Xbox sägs ha gett grönt ljus till Ninja Theorys nästa spel

Robot
Xbox sägs ha gett grönt ljus till Ninja Theorys nästa spel

Efter Hellblade 2, som släpps i dag.

#Ninja-theory


Medlem

Kommer dom våga göra andra spel? Om det blir ett spel som visar sig bli sämre så lägger väl Microsoft ner studion.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Klockan tickar.

Medlem

Jag upplevde att intervjun med Kind of funny kändes väldigt dyster när frågan togs upp.

Medlem

"Några som inte håller med om det är Windows Central, som via pålitliga källor säger sig kunna bekräfta att det inte finns några som helst planer på att stänga Ninja Theory "

"For now" borde man kanske lägga till.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

KoP
Medlem
Skrivet av lonian:

Kommer dom våga göra andra spel? Om det blir ett spel som visar sig bli sämre så lägger väl Microsoft ner studion.

Finns väl inga studios av större storlek som vågar/kan göra andra spel än ett par ip dom håller under vingen? Allt för att göra aktieägarna nöjda.

Ubisoft harvar Assassins Creed och Far Cry år ut och år in.

Activision med sitt CoD.

Dice med sitt Battlefield.

Tvivlar på att dessa studios ens har förmågan och kreativiteten att göra andra typer av spel längre. 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns väl inga studios av större storlek som vågar/kan göra andra spel än ett par ip dom håller under vingen? Allt för att göra aktieägarna nöjda.

Ubisoft harvar Assassins Creed och Far Cry år ut och år in.

Activision med sitt CoD.

Dice med sitt Battlefield.

Tvivlar på att dessa studios ens har förmågan och kreativiteten att göra andrs typer av spel längre. 🤔

Hur mycket jag än hatar EA med deras mass produktion av samma titlar så ska dom ändå få creed för att investera i mindre nya IP's. Utan EA hade inte vi fått It Takes Two.

Medlem

Ingen reklam kampanj, Facebook räknas inte som det tycker jag. Tv, radio, bio(vet dock inte) billboards. Jag är rädd för att säljer det inte lägger Microsoft ner studion.

Medlem

Är inte speciellt orolig att de ska lägga ned Ninja Theory. Tror de är ganska införstådda att de nog är den av deras inköpta spelstudios med mest potential. Borde vara hit man istället ska flytta "frigjorda resurser" som man beskrev det om man vill försöka utmana Sony i kvalitativa singleplay-spel.

KoP
Medlem
Skrivet av jehuty:

Hur mycket jag än hatar EA med deras mass produktion av samma titlar så ska dom ändå få creed för att investera i mindre nya IP's. Utan EA hade inte vi fått It Takes Two.

Det ska dom definitivt ha kudos för. Vore bra om flera kunna följa det mönstret.

Skjuta till lite kapital till mindre utvecklare som har något bra på gång och inte vara där med allt för många pekpinnar under utvecklingens gång.

Medlem

Även om MS skulle ha funderingar på att lägga ned studion så är det knappast något man ger antydningar till Ninja Theory eller Windows Central om.

Vid nedläggningar brukar det vara "business as usual" till det plötsligt inte är det.

Medlem

Var ngnstans i det meddelandet antyds det att studion skulle lägga ner?,.. lägg ner med foliehattarna nu!

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ingen reklam kampanj, Facebook räknas inte som det tycker jag. Tv, radio, bio(vet dock inte) billboards. Jag är rädd för att säljer det inte lägger Microsoft ner studion.

Reklamkampanjer på social media och Internet i övrigt träffar nog många ggr mer rätt än TV och Radio.
Föråldrat synsätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av KoP:

Det ska dom definitivt ha kudos för. Vore bra om flera kunna följa det mönstret.

Skjuta till lite kapital till mindre utvecklare som har något bra på gång och inte vara där med allt för många pekpinnar under utvecklingens gång.

Sedan kommer man på alla utvecklare och spelserier dem tagit kål på genom åren.

C&C är personligen värst. Tur att vi fick spirituell uppföljare till Theme hospital i alla fall.

Ni kan väl inte glömma bort hur hatade EA var under lång tid? Bobby och EA tävlade väl om att vara värst?

Nu i efterhand så skulle det inte förvåna mig om aktieägare och Microsoft ledning ifrågasätter hur bra det var att göra sig av med Bobby, de hade säkert gärna sett honom som chef över Xbox. Godwill verkar vara dött efter uppköpet.

Redaktör
Ponny
Skrivet av lonian:

Kommer dom våga göra andra spel? Om det blir ett spel som visar sig bli sämre så lägger väl Microsoft ner studion.

Eller så är det riktigt bra och studion läggs ner ändå. Lex Hi-Fi Rush.

Ursäkta cynisumen, men det där såret är fortfarande varigt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Den där texten påminner om texter vi fick läsa på universitetet när jag läste engelsk lingvistik. Handlade om vaga och tvetydiga texter som skulle analyseras och de olika meningarna man kunde läsa ut från dem. Den här texten från Ninja Theory hade definitivt kunnat kvalificera in sig som en sådan text.

Skribent
Skrivet av ulphen:

Är inte speciellt orolig att de ska lägga ned Ninja Theory. Tror de är ganska införstådda att de nog är den av deras inköpta spelstudios med mest potential. Borde vara hit man istället ska flytta "frigjorda resurser" som man beskrev det om man vill försöka utmana Sony i kvalitativa singleplay-spel.

Det jag tänker på är vad har Ninja Theory i katalogen som egentligen är så där jättebra historiskt? Första Hellblade blev ju en sleeper hit. Men sen är det ju det bespottade DmC, lite leksakstitlar i Disney Infinity (som också blev nedlagt). Heavenly Swords och Enslaved gick väl heller inte jättebra? (även om jag personligen hade sett uppföljare på de båda).

Om nu inte Hellblade säljer så bra som de förväntar sig kan det vara svårmotiverat att ge studion en till chans. I dagens läge inom spelindustrin får man dessutom inga andra chanser, ibland får du inte ens en första innan hela studion kastas ut på gatan.

Samtidigt kan ju inte MS lägga ned alla studior de har heller, vem ska då utveckla spelen?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tycker MS beter sig väldigt ruttet åt mot sina egna studios. Man bryr sig inte ens om att fokusera på det släpp som precis hänt utan fokuserar redan på nästa spel.
De brydde sig knappt om att marknadsföra Hellblade 2 heller.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det jag tänker på är vad har Ninja Theory i katalogen som egentligen är så där jättebra historiskt? Första Hellblade blev ju en sleeper hit. Men sen är det ju det bespottade DmC, lite leksakstitlar i Disney Infinity (som också blev nedlagt). Heavenly Swords och Enslaved gick väl heller inte jättebra? (även om jag personligen hade sett uppföljare på de båda).

Om nu inte Hellblade säljer så bra som de förväntar sig kan det vara svårmotiverat att ge studion en till chans. I dagens läge inom spelindustrin får man dessutom inga andra chanser, ibland får du inte ens en första innan hela studion kastas ut på gatan.

Samtidigt kan ju inte MS lägga ned alla studior de har heller, vem ska då utveckla spelen?

Nej de har inte gjort några storsäljare. Nu vet jag inte hur det är med tvåan men första kostade ju väldigt lite att göra och då spelar det ju mindre roll.

Men jag ser mer till potentialen då kvaliteten finns där. Med rätt förutsättningar tror jag att de skulle göra något riktigt bra. Vore även dumt att stänga ner den kanske mest tekniskt kvalicerade studion ( i alla fall på vissa områden) de har.

Skribent
Skrivet av ulphen:

Nej de har inte gjort några storsäljare. Nu vet jag inte hur det är med tvåan men första kostade ju väldigt lite att göra och då spelar det ju mindre roll.

Men jag ser mer till potentialen då kvaliteten finns där. Med rätt förutsättningar tror jag att de skulle göra något riktigt bra. Vore även dumt att stänga ner den kanske mest tekniskt kvalicerade studion ( i alla fall på vissa områden) de har.

Ja jag håller helt med i att potentialen finns. Jag hoppas vara MS också ser det, eller att Hellblade 2 säljer riktigt bra. Vet att 1an var ett AA-spel, men 2an, räknas inte det som en AAA-titel med mycket högre budget? Kan ju ha fel där...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja jag håller helt med i att potentialen finns. Jag hoppas vara MS också ser det, eller att Hellblade 2 säljer riktigt bra. Vet att 1an var ett AA-spel, men 2an, räknas inte det som en AAA-titel med mycket högre budget? Kan ju ha fel där...

Jo jag är osäker jag med. Men det är ju iofs inte fullpris.

1
Skriv svar