Är det mer Bioshock man vill ha så är Judas värt att hålla ögonen på. Det utveklas av Bioshock-skaparen Ken Levine och hans Ghost Story Games, och nyligen bjöd han in lite branschfolk för att ta en titt på några timmar av spelet.

Geoff Keighley säger till exempel att Bioshock-vibbarna verkligen finns där, men även mycket annat. Man spelar som karaktären Judas ombord ett gigantiskt rymdskepp som ska ta det sista av mänskligheten till en ny hemplanet, men kaos har så klart brutit ut och invånarna delats upp i tre fraktioner, ledde av varsin ledare. Spana in handlingstrailern här.

Spelet har en öppen uppdragsstruktur, och dessa tre ledare kommer att reagera på alla beslut man fattar och komma ihåg hur man agerar, lite som i Nemesis-systemet i Shadow of Mordor, enligt Keighley.

Det är ett system som Levine hänvisar till som "narrativt Lego". Gör man dem besvikna kan de även dyka upp i uppdrag för att till exempel låsa en dörr eller sabotera en läkningsstation, alternativt försöka muta en att utföra ett uppdrag åt dem.

I övrigt är det som sagt mycket som påminner om Bioshock, inklusive olika "handkrafter", skjutvapen, fiender med tvivelaktigt smak för mode och medryckande handling.

Vi har inget släppdatum för Judas, men det verkar komma innan april 2025.