Steam-spel skryter inte sällan med höga betyg, fina utmärkelser och stora reor – redan när vi kollar på spelets grafiska logotyp. Exempel ser du ovanför, men som du också märker har allt detta strukits över. Det är för att Valve framöver säger nej till att strössla logotyperna med dylikt.

For example, some game logos themselves have become so small that it's hard for players to tell what the name of the game is. In other cases, graphical asset images are so cluttered with award logos and ratings that it is distracting and hard to read. Some capsules include review scores that are no longer accurate.

Därför inför nu Valve ett uppdaterat regelverk för vad som får och inte får finnas i logotyperna. Valve förstår att utvecklare vill förmedla, exempelvis, höga betyg. Det finns dock utrymme för detta på spelens respektive Steam-sida. Valve säger dock nej till att visa detta direkt i loggan.

Från och med 1 september träder de nya reglerna i kraft, och spel som inte följer dessa "kan komma att få mindre synlighet på Steam" och "kan bli nekade att delta i officiella Steam-reor".

Valve säger dock inte helt nej till infotext. Till exempel kan det vara okej att informera om en ny uppdatering, så länge det görs "smakfullt" och på olika språk. Bilden undertill är ett exempel.