Inlägg av Quinn

Inlägg som Quinn har skrivit i forumet

1
Skrivet av Shadee:

Kanonschysst ramsa, men tyvärr fel tråd för att vara med i tävlingen Calle nämnde lite längre upp. @uberpwnage2.0 kanske kan flytta inlägget till rätt tråd så du har chansen att vinna gamingburken.

Tävlingstråden: https://www.fz.se/tavling/285637-tavla-med-predator-och-vinn-...

Tack, jag flyttade innehållet till korrekt tråd och uppskattar hänvisningen!

Ninjas in Pyjamas

Nu ökar vi vår takt och går samlade på jakt.

Vår ständiga ambition, att Ninjas står på Tron.

Vi trotsar er Mirage, ett sorgligt montage, och beskådar er förlust efter varje Dust.

Det är läge att förlamas, vi är Ninjas in Pyjamas!

Ninjas In Pyjamas

Nu ökar vi vår takt och går samlade på jakt.

Vår ständiga ambition, att Ninjas står på Tron.

Vi trotsar er Mirage, ett sorgligt montage, och beskådar er förlust efter varje Dust.

Det är läge att förlamas, ni beskådar Ninjas in Pyjamas.

@billybob: Tog till mig av kritiken, plockade bort onödiga svordomar.

Sammanställa öppet brev till DICE

Hej kära community,

Jag är en relativt bitter grabb som går i funderingen kring att sammanställa ett öppet brev (tillgång till kanaler uppskattas) riktat till DICE.

I eftervakningen av transaktionsskrällen, så är det läge att ta upp de problem som vi alla stöter på med DICe och EA's nya produktion: Star Wars Battlefront 2.

Mitt utgångsläge är följande (plockat från mitt inlägg i Recensions-tråden gällande SWBF2)

"Troget Dice-fan här, och jag är både besviken och imponerad.

Imponerad:
- Grafisk skönhet
- Otrolig ljudbild (bortsett från AT-AT main-blasters, horribelt ljud och sämre känsla)
- Styrtekniskt riktigt välgjort

Besviken:
- Frånvaron av dedikerade servrar
- Starcards (påhitt - ta tillbaka utformningen från BF4)
- Game modes (Ge oss vanlig conquest)

Sammanfattning: Det handlar i slutändan om ett spel som lovat att leverera flertalet stordåd inom allt från spelteknik till story och spelglädje.

Jag känner absolut både nostalgi och spelglädje i galactic-assault, men det är långt från godkänt. När spelläget går ut på att plocka väck ett par kanoner och "sköld-generatorer", så inser man att multiplayer-livslängden inte blir speciellt långvarig.

SW-BF2's mapdesign är något som vi överlag borde uppröras över. Det finns ett fåtal maps som innehåller spännande färder över större ytor, medan flertalet är utformade i rektangulära och linjära strukturer. Var hamnade den design som återfanns i Battlefield serien? Hur kan man som utvecklare tro att det är okej att lämna ett "legacy" som BF2-4 bakom sig, för att vända sig helt på rygg inför EA och deras "nyfunna" transaktionshysterik?

Det är inte "bra" att de släpps gratis material i efterhand, det är en nödvändighet. Spelet som sitter i mitt PS4 idag, är långt ifrån det spel som utlovats från både DICE och EA's PR-folk.

Att communityn reagerade på mikrotransaktioner är i sig ett ting som visar på att felaktigheter (rent ekonomiskt) straffas. I förlängningen är detta dock endast en bifaktor av ett större problem: spelbranschen närmare sig Hollywood.

När en spelare kopplar av, så kollar denne på film/serier m.m. precis som andra icke-spelare. När en spelare vill ha kul, roa sig och njuta av sin hobby; så sätter man på sin konsol/dator och spelar ett spel.

Problem: EA (och i förlängningen DICE) har förirrat sig, och skapar nu cinematiska spelupplevelser riktade mot en publik som är ute efter njutbar spelunderhållning. Jag och många andra vill inte spendera flertalet timmar i en värld som känns styrd/strukturerad, det tar helt enkelt död på den spelglädje som skall infinna sig."

Vad säger ni, skall vi ge det ett försök? Vem vet, vi kanske kan bidra till en nödvändig och efterlängtad förändring?

Hur skall DICE veta vad som skall göras, om inte vi säger till?

Mina tankar om innehåll:

1. Formulerad kritik - baserat på nuvarande spelares upplevelser i förhållande till: Spel-lägen, kart-design, tillbehör (star-cards mm).
2. Förslag på förbättring
3. Öppna upp för diskussion.

Ser fram emot er feedback - inga frågor eller funderingar är att bortse ifrån (försök att hålla det till en konstruktiv dialog)

/ Quinn

Troget Dice-fan här, och jag är både besviken och imponerad.

Imponerad:
- Grafisk skönhet
- Otrolig ljudbild (bortsett från AT-AT main-blasters, horribelt ljud och sämre känsla)
- Styrtekniskt riktigt välgjort

Besviken:
- Frånvaron av dedikerade servrar
- Starcards (jävla påhitt - ta tillbaka utformningen från BF4)
- Game modes (Ge oss vanlig jävla conquest)

Sammanfattning: Det handlar i slutändan om ett spel som lovat att leverera flertalet stordåd inom allt från spelteknik till story och spelglädje.

Jag känner absolut både nostalgi och spelglädje i galactic-assault, men det är långt från godkänt. När spelläget går ut på att plocka väck ett par kanoner och "sköld-generatorer", så inser man att multiplayer-livslängden inte blir speciellt långvarig.

SW-BF2's mapdesign är något som vi överlag borde uppröras över. Det finns ett fåtal maps som innehåller spännande färder över större ytor, medan flertalet är utformade i rektangulära och linjära strukturer. Var hamnade den design som återfanns i Battlefield serien? Hur kan man som utvecklare tro att det är okej att lämna ett "legacy" som BF2-4 bakom sig, för att vända sig helt på rygg inför EA och deras "nyfunna" transaktionshysterik?

Det är inte "bra" att de släpps gratis material i efterhand, det är en jävla nödvändighet. Spelet som sitter i mitt PS4 idag, är långt ifrån det spel som utlovats från både DICE och EA's PR-folk.

Att communityn reagerade på mikrotransaktioner är i sig ett ting som visar på att felaktigheter (rent ekonomiskt) straffas. I förlängningen är detta dock endast en bifaktor av ett större problem: spelbranschen närmare sig Hollywood.

När en spelare kopplar av, så kollar denne på film/serier m.m. precis som andra icke-spelare. När en spelare vill ha kul, roa sig och njuta av sin hobby; så sätter man på sin konsol/dator och spelar ett spel.

Problem: EA (och i förlängningen DICE) har förirrat sig, och skapar nu cinematiska spelupplevelser riktade mot en publik som är ute efter njutbar spelunderhållning. Jag och många andra vill inte spendera flertalet timmar i en värld som känns styrd/strukturerad, det tar helt enkelt död på den spelglädje som skall infinna sig.

Dessa snubbar har verkligen tagit sig från botten till toppen inom sin bransch. Vinst eller förlust oavsett, jag kommer hålla ett öga på Plantronics i framtiden!

För alla dem som letar efter en ärlig review, läs denna;

http://www.theguardian.com/technology/2013/sep/06/total-war-r...

Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Morti:

För min del så är jag trött på att microsoft tar betalt för att man ska kunna spela spel online på sin konsol, tycker det är fel att dom tar betalt för något som det inte är dom som levererar, alltså internet..

Nej, nu framöver blir det playstation istället tills microsoft tänker om! (vilket säkert inte händer)

Fast man bestämmer själv om man vill betala eller inte. 200 kronor per år...

Microsoft levererar en bra tjänst och en tjänst som inte blir hackad och nedstängd en längre tid.
Dessutom har ju Sony också infört en onlinetjänst.

Förutom att Sonys onlinetjänst inkluderar en mängd gratisspel till både PS3 och Vita, samt rabatter och gratis provspelning av en mängd spel. Att bara spela online på PS3 är ju fortsatt gratis.

Fast nu är det ju så att Xbox Live erbjuder en hel drös med Demon och gratisspel, för att inte tala om XBLA (som iofs har en motsvarighet hos PSN)

Sen kan jag tycka att det är mer eller mindre halvkass att inte erbjuda gratis live-läge. Dock är online-communityn på Live riktigt välfylld!

Skrivet av ActiVity:

To much games, not enough time... och Blizzard borde göra en starcraft-långfilm eller mini-serie, för deras cinematics är ju bara galet snygga!!

Couldn't agree more. Mellan juridiska studier, jobb och flickvän finner man fan inte tillräckligt med renodlad kvalitétstid framför burken.

Tips för alla i likartad situation: Uppmuntra skiten ur partnerns åtaganden såsom träning osv... På så vis kan man skaffa sig lite mer "egentid" och undgå dåligt samvete/kommentarer om hur dålig pojkvän man är.

Peach blir tillslut "sexified"!

Hoppas det är okej att man rimmat på engelska!

Något jag saknar, och många med mig, är ett nytt Rallisport Challenge. Dem låg under sin tid i framkant gällande bilfysik och verklig tyngd i rallyspels-genren.

Enda man kan tillgå nu är halvsopiga varianter, Collin McRae är inte ens att tala om.

Mailade tom DICE en gång i tiden om just detta. "VI får se vad framtiden har att utvisa" blev svaret.

Då har man givit sitt bidrag! Lycka till allesammans!

Jag tänker mig ett CoD inspirerat av Avatar. Tänk er själva, förflyttade till en grönskande planet där grafikmotorn kan göra underverk med en stor djungel!

Slåss mot riktigt snuskigt elaka erövrare osv..Skulle bli ruskigt läckert!

1