Jag tyckte det gick lite för bra när jag testade en match Playerunknown's Battlegrounds på Google Stadia tidigare i veckan. Visst, jag hade en duktig medspelare som gjorde det mesta av jobbet men lyckades ända räkna hem fem kills, och vi vann rundan ganska så övertygande. Detta efter att jag inte lirat aktivt på mer än ett år. Och nu vet vi varför - Stadia-versionen har servrarna fulla med bottar.

Poletten trillade ner efter en artikel på Ars Technica som beskrev en liknande match som jag själv upplevde, förutom att jag spelade teams och inte solo. Jag orkade helt enkelt inte vänta i över fem minuter på att en match skulle dra igång. Vi vet också att utvecklarna använt liknande grepp tidigare, när spelet släpptes till mobiler, för att inte göra de första matcherna för svåra för nybörjare. Stadia-versionen verkar bara kunna köra cross-play med konsolversionen, om du kör med en gamepad istället för mus och tangentbord, så det är möjligt att det helt enkelt är för få spelare för att fylla upp servrarna till 100 deltagare.