Stor Armed Assault-uppdatering
shnice!
installerar direkt
verkligen längtat efter något här - känns som om de glömt bort det
edit: sådär, provlirat nu. Kan inte direkt påstå att jag märkte av någon superförbättring av prestandan. Men det känns ändå bra på något sätt så jag e rätt nöjd
edit2: ska nog testa lägga in det på laptopen sen och se om man märker någon skillnad där.
Du kan hosta spel med en vanlig klient, men utan ett ruskigt kraftpaket till dator rekommenderas det inte för över 15-20 spelare (beror på banans storlek. Mer AI kräver mer dator).
Egentligen rekommendar jag dedikerad för allt utom små uppdrag i squadstorlek för COOP, medans för ren AI-fri player vs player kan du hosta rätt så många utan dedikerad server.
Prestandaförbättringarna märks främst för de med datorer i den lägre/medelkraftfulla skalan, men dessutom ruskigt märkbart för oss med 8800-kort eftersom spelet längre inte krashar pga fullt grafikminne.
Dessutom fungerar ju nu VON, och det fungerar mycket bra. Äntligen kan man kommunicera effektivt utan att behöva ta sig in på en TeamSpeak- eller Ventriloserver, och tja... det känns som ett helt nytt spel med hoppet från 1.08 till 1.14.
Förbaskat skönt med en fullpatch dessutom (istället för alla dessa betapatchar) så att folk äntligen kan enas med att köra samma version igen. Väldigt bra för kommunityt. Och dessutom för linuxservarna då de garanterat kommer få en fixad 1.14-server. Något som aldrig fanns till 1.09b eller 1.11b.
@3degs
Spelet kanske inte är så ruskigt snyggt. Jag håller främst med om att det saknas mikroterräng, undervegetation och små prylar som bryter upp figurer och ger skydd/skyler en. Men sen kan du ju också försöka nämna ett annat fps med 10-15km view distance från luften
Definitivt ett värt köp. Suger i singleplayer enligt mig (iaf orginalkampanjen. Finns en del väldigt välgjort fan-material där ute), och det skiner som mest i multiplayer. Hitta en klan/grupp/community och lira på, för det är definitivt då det blir som bäst.
@Garga
Warfare är för 32 spelare. 16v16.
Fortfarande är de grövsta buggarna ouppklarade. Jag skulle nog kunna skicka en 100lista med buggar som jag vet om.
På armas buggraporteringssida finns MASSOR av buggar kvar att fixa. De dom har fixat är bara en droppe i havet av buggar..
Jag får en känsla av att de bara har en gubbe som fixar buggar.. Arma kommer allrig bli ens 50% buggfritt i denna utvecklingstakten innan år 2015.
Men det är ju förståeligt när de bara fick en tidig Flashpoint source att bygga Arma på.
De flesta buggar känner man igen från tidiga Flashpoint releaser.
Tja, spelet jobbar ju fortfarande med samma spelmotor som Operation Flashpoint: Elite. Tack och lov kommer en ganska uppgraderad sådan till ArmA2. Framförallt kommer AIn få sig en boost där.
Håller med om att det fortfarande är många mer eller mindre stora buggar, men de absoluta flesta showstoppers är fixade.
Väldigt nice