Varje år kämpar stora amerikanska företag om The Golden Poo-statyetten. The Consumerists tävling låter konsumenter rösta fram det företag de avskyr mest, och år 2012:s förstapris har nu gått till #EA efter att ha slagit ut företag som #Bank of America, #Best Buy och #Sony tidigare i tävlingen. Det är 32 företag som nomineras varje år och det ska till en hel del för att få fatt i det inte helt ärorika förstapriset.

Vinsten motiveras med att EA lyckats med konststycket att ta betalt för DLC som borde varit med från början, samt att släppa ofärdiga produkter och sedan i princip ta betalt för att fixa till dem. I finalen slog EA ut Bank of America med 64 procent av 250 000 röster. The Consumerist menar på att det här är spelarnas sätt att säga: "Sluta behandla era lojala kunder som skit" och låter konstatera att det inte är en bra idé att tjafsa med folk som tycker om spel.

Vanligtvis brukar den gyllene bajskorven skickas på en traditionsenlig röd kudde, men The Consumerist känner sig givmilda och låter EA välja bland en av tre färger. Men det är fortfarande samma gyllene bajskorv.

För den som är intresserad av tidigare vinnare, var det exempelvis BP Oil som förra året slog ut Bank of America, och året dessförinnan beslagtogs den gyllene korven av Comcast framför näsan på Ticketmaster. Comcast, som vunnit det fler gånger uttryckte sig därefter med de någorlunda vettiga orden: Vi vill inte bli det sämsta företaget i Amerika igen.

Allt som krävdes för att få bort dem från prispallen fullständigt var först en påtaglig oljekatastrof följt av #Mass Effect 3.

Oberoende vilket företag det är som egentligen påverkats mest, kan det konstateras att spelnyttjare är en grupp med internetvana i framkant.