FZ Poll: Skulle du kunna fuska i multiplayerspel?

Medlem
Skrivet av s3ng:

bf2 spelar jag då och då, skulle vara kul och ha lite fusk där med faktiskt.

en faktor som gör det hela mycket roligare är att någonstans på jorden sitter det någon kille och gnäller och gapar "OMFG BAN TEH CHEATER1!!111 !GET ADMIN!1!! BAN 1!1 NUUB!! HAX!11!!"
.

noob, jag fick höra mest hela tiden public att folk skrek cheater efter mig... utan fusk.

Medlem
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:

Att fuska, so what det är inte jordens undergång! Mannen hade skit kul när han gjorde det, dont like it? Byt server WHINE QQ PEW PEW WHINE.

Mmm, andra skitroliga saker man kan göra är att kuta runt på ett bibliotek, rycka böckerna ur folks händer och sen garva åt att dom blir upprörda. Don't like it? Gå till ett annat bibliotek.
Eller testa att spotta på någon precis innan du kliver av bussen, dom blir skitarga men kan inte göra nånting!

Eller fundera igenom varför du roas så av att reta andra? Inte ett speciellt sympatiskt drag i vilket fall.

Du, det du beskriver är så mycket mer på en personlig nivå, de flesta tror jag inte ens skulle våga göra det du beskriver. Internet är så opersonligt, alla är svin, alla skiter i det och glömmer det lika lätt som de blev arga, tror inte du skulle våga spotta någon i ansiktet på riktigt jämfört med att säga QUE QUE WHINE WHINE till nån i ett spel.

Heh, tror du att det är risken för repressalier som gör att jag inte spottar folk i ansiktet? Att bete sig som ett svin bara för att det är riskfritt gör det väl inte mer acceptabelt (eller välanpassat för den delen...)?

Jo, det är bara byta server. Helt seriöst, det är ett problem man så lätt kan göra sig av med om man vill. Det är internet ffs, rent teoritiskt ska det kanske inte göra det mer rätt att vara ett svin på internet, men så är det inte i verkligeheten, du bryr dig mindre om en /spit i wow än i verkligheten

Medlem

jag fuskade bara i sp-spel när jag var typ 10 år.
Fuskar aldrig i multiplayer och jag avskyr fuskare.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av skribb:
Skrivet av Bluescreen:

Tänk på att alla inte tar spel lika seriöst som livet själv.

Tänk på att många är bättre än dig på att argumentera. Du menar alltså att om jag inte tog sport seriöst så skulle jag kunna rigga matcher i fotbolls-VM och så eller?

Jag har inte gått in för att vinna en argumentation, så det spelar mig inte någon roll.

Sen om du tycker att det är jämförbart med att fuska i onlinespel och att rigga matcher i fotbolls-VM så visst, kör på.

Medlem
Skrivet av Charstone:
Skrivet av Ichinin:

För mig så är fuskande i MMORPG helt ok för att levla upp fort (det och endast det), dock inte för att manipulera vapen och stats för att döda allt och alla i en PvP situation.

Fy fan säger jag bara. Buuu! Buuu!

Jag slår vad om att du är en sån där lvl 70 idiot nazi som gillar att springa runt och slå ihjäl nybörjare, de är orsaken varför folk levlar upp fort med exploits.

De är den enda typen av spelare som totalt avskyr att andra levlar upp fort för att vi blir helt plötsligt kapabla att försvara oss mot era fegheter.

Medlem
Skrivet av s3ng:

om jag tycker att spelet är skitkasst (som gamla cs var) så gjorde det bara fuskandet mer roligt. att jag förstörde någons dag kan jag inte tro, då borde den personen kanske gå ut och skaffa sig något annat att göra eller byta server. kan inte tänka mig att hans dag blir förstörd för att jag råkar döda honom gång på gång i ett halvkasst multiplayer spel.

Du sitter och lirar ett spel du tycker är skitkasst bara för att förstöra för andra som har roligt?
Vem är det som borde gå ut och skaffa sig något annat att göra egentligen? Helst nått som bygger upp lite självkänsla så att du kanske blir av med den där löjliga griefer-mentaliteten, dom flesta växer ur det där ungefär samtidigt som sandlådan.

Skrivet av JOnnegrym:

Jo, det är bara byta server. Helt seriöst, det är ett problem man så lätt kan göra sig av med om man vill.

Du vet, många har inte så mycket tid till att spela. Kanske har man futtiga 30 minuter för sig själv en kväll när man fått ungarna i säng, då är det rätt tröstlöst att behöva ägna dom åt att bli aimbottad och att leta nya servrar.

Medlem
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av s3ng:

om jag tycker att spelet är skitkasst (som gamla cs var) så gjorde det bara fuskandet mer roligt. att jag förstörde någons dag kan jag inte tro, då borde den personen kanske gå ut och skaffa sig något annat att göra eller byta server. kan inte tänka mig att hans dag blir förstörd för att jag råkar döda honom gång på gång i ett halvkasst multiplayer spel.

Du sitter och lirar ett spel du tycker är skitkasst bara för att förstöra för andra som har roligt?
Vem är det som borde gå ut och skaffa sig något annat att göra egentligen? Helst nått som bygger upp lite självkänsla så att du kanske blir av med den där löjliga griefer-mentaliteten, dom flesta växer ur det där ungefär samtidigt som sandlådan.

Skrivet av JOnnegrym:

Jo, det är bara byta server. Helt seriöst, det är ett problem man så lätt kan göra sig av med om man vill.

Du vet, många har inte så mycket tid till att spela. Kanske har man futtiga 30 minuter för sig själv en kväll när man fått ungarna i säng, då är det rätt tröstlöst att behöva ägna dom åt att bli aimbottad och att leta nya servrar.

Man är en idiot om man inte går in på VAC servers när det gäller cs, annars, det tar mindre än en minut att byta server, kkthxbai

Medlem

JOnnegrym, du är nog den största idioten jag någonsin sett...grattis!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Man är en idiot om man inte går in på VAC servers när det gäller cs, annars, det tar mindre än en minut att byta server, kkthxbai

Nu finns det ju lite fler spel än cs och det finns fusk som VAC eller motsvarande inte fångar.
Man är alltså en idiot om man inte vidtar speciella åtgärder bara för att slippa dig och det är din rätt att jävlas med folk för ditt höga nöjes skull? Du resonerar som en femåring som får för lite uppmärksamhet.

Medlem

Tacka vet jag ju steam där om man åker fast för fusk (Vac). SÅ blir ditt konto perm-bannat. Helt rätt.

Medlem
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:

Man är en idiot om man inte går in på VAC servers när det gäller cs, annars, det tar mindre än en minut att byta server, kkthxbai

Nu finns det ju lite fler spel än cs och det finns fusk som VAC eller motsvarande inte fångar.
Man är alltså en idiot om man inte vidtar speciella åtgärder bara för att slippa dig och det är din rätt att jävlas med folk för ditt höga nöjes skull? Du resonerar som en femåring som får för lite uppmärksamhet.

Prova gå in på en icke VAC server utan cheat, glhf. Och när det gäller andra spel, jag sade det där, byt server, om du inte har tålamodet att spendra typ 1 minut på att byta server lär du ha brutit tangent på mitten efter att du har dött av något.

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:

Man är en idiot om man inte går in på VAC servers när det gäller cs, annars, det tar mindre än en minut att byta server, kkthxbai

Nu finns det ju lite fler spel än cs och det finns fusk som VAC eller motsvarande inte fångar.
Man är alltså en idiot om man inte vidtar speciella åtgärder bara för att slippa dig och det är din rätt att jävlas med folk för ditt höga nöjes skull? Du resonerar som en femåring som får för lite uppmärksamhet.

Prova gå in på en icke VAC server utan cheat, glhf. Och när det gäller andra spel, jag sade det där, byt server, om du inte har tålamodet att spendra typ 1 minut på att byta server lär du ha brutit tangent på mitten efter att du har dött av något.

16 år... växer väl upp nån gång dom med.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:

Man är en idiot om man inte går in på VAC servers när det gäller cs, annars, det tar mindre än en minut att byta server, kkthxbai

Nu finns det ju lite fler spel än cs och det finns fusk som VAC eller motsvarande inte fångar.
Man är alltså en idiot om man inte vidtar speciella åtgärder bara för att slippa dig och det är din rätt att jävlas med folk för ditt höga nöjes skull? Du resonerar som en femåring som får för lite uppmärksamhet.

Prova gå in på en icke VAC server utan cheat, glhf. Och när det gäller andra spel, jag sade det där, byt server, om du inte har tålamodet att spendra typ 1 minut på att byta server lär du ha brutit tangent på mitten efter att du har dött av något.

16 år... växer väl upp nån gång dom med.

Du är patetisk. Tar till min ålder som ett argument för min åsikt, enligt dig, är fel. Jag försvarar dem som fuskar eller har fuskat, du kan inte föra en disskusion. Ni vill inte förstå, så ni kommer inte förstå. Tunnelseénde ftw kek....

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Ni vill inte förstå, så ni kommer inte förstå. Tunnelseénde ftw kek....

Ehh, hur skulle vi möjligen kunna förstå? Du för ju själv ingen diskussion, du bara upprepar att:
1. det är kul att jävlas med folk
2. vi är idioter om stannar kvar på samma server som du

Du försöka försvara att du beter dig som ett svin med att det går att undvika dig - det spelar ingen roll, du är ju fortfarande ett svin.

Medlem

Försiktigt med att klicka på länkar till sidor som säljer multiplayerfusk. Har du Punkbuster installerat så letar det igenom dina cookies och history (inte alls kränkande, eller hur?). Hittar det då vissa sidor där så kan det få för sig att banna dig, trots att du bara är nyfiken och klickat på en länk.

Medlem
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:

Ni vill inte förstå, så ni kommer inte förstå. Tunnelseénde ftw kek....

Ehh, hur skulle vi möjligen kunna förstå? Du för ju själv ingen diskussion, du bara upprepar att:
1. det är kul att jävlas med folk
2. vi är idioter om stannar kvar på samma server som du

Du försöka försvara att du beter dig som ett svin med att det går att undvika dig - det spelar ingen roll, du är ju fortfarande ett svin.

Varför bry sig om att du kan råka komma på samma server som ett "svin" när du kan byta server? ._. me no get

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:

Ni vill inte förstå, så ni kommer inte förstå. Tunnelseénde ftw kek....

Ehh, hur skulle vi möjligen kunna förstå? Du för ju själv ingen diskussion, du bara upprepar att:
1. det är kul att jävlas med folk
2. vi är idioter om stannar kvar på samma server som du

Du försöka försvara att du beter dig som ett svin med att det går att undvika dig - det spelar ingen roll, du är ju fortfarande ett svin.

Varför bry sig om att du kan råka komma på samma server som ett "svin" när du kan byta server? ._. me no get

och det var min poäng från början.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:

Ni vill inte förstå, så ni kommer inte förstå. Tunnelseénde ftw kek....

Ehh, hur skulle vi möjligen kunna förstå? Du för ju själv ingen diskussion, du bara upprepar att:
1. det är kul att jävlas med folk
2. vi är idioter om stannar kvar på samma server som du

Du försöka försvara att du beter dig som ett svin med att det går att undvika dig - det spelar ingen roll, du är ju fortfarande ett svin.

Varför bry sig om att du kan råka komma på samma server som ett "svin" när du kan byta server? ._. me no get

och det var min poäng från början.

Well, du vill heller inte förstå mig. Jag fuskar / fuskade på CS. och ICKE VAC servers, där fuskar alla, de som inte fuskar på dom är enligt mig idioter när de kan välja fuskfria VAC servers, och det blir stört roligt och äga dem som är just så dumma. Jag vet inte vad du spelar, spelar du något skit seriöst så är det klart du blir lack, men det kan eller får inte vara så att dina 30 minuter per dag förstör din dag bara för att du blev aimbottad av någon. Spela på säkra servers, gå med i nån liga klan wahtever, fusk är lätt att komma ifrån. whine

Medlem

Hej, jag heter Jocke och jag har fuskat.

Jag kan väl inte säga att jag är jättestolt över att ha fuskat men visst, iaf jag tycker att det är helt okej att fuska i vissa spel (!)

Jobbar man mer än heltid och försöker spela något mmo som tar väldigt mycket tid tex i mitt fall Wow. När jag spelade i ett bra pve guild och bara ville komma vidare i instanserna så var det ju lite "best of the best" menalitet för dom som fick följa med. Hade du inte alla buffar å sånt så va du inte säker en plats att följa med och försöka.

Så när dom som gjort spelet försöker vrida ur en så mycket online tid som möjligt för att göra skit tråkiga saker så som fiska eller farma så går jag hällre in på någon sida och köper bort "bad times" för att få mer "good times" när ja endå inte kunde spela så mycket.

Så enligt mitt tycke så är det helt okej att köpa pengar i ett spel som helt saknar någon ekonomi som wow, men dock så är det förjävligt i spel som faktiskt har en väl fungerande ekonomi som eve online. Visst ingenting är perfekt men de e så jag resonerar.

Mera direkta fusk är absolut inte okej. Kom inte med era 10 bästa tips på att fixa pengar i wow, har man inte tid så har man inte tid. Just nu kör ja inte stenseriöst så jag behöver inte fuska. Just då tyckte jag det var så kul att raida att man nästan levde för det, galet va ett spel kan göra med en.

RtQ

Medlem

Jag tror att just köpande av guld i WoW är det som sabbar ekonomin i spelet.

JOnnegrym har förmodligen problem både i skolan och hemma... snyft.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av skribb:

Jag tror att just köpande av guld i WoW är det som sabbar ekonomin i spelet.

JOnnegrym har förmodligen problem både i skolan och hemma... snyft.

Visst är det en bidragande orsak, men med tanke på hur spelet är upplagt så tycker jag inte att det erbjuder något spännande, visst man kan sälja mats till folk som bygger prylar. Men inte erbjuder det någon direkt karriär att vara en underleverantör av tex ore/bars, visst man kan göra sig en slant men vad ska man köpa av guldet? Det finns ju inga direkta medel att bli en bättre miner förutom epic flying mount som endå är relativt enkel att fixa i dagens läge.

Hursom tror jag inte att dom som köper guld bidrar jättemycket till att förstöra den helt obefintliga ekonomin. Jag önskar dock att dom tog tag i den biten istället. PVE/PVP är en karriär, crafter är mer en bisyssla.

RtQ

Inaktiv
Skrivet av Nomble:
Skrivet av Aquilalore:

..undrar vilka som 'står för att de fuskar' är?
Kanske skulle kunna ordna ett liten blogginlägg där ni får skriva upp er med namn och adress, samt vilket spel och nick.

Vadå, så att du skulle kunna söka upp dem? Hahaha

De som stjäl upplevelser för mig? Ja, defenitivt. Jag har slagit ut folks tänder av mindre anledningar.
Skulle du vara en av dem så kan du PMa mig så får vi se.

Skriv svar