FZ Poll: Hur stor andel av dina spel har du klarat?

Robot
FZ Poll: Hur stor andel av dina spel har du klarat?
Medlem
FZ Poll: Hur stor andel av dina spel har du klarat?

Jag har en pinsamt låg nivå när det gäller avklarade spel i min ägo.
Men likt fasen springer jag iväg och köper nya lir i tid o otid.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

samma här, men får skylla på att det kommer så många bra spel

Medlem

Brukade köra igenom varenda spel jag hade, men på senare år så jag jag köpt ett flertal spel som aldrig klarats av. Vissa av dem har jag ens inte spelat överhuvudtaget! Finns inte tid.

Men ändån så köper jag fler spel när intressanta titlar släpps. Kommer köpa Mass Effect till PC när det släppts, till exempel.

Medlem

ingen aning, då jag mest kör online men typ 85%+


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Svårt att varva wow eller cabal. Spelen är oftast inte uppbyggda som förr i tiden när man nötte igenom ett på en halv dag.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Måste man klara spelen? Jag spelar så länge spelet är roligt, vilket betyder att jag "klarar" kanske 30-40% av de spel som jag köper.

När inte spelet är roligt och man spelar bara för att klara det, då låter det mer som ett jobb än ett nöje.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Jag har en pinsamt låg nivå när det gäller avklarade spel i min ägo.
Men likt fasen springer jag iväg och köper nya lir i tid o otid.

:$

Dito, jag kan räkna på ena handens fingrar vilka spel jag klarat. Det har hittills bara blivit Max Payne och Call of Duty 2:s sp-del...

Anledningen är att jag inte har tålamod med att sitta och nöta sp när onlinespelande är såååå mycket roligare. Det blir mest en slags tutorial ett tag för onlinespel.

Har förresten haft F.E.A.R. installerat ett bra tag och tänkt "ta tag" i det, men men....


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

På Nintendo 8bit/16bit tiden låg jag säkert på 90%, Men med dagens skit till spel tog jag 26-50% och ligger nog närmare 26% än 50%!

Medlem

Har väl klarat en sisådär 80%. Köper spel, orkar inte spela igenom dem, har lov och är uttråkad, spelar igenom dem, köper mer spel.

Medlem

När har man klarat ett spel?
Jag har spöat sista bossen i både Uncharted och Ratchet & Clank: ToD, och jag har tagit medalj i alla lopp i GT5p, men jag har inte 100%. Måste man ha det för att ha klarat spelet, eller räcker det att se eftertexterna?


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem

Inte är det mycket iaf. Särskillt vad gäller konsoll. Helt sjukt vad pengar man slösar på svindyra konsoll-spel som man tröttnar på efter två timmar.
Vad gäller PC så är det bättre på den fronten då jag bara köper det jag vet att jag gillar och vill ha. Där har vi kvalitee!

Inaktiv

Klarar kanske 10% av spelen jag köper. Många spel är bra men samtidigt ointressanta efter några timmar. Men sen köper jag kanske 3-10 spel i månaden också..

Medlem
Skrivet av emartin:

När har man klarat ett spel?
Jag har spöat sista bossen i både Uncharted och Ratchet & Clank: ToD, och jag har tagit medalj i alla lopp i GT5p, men jag har inte 100%. Måste man ha det för att ha klarat spelet, eller räcker det att se eftertexterna?

Jag skulle säga att det är när man ser eftertexterna, om du inte tagit alla hemligheter, utforskat fullt ut eller köpt alla saker spelar ingen roll då de oftast inte har mycket med huvudstoryn i spelet att göra.

Medlem

Själv så har jag en relativt hög procent av de spel jag köper som jag klarar av. Ligger nog kring +90% någonstans. Även om jag köper ett spel för enbart ett singleplayer eller multiplayer läge kör jag bägge. Man vill ju ha så hög valuta för pengarna som möjligt.


signatur

"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."

Medlem

De flesta spel jag börjar med går jag minst 2-3 varv på börjar på normal level sen hårdare och om jag gillade det går kör jag även lätta, men sen de man millar kan man ju fastna i gick 11 varv på Splinter Cell Chaos Theory sen dog mitt grafik kort


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Medlem

Frågan är dåligt ställd och texten som hör till förvirrar. Om definitionen är att man ska låsa upp alla achieivements så är siffran för min del hopplöst låg. Det är få retail-spel på Xbox 360 där det är rimligt att låsa upp allt Ta Guitar Hero-spelen till exempel. Jag skulle tro att det bara ytterst få som fått upp allt. t.ex. "Meet your maker" där man ska vinna mot spelets skapare är inte direkt lätt att klara, inte heller att man ska få 5:a på alla expert låtar osv.

Om definitionen är att klara fram till slutbossen är det en annan femma. Då har jag nog klarat de flesta spel jag spelat en bit in i. Vissa spel ger man upp efter en liten stund så de räknas knappast in i ekvationen.

Medlem

Låg som andra som svarat här mycket högre för 10-15 år sedan när det var SNES och NES man spelade. Nu kanske man klarar igenom ett spel varje år om ens det. Pinsamt men det finns inget som fängslar mig nog mycket för att spela igenom hela. Sedan hjälper det väl inte att man spelar spel som inte har något slut, tänk Sim City och MMO spel.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Jag har en pinsamt låg nivå när det gäller avklarade spel i min ägo.
Men likt fasen springer jag iväg och köper nya lir i tid o otid.

Jag lider av exakt samma sjukdom hehe. Nu har jag gett mig fan på att ta mig igenom dom spel jag köper men jag har fortfarande en halv container med äldre titlar som behöver spelas också.

Det är inte lätt att vara gamer.


signatur
Medlem

Ligger nog på 35% om jag drar till med nått.


signatur

I'm a snake, follow me!

ptr
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Inte är det mycket iaf. Särskillt vad gäller konsoll. Helt sjukt vad pengar man slösar på svindyra konsoll-spel som man tröttnar på efter två timmar.
Vad gäller PC så är det bättre på den fronten då jag bara köper det jag vet att jag gillar och vill ha. Där har vi kvalitee!

prova att köpa spel till konsol som du vet att du kommer gilla också.

jag spelar alltid igenom alla spelen tills jag har klarat sista bossen, men att klara alla spel till 100% med alla bonusgrjer och skitsaker man ska hitta det är ju fan omöjligt

Inaktiv

Ca 3/4 kanske. Jag har ingen riktig koll. Vet att jag minst har ett par spel i hyllan som jag inte klarat.

Medlem

Börjar ytterst, ytterst sällan spela ett spel som jag inte klarar till slut. Kan inte minnas när det hände senast. Har något slags behov av att faktiskt spela klart även om det inte alltid är roligt.

Det låter ju friskt

PaZ
Medlem

Svårt att definiera "klara" ett spel. Att klara guitar Hero 3, är det på Expert eller Easy man ska slå djävulen då?

Medlem

Jag tenderar till att tröttna efter ett tag när det dyker upp ett svårt element, tex som nu i R6:V2 när man måste vandra själv av ngn dum anledning och det är ett ställe med massa fiender och långt mellan checkpointsen.

Klarar jag inte ett moment på runt 10 försök så tröttnar jag, och tar en paus, men ofta så börjar jag aldrig igen.
Uncharted var dock ett av de få spel med massa jobbiga moment OCH monster (vilket jag hatar i spel) som jag ändå klarade...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Spelar alltid klart spel jag påbörjar, förutsatt att de inte är totalt usla då jag avinstallerar dem bums.

Medlem

C&C Tibirium Sun avslutade jag aldrig. (det gamla)

Medlem

Tycker inte det finns så många spel som håller om man inte kan spela på ett tag pga. jobb eller dylikt. För att orka klara ett spel så måste det göras direkt, annars tappar jag intresset.

Medlem

Skulle tro att det är enbart Turok jag inte har spelat klart så 99%


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mycket få spel som kan få mig intresserad av singleplayer. The Longest Journey I/II är dock ett par av dem. Resten är multiplayer allesamman, så siffran ligger nog på under 25%.

123
Skriv svar