Bildnytt från Diablo III

Medlem

Hur i helvete skulle blizzard kunna veta bättre än mig vad jag vill ha? :):):):):):)

Inaktiv
Skrivet av Carl G:

Med den attityden skulle det aldrig ske några innovationer överhuvudtaget

Att köra en tecknad stil med texturer utan detaljer a la World of Warcraft och Warcraft 3 är verkligen innovativt

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av Wardancer:

Och när folk säger att de vill ha ett mörkare diablo så är det INTE mängden ljus det talas om. Utan atmosfären och stämningen i spelet. Ska det vara så jäkla svårt att förstå?

Då antar jag att ni inte änns kollat på 800mb filmen från Blizzard, atmosfären är gudomlig och stämningen är grymt bra! Så jag förstår inte riktigt vad ni snackar om? Musiken har en mörk stil, lite noise ihop med mörkare ambience.

Jasså du, det har jag inte alltså.. vapnerna lyser som om det vore starwars8)

Medlem

Många många många är upprörda över att diablo3 inte är lika 'mörkt' som tidigare.. att säga att blizzard då vet bättre än spelarna tycker jag är ett ganska idiotiskt uttalande

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av radiuz:
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av Wardancer:

Och när folk säger att de vill ha ett mörkare diablo så är det INTE mängden ljus det talas om. Utan atmosfären och stämningen i spelet. Ska det vara så jäkla svårt att förstå?

Då antar jag att ni inte änns kollat på 800mb filmen från Blizzard, atmosfären är gudomlig och stämningen är grymt bra! Så jag förstår inte riktigt vad ni snackar om? Musiken har en mörk stil, lite noise ihop med mörkare ambience.

Jasså du, det har jag inte alltså.. vapnerna lyser som om det vore starwars8)

Vad har det med "atmosfären och stämningen" att göra överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av Katana:

Hur i helvete skulle blizzard kunna veta bättre än mig vad jag vill ha? :):):):):):)

För att du inte direkt verkar vara någon bidragande faktor till att mänskligheten kan förklara sitt existensberättigande.

Sluta trolla och bete dig som en stor idiot, hyffsat tröttsamt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Katana:

Hur i helvete skulle blizzard kunna veta bättre än mig vad jag vill ha? :):):):):):)

För att du inte direkt verkar vara någon bidragande faktor till att mänskligheten kan förklara sitt existensberättigande.

Sluta trolla och bete dig som en stor idiot, hyffsat tröttsamt.

Jasså, trollar jag nu också? Du lär ha en rätt snevriden syn på saker och ting om du påstår det

Ge mig ett ordentligt svar på frågan istället

Medlem

Det som är så jävla sorgligt med alla som klagar är att om WoW inte funnits och Diablo III fortfarande sett likadant ut så hade man inte hört ett pip.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Det som är så jävla sorgligt med alla som klagar är att om WoW inte funnits och Diablo III fortfarande sett likadant ut så hade man inte hört ett pip.

Det tror jag man definitivt hade gjort, iaf från de inbitna diablo-spelare som känt av diablo2's (har inte lirat 1an så vill inte uttalade mig om det) mörka stämning.

Ni som försvarar grafiken med att säga, "kolla Diablo2 var också ljust", ni glömmer en sak det är just Diablo1 stuket man vill ha inte WC3/WoW.

Diablo 1 var ju ruggigt bra med riktigt goa gothiska effekter. Att gå ner i katakomberna under kyrkan kändes liksom som en mardröm och ju djupare man gick desto ruggigare blev det. Åååå nostalgi!


signatur
Medlem

Saken med Nostalgi är att det brukar fucka med ens minne och man kommer ihåg saker som om de var bättre än de faktiskt var Rose-tinted googles som jänkarna brukar säga. Körde D2 igen så sent som igår och den sk "mörka känslan" finns inte. specielt om man jämnför med spel som var "mörka" så som Call of Cuthulu eller liknande. Även Diablo 1 var långt ifrån mörk. Det ända var just katakomberna vilka var en 3-4lvls om jag minns rätt.

System Shock 2 var ju upplyst som en kirugi sal och man slogs mot vita apor och det räknas ändå som ett av de mest skrämmande spelen någonsin.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Saken med Nostalgi är att det brukar fucka med ens minne och man kommer ihåg saker som om de var bättre än de faktiskt var Rose-tinted googles som jänkarna brukar säga. Körde D2 igen så sent som igår och den sk "mörka känslan" finns inte. specielt om man jämnför med spel som var "mörka" så som Call of Cuthulu eller liknande. Även Diablo 1 var långt ifrån mörk. Det ända var just katakomberna vilka var en 3-4lvls om jag minns rätt.

System Shock 2 var ju upplyst som en kirugi sal och man slogs mot vita apor och det räknas ändå som ett av de mest skrämmande spelen någonsin.

Är ju inte mörkt som bokstavligt talat mörkt folk menar heller. Mörkt kan ha fler betydelser än just bara svartare... att d1 och d2 var mörkt är ju mer stämningen med den gotiska andan och att ondska lurade i varenda hörn, den känslan få man inte precis av d3, av det man har sett.

Sedan var det tekniskt begränsande med d1 och d2, nu med d3 skulle man kunna gå all out för en gång skull och verkligen göra det perfekta djävulska spelet, men icke här spelar man hellre säkra kort och tar ett koncept som är populärt bland kids och fans av blizzards senaste spel, se Warcraft 3 och WoW.

Tycker det är billigt av blizz och även om jag inte är så hatfull mot hur d3 ser ut, för blir det bra så blir det bra, men stämning säger mycket i ett spel med och jag kommer förevigt att känna att d3 aldrig når upp till sitt fulla potential och det är en känsla som jag icke gilla, när jag spelar ett spel.

SS2 är ju skrämmande för rätt stämning och att man verkligen är lämnad ensam och man inte har full kontroll och tanke om vad som ska hände och inte för det är "mörkt".

Medlem
Skrivet av Katana:

Hur i helvete skulle blizzard kunna veta bättre än mig vad jag vill ha? :):):):):):)

För att Blizzard är för många är en religion och inte ett företag. Du ska bara le, hålla käften och konsumera. Om du säger mot så blir du fängslad för kätteri. Amen.

Dessutom finns det ingen publicerad undersökning på hur många som egentligen gillar eller ogillar grafiken.

D3 är ingen innovation, det är en kopiering av det vanliga, alltså WoW. Med tanke på att t.ex kommande Warhammer Online påminner om WoW så blir det hela med innovation ganska komiskt. Blizzard håller på att låsa fast sej vid en grafiskt design som allt fler börjar kopiera, och det är ingen innovation. Vill man vara innovativ så utvecklar man D2´s strategiska särart ännu mera och gör spelet ännu mera rått och realistiskt, d.v.s ännu längre från WoW istället för tvärt om. Men Blizzard är ute efter att sälja djävulen till en "bredare publik" och barn också men då måste man ju sätta en rosa rosett på honom också.

Medlem

Önskar en vettig människa hade vänligheten att göra ett montage med screens ur World of Warcraft, Diablo III samt Warcraft III så att folk kunde se att det INTE finns likheter mellan dessa spel som inte kan hittas i flera andra spel.
Det börjar bli hyfsat tjatigt med folk som hyser agg mot Blizzards andra alster och försöker dra ned Diablo III i smutsen genom att dra paraleller till dessa.

Utifrån den knapphändiga information vi fått (screenshots, introduktionsfilm) dras det höga växlar om hur spelets stämning kommer att arta sig.
Som vissa redan påpekat så är den media som visats ur spelet från ett tidigt kronologiskt stadie i spelets handling. Om jag som designer vill skapa en stämning från låt oss säga "glatt" till "skrämmande" så måste jag ha möjligheten att utnyttja hela skalan av ex ljussättning till musik som kan erbjudas för att maximera den effekt detta kan ha på "stämningen".
Att spelet blir mörkare, mer skrämmande etc desto längre in/ned i spelet du gräver likt spelets föregångare är väl därför helt självklart?

Dagens bedrövligaste kommentarer måste vara att "vapnen ser ut som starwars". I filmen så har barbaren "enchants" såsom Frost, Lightning och Fire på sina vapen. Sist jag tittade på en eld, en blixt och frost så var dessa inte grå.
Är det inte någon annan än jag som tycker det är jättejobbigt ute på vintern, vid lägerelden eller när det är blixtar ute? Jag blir så förbannat less på Star Wars då av någon anledning...

Medlem

Mönki - "Med tanke på att t.ex kommande Warhammer Online påminner om WoW så blir det hela med innovation ganska komiskt."

Ett test:
Var god besök www.warhammeronline.com och www.worldofwarcraft.com. Under hemsidornas respektive screenshot avdelning öppna valfri bild.

I det fall att du inte kan åtskilja dessa bilder åt på punkterna grafisk formgivning, färgskala, kontrast och dynamisk design så besök därefter www.synsam.se där du kan få hjälp för din åkomma.

I fallet att du kan åtskilja dessa så önskar jag dig en fortsatt trevlig dag!

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av radiuz:
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av Wardancer:

Och när folk säger att de vill ha ett mörkare diablo så är det INTE mängden ljus det talas om. Utan atmosfären och stämningen i spelet. Ska det vara så jäkla svårt att förstå?

Då antar jag att ni inte änns kollat på 800mb filmen från Blizzard, atmosfären är gudomlig och stämningen är grymt bra! Så jag förstår inte riktigt vad ni snackar om? Musiken har en mörk stil, lite noise ihop med mörkare ambience.

Jasså du, det har jag inte alltså.. vapnerna lyser som om det vore starwars8)

Vad har det med "atmosfären och stämningen" att göra överhuvudtaget?

Ja, vad har det med atmosfären och stämningen att göra?.. .. men då kan vell Mario och Luigi vara med på samma gång:P

Spelade du ens Diablo 1 och 2 när dom var nya? Själv lirar jag fortfarande D1 ibland;)..

Jag vill ha den atmosfären som D1 och D2 har.. tunga och lite mer seriösa stuket, skarpare texturer.. lite mera creepy än vad wow är:evil:
Undercity style nöjjer jag mig inte med.
Tycker bara Blizzard har misslyckats lite med atmosfären och stämningen som de tidigare lirerna har haft, äga kommer det göra endå, det vet vi alla:P

Inaktiv

Det som är drygast är dom som klagar på dom som klagar, självklart kommer spelet se bättre är med mörkare, ondare och mer skarpa texturer. Men det är inget fel på spelet nu heller men det kan bli så mycket bättre...


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Det som VERKLIGEN är drygast är att klaga alls!
Man kan istället ge konstruktiv kritik eller hålla truten.

Har kollat igenom bilder från alla spel (spelat D2 och provat trial på WoW) och måste säga att Diablo 3 är MYCKET mer likt sina föregångare både i grafik och atmosfär. Att kalla det en WoW-kopia med kassa texturer och bla bla bla måste inte ha kollat noga på de väldigt fina miljöer de ritat upp, både utomhus och i "tomben".

Medlem
Skrivet av joakim_hoog:

Det som VERKLIGEN är drygast är att klaga alls!
Man kan istället ge konstruktiv kritik eller hålla truten.

Har kollat igenom bilder från alla spel (spelat D2 och provat trial på WoW) och måste säga att Diablo 3 är MYCKET mer likt sina föregångare både i grafik och atmosfär. Att kalla det en WoW-kopia med kassa texturer och bla bla bla måste inte ha kollat noga på de väldigt fina miljöer de ritat upp, både utomhus och i "tomben".

Men det ges ju jättemycket konstruktiv kritiv. Se här till exempel:
http://www.petitiononline.com/d3art/petition.html

Konstruktiv kritik som innefattar...
... "så här ser det ut, såhär borde det se ut"
... vill ha mörkare grafik och stämning.

Men då får man svaret:

Skrivet av Segas:

Shit vilket gnällande det är bland alla snorungar här. Vill du ha det mörkare? Sänk gamman, problem löst. Stör du dig på spelet ändå? Spela inte det. Tycker du inte om World of Warcraft, vem bryr sig? Jag stör mig på rödhåriga snorungar med finnar och kraftiga underbett, men jag låter dom vara.

Ganska lustigt är att han i samma inlägg efter ovanstående skriver (som ett svar till sitt eget inlägg):

Skrivet av Segas:

För helvete, har du inget vettigt att skriva, SKRIV INTE. Din åsikt är så otroligt obetydlig att det stör alla andra.

:D:P

Medlem
Citat:

Ett test:
Var god besök www.warhammeronline.com och www.worldofwarcraft.com. Under hemsidornas respektive screenshot avdelning öppna valfri bild.

I det fall att du inte kan åtskilja dessa bilder åt på punkterna grafisk formgivning, färgskala, kontrast och dynamisk design så besök därefter www.synsam.se där du kan få hjälp för din åkomma.

I fallet att du kan åtskilja dessa så önskar jag dig en fortsatt trevlig dag!

Få se nu... texturer med klara färger, komiska och serietidningsaktiga figurer med förvridna proportioner, orker/dvärgar/alver/männsiskor, et.c. men...det påminner inte alls om WoW!! Jä$?*# var det här spelet ser realistiskt ut! Precis som utanför min dörr! Och man kan inte alls byta ut vissa miljöer i Warhammer mot dom som finns i WoW! Hur kunde jag se så fel??? Jag har lokaliserat felet, det var glasögonens fel. Det hade brännts in en massa färg efter att jag tittat på D3 screenshots, så det enda jag såg var pastellfärger. Ha en bra dag själv!

Inaktiv
Skrivet av Katana:

Många många många är upprörda över att diablo3 inte är lika 'mörkt' som tidigare.. att säga att blizzard då vet bättre än spelarna tycker jag är ett ganska idiotiskt uttalande

Jag undrar hur många det var som kritiserade t.ex. Leonardo Da Vinci då han skapade en av världens mest kända tavlor "Mona Lisa".

I detta fallet så är ju då Blizzard konstnären... och Diablo 3 konstverket.

Skrivet av ReZnoR2K6:

Jag undrar hur många det var som kritiserade t.ex. Leonardo Da Vinci då han skapade en av världens mest kända tavlor "Mona Lisa".

Väldigt många ska du veta.


signatur
Medlem
Skrivet av Katana:

Många många många är upprörda över att diablo3 inte är lika 'mörkt' som tidigare.. att säga att blizzard då vet bättre än spelarna tycker jag är ett ganska idiotiskt uttalande

Det är klart att Blizzard vet bäst hur deras spel ska se ut. Det är ju de som utvecklar det, inte den gnälliga fanskaran.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Katana:

Många många många är upprörda över att diablo3 inte är lika 'mörkt' som tidigare.. att säga att blizzard då vet bättre än spelarna tycker jag är ett ganska idiotiskt uttalande

Jag undrar hur många det var som kritiserade t.ex. Leonardo Da Vinci då han skapade en av världens mest kända tavlor "Mona Lisa".

I detta fallet så är ju då Blizzard konstnären... och Diablo 3 konstverket.

Försöker du säga att Blizzard håller på att göra en tavla?

Medlem

Folket och kunderna vet inte alltid bäst. Det är tamejfan ett motto på varenda framgångsrikt företag. Diablo 1 + 2 antar jag har blivit kopierat rakt av otal ggr. Varför ska dom göra det själva? Sen så har ni fan inte ens sett hela spelet, destå mer kontraster mellan två olika platser destå mer känsla blir det. Bara grått skulle väl avtrubba en ganska mycket. Jag föreslår att ni väntar ett tag, och dessutom frågar er själva vad ni egentligen vill ha. Vill ni ha samma känsla som ni fick i 1 & 2? För då kommer inte en identisk uppföljare att göra det för er.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Skrivet av Retronaut:
Skrivet av Katana:

Många många många är upprörda över att diablo3 inte är lika 'mörkt' som tidigare.. att säga att blizzard då vet bättre än spelarna tycker jag är ett ganska idiotiskt uttalande

Det är klart att Blizzard vet bäst hur deras spel ska se ut. Det är ju de som utvecklar det, inte den gnälliga fanskaran.

Då kan de sitta och spela det också.


signatur
Medlem

Jag tycker inte att varken grafiken eller designen är särskilt snygg, och dynamic lightning är det synd att det saknas också. Grafik är absolut inte allt, men lite fler effekter skulle kunna ha bättrat på atmosfären rejält.

Jag tycker ändå inte att de borde gått i precis samma stil som D1 eller D2, men jag tycker designen kunde gått åt ett annat lite nyare håll en den gamla "karikatyr-känslan" som modellerna har och den orealistiska färgsättningen.

Medlem

gud vad folk gnäller för starka färger hur överlever ni i verkligheten?(har ni svartvitt tv?)
ni har inte spelat det så ni vet inte hur det kommer vara så bara vänta och se till slut produkten kommer:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det är också mååånga år efter Diablos fall, och det kanske bara är ljust ett tag? occh sedan blir det mörkare, We dont know! Tycker att man skall vara glad att spelet kommer (även om inte jag är det) Så vänta tills det släpps innan ni whinar sönder spelet

Medlem
Skrivet av Loading:

Det är också mååånga år efter Diablos fall, och det kanske bara är ljust ett tag? occh sedan blir det mörkare, We dont know! Tycker att man skall vara glad att spelet kommer (även om inte jag är det) Så vänta tills det släpps innan ni whinar sönder spelet

Det är för sent att sluta whina, the bandwagon has already started rolling, och det finns massvis med plats!

Skriv svar