Konsolspel brukar ofta ha bilduppdateringen låst till 30 eller 60 bilder/sekund. Dragon's Dogma 2, emellertid, kommer ha olåst framerate på konsol, så det går inte att säga hur många fps som PS5 och Xbox Series spottar ur sig. Men regissören Hideaki Itsuno ger i samtal med Game Informer en antydan: han säger att man "siktar på att ligga omkring eller högre än 30 fps" på konsol.

The game has an uncapped framerate. We're aiming to go at around or higher than 30 FPS. That is for consoles as well.

Vi kommer kunna välja att ha vissa saker på eller av, tillägger han utan att gå in på detalj. Han säger också att det inte kommer finnas olika grafiklägen att välja mellan, så gissningsvis går det inte att påverka bilduppdateringen i någon större utsträckning.

There are some functions that you can turn on and off, but there aren't multiple sets of options that you can change at once. But yeah, the frame rate will come uncapped for all consoles.

Det här får sägas vara något otippat då spel till PS5 och Xbox Series ofta ger oss möjlighet att välja mellan högre framerate eller snyggare grafik.

Dragon's Dogma 2 släpps till pc, PS5 och Xbox Series den 22 mars. Recension på FZ kommer, ännu oklart exakt när.