Calles chicken dinner i PUBG på Stadia var rutten

Robot
Calles chicken dinner i PUBG på Stadia var rutten

Moln-Battlegrounds är nedlusat av bottar.

#bottar, #pugb


Medlem

xbox och playstation kör med bottar sedan några dagar tillbaka.
Detta för att nybörjare ska få det lättare.

Medlem

Så man måste välja mellan bottar på konsol eller fuskare på PC (förutsatt man nu ens överväger fps på konsol såklart)

Personligen håller jag mig till PUBG på pc.
Väldigt ofta man stöter på fuskare men ibland har man tur och slipper

Ero
Medlem

Hur fungerar det med latensen? Måste man plocka fram sina modemskills igen (påminns återigen av alla ungar som spelade Hugo över telefon i TV som inte fatta att det lagga)


signatur

Varit medlem längre än dig.

Inaktiv
Skrivet av Ero:

Hur fungerar det med latensen? Måste man plocka fram sina modemskills igen (påminns återigen av alla ungar som spelade Hugo över telefon i TV som inte fatta att det lagga)

Nu spelade jag bara en runda och har inte spelat det annars på andra plattformar men stötte inte på något bekymmer kring det. Behövde dock justera känsligheten för musen men därefter så rullade det på och markören hamnade där man ville. Dock verkar det som att även denna versionen har sina brister också i form av buggar och så men streamen i sig stötte jag inte på något problem med.

Medlem

Vet att det nämndes att bottar kommer endast till konsol PUBG, men undrar jag om det är ren lögn, för nog fan är det allt bottar på PC nu också, vilket i sig faktiskt är rätt kul då dom är riktigt korkade, och gratis kills.

Medlem

PUBG Lite var också helt överfullt med bottar.
Jag och kompisen kände oss riktigt lurade efter en match eller två där vi trodde vi rockade... xD

Oftast bara ca 4-6 riktiga spelare per match.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Vet att det nämndes att bottar kommer endast till konsol PUBG, men undrar jag om det är ren lögn, för nog fan är det allt bottar på PC nu också, vilket i sig faktiskt är rätt kul då dom är riktigt korkade, och gratis kills.

Det låter horribelt. Finns det någon officiell källa att det 100% finns bottar i PUBG på pc?
Låter riktigt värdelöst...

Medlem

Har jag fattat det hela rätt? Man möter bottnar i början för att det inte ska vara svårt? Men när man levlat upp möter man vanligt folk?. Spelade endel igår och blev dödad av mina lagkamrater flera ggr. Är det bottnar som gör så, eller är det assholes till spelare? Anmälde dem iallafall, men vet inte vad det leder till...

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Det låter horribelt. Finns det någon officiell källa att det 100% finns bottar i PUBG på pc?
Låter riktigt värdelöst...

Saken är, jag själv kan inte garantera att det var bottar, men det var verkligen som att möta bottarna från PUBG mobile. Samt att det är väldigt sällsynt att jag spelar PUBG, så med andra ord kanske jag klassades som nybörjare efter en viss tidsperiod så jag hamnade i ett bot game, men som sagt, kan inget garantera. Kanske hamnade i en Stadia server? Stadia streamar ju från PC, och uppenbarligen kör på PC servrar samt PC versionen av spelet.

Medlem

Jag tycker det är bra med bottar, de borde komma till pc också.
Detta i och med att jag är alldeles för kass på spelet för att möta riktiga spelare
När jag väl försöker börja spela igen så blir det en ragequit efter att ha blivit oneshottad av en getguudleetzor-spelare 2 kilometer bort


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Saken är, jag själv kan inte garantera att det var bottar, men det var verkligen som att möta bottarna från PUBG mobile. Samt att det är väldigt sällsynt att jag spelar PUBG, så med andra ord kanske jag klassades som nybörjare efter en viss tidsperiod så jag hamnade i ett bot game, men som sagt, kan inget garantera. Kanske hamnade i en Stadia server? Stadia streamar ju från PC, och uppenbarligen kör på PC servrar samt PC versionen av spelet.

Som jag förstått det så har stadia egna servers.
Vore galenskap att matcha konsolspelare med PC-spelare...

Edit:

Klippt från PUBG.com:

Q. Will PUBG on Stadia support Cross Platform Play with pc and other consoles?
A. CPP for PUBG console only allows players from other consoles to play together in the same matchmaking pools.

Källa: https://www.pubg.com/en-us/stadia/

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Som jag förstått det så har stadia egna servers.
Vore galenskap att matcha konsolspelaren med PC-spelare då de hade blivit totalt utklassade direkt.

Edit:

Klippt från PUBG.com:

Q. Will PUBG on Stadia support Cross Platform Play with pc and other consoles?
A. CPP for PUBG console only allows players from other consoles to play together in the same matchmaking pools.

Källa: https://www.pubg.com/en-us/stadia/

Fast dom matchar idag Stadia med Xbox och Playstation om man kör med handkontroll. Så hade varit ok om dom matchat Mus & Tangentbord med PC spelare.(För mig iallafall... Jag kan inte utnyttja dom få ms jag hade förlorat ändå)

Medlem
Skrivet av piddau:

Fast dom matchar idag Stadia med Xbox och Playstation om man kör med handkontroll. Så hade varit ok om dom matchat Mus & Tangentbord med PC spelare.(För mig iallafall... Jag kan inte utnyttja dom få ms jag hade förlorat ändå)

Ja precis! Det hade väl varit en acceptabel anledning för crossplay med pc.

Medlem

@Araxnoid: Ladda ner o spela "PUBG Lite" Massor av bottar.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

1
Skriv svar