det.

Jag hävdar inte att de ska släppa en dåligt spel, jag är mer än glad att de skjuter fram AoC eftersom jag även ser fram emot detta spel.

Inaktiv
Skrivet av sgt.eagle:

AoC har ju gjort hemsidan najs ju

Jag tipsade FZ om det i Fredags.. Antar att det inte var en tillräkligt stor nyhet :/

Medlem
Skrivet av Kresko:

men vafan!


signatur

yolo

Medlem

Jag är faktiskt glad att de skjuter fram det istället för att släppa en ofärdig produkt.
Av vad man hört så ska det ju mer eller mindre saknas content efter lvl20(finns 80 lvls), och det är ju onekligen tajt om det skulle släppas i mars.
Samtidigt blir det jobbigt att behöva vänta

Men det har verkligen varit alltför många dåliga starter för de senaste MMOs som släppts, hoppas detta bryter trenden.

Medlem

Aww.... Synd att man behöver vänta längre. Men man borde inte klaga. De skjuter upp det av en anledning, och hellre det än att de släpper en ofärdig produkt.

Åtta veckor är ju inte någon fenomenalt lång tid i alla fall. Kunde ju ha blivit ett halvår

Skrivet av molg:
Skrivet av Mykee:

Jao, det är väl en ganska ful ursäkt, och sen så nämner dom juh aldrig Mythics annars.. Så att dom smutskastar Mythics är juh nått du bara antar iom att det var vid ungefär samma tillfälle?

Att fixa till stridssystemet som är såpass nytt och ballt som det faktiskt är tycker jag är en mer okej ursäkt. Men om jag ska vara helt ärlig så är alla ursäkter okej så länge det faktiskt stämmer, är spelet inte klart så ska dom ge fasiken i att släppa det, så då är det bara bra att dom skjuter upp releasen imo.

Det är min tolkning ja, men inte bara min. Skrivs en del om detta på WARs Betaforum just nu och det är därifrån jag fått det.

Jag hävdar inte att de ska släppa en dåligt spel, jag är mer än glad att de skjuter fram AoC eftersom jag även ser fram emot detta spel.

Du din inställning är lika rutten som Aftonbladet, de ska alltid göra en höna av en fjäder. Funcom har skjutit fram releasen för att de känner att något mer måste göras innan release. Det har inget att göra med Mythic och folk som sprider sådana saker är lika tragiska som folk på aftonhoran(aftonbladet).


signatur
Medlem
Skrivet av Wilcon:

Av vad man hört så ska det ju mer eller mindre saknas content efter lvl20(finns 80 lvls), och det är ju onekligen tajt om det skulle släppas i mars.

Det där vågar jag gå så långt som att säga att det bara är snack och illvilliga rykten. Dom skulle aldrig kunna ligga så nära release och ha så lite gjort då medvetenheten från spelföretags sida idag ang. så kallade "powergamers" är väldigt stor.

Man vet helt enkelt att det kommer sitta ett gäng idioter och powerlevla bara för att.

att hafsa ihop content för 20->80 på 4 månader känns som en planering inte ens ett helt nystartat oerfaret spelföretag skulle kunna tro på

Tycker för övrigt det är guld att dom vågar ta tjuren vid hornen och faktiskt erkänner rakt ut att "nej, vi har inte en tillräckligt bra produkt så vi skjuter fram". Tror inte Funcom vill göra en till Anarchy-online release

Medlem
Skrivet av Kresko:

men vafan!

Skulle du bli sur om du fick din bil innan den var klar besiktigad? Det skulle jag bli.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Det är verkligen jobbigt

12
Skriv svar