Inlägg av Nightsorrow

Inlägg som Nightsorrow har skrivit i forumet

Är väl fullständigt rimligt?
Vill man ha någon form av historisk relevans i sitt spel, så bör man ju ha med kvinnliga soldater när det stämmer med historien. På samma sätt så bör man inte ha det när det inte stämmer med historien.

Spel bör ingå i potten för "kultur", och bör även beskattas på samma nivå. Jag vill minnas, såvida det inte ändrats och jag inte märkt det, att just spel beskattades betydligt högre än exempelvis film och musik.

Däremot så ifrågasätter jag hela skattefinansieringen av kultur överhuvudtaget. Skapar du musik, film eller spel och ingen köper det, så är det en indikation på att det inte finns en efterfråga på det du producerar. Det blir därmed orimligt för staten, och därmed skattebetalarna, att finansiera produktionen av något som inte är efterfrågat.
Och är det efterfrågat, så behövs ingen finansiering.

Är det bara jag som störde mig på hur stela stridsanimationerna såg ut? 50+ Shoota boys som skjuter perfekt synkroniserat utan att röra en muskel?
Och sedan var det lite väl mycket effekter i striderna, liksom vanliga choppas behöver inte lämna gula spår i luften efter sig, weapon-trails eller vad det kallas.

Sen både gillade och ogillade jag deras byggnader. Dom såg väldigt fräcka ut, väldigt "orkiska", men gillade verkligen inte att dom var såpass animerade, gjorde det onödigt komiskt.

Man kan ju hoppas att detta är saker som är mer valfria närmare release, men just nu gillar jag inte hur striderna ser ut.

Skrivet av humpe1988:

Tror att bilden på Granny Rags faktiskt är karaktären Queen of Beggars från senaste Thief.

Det har du rätt i, nice catch. Ganska lika de två karaktärerna dock, men det är helt klart Queen of Beggars och inte Granny Rags.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av deezel:
Skrivet av KlasD:

Vaad? Första frågan, är det verkligen så?

Kände samma, men å andra sidan var det länge sen jag körde ettan och kan inte påstå att jag hållit mig uppdaterad heller ^^

Det var väldigt mycket som tydde på det men blev faktiskt lite förvånad när det var med som en fråga. Vi kan nog se det som officiellt nu

Vill minnas om att det hintas ganska friskt om man kör "High-Chaos" i ettan. Mot slutet är det en av konspiratörerna som säger något i stil med "We all knew you were f***ing the empress". Och även bortsett ifrån det finns det en del hints om att dom var lite mer än kejsarinna och livvakt.

Mvemba a Nzinga säger kiambote kieno i Civilization VI

"spjut- och skäldbestyckade"? Är det någon form av specialiserad sköld eller motsvarande som bara finns i Kongo?

Man borde operera en åsna och en elefant, och målet är att sätta in en ryggrad.

Försäljningssiffror för Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball:

North America: 0.36 million
Japan: 0.14 million
Europe: 0.08 million
Rest of the world: 0.02 million

Nu har jag tyvärr inte siffror vad distrubitionskostnaderna är mellan de olika regionerna, eller vad lokaliseringskostnaden ligger på. Men att påstå att det inte finns en marknad för dessa typ av spel utanför Japan är helt enkelt fel, då nord Amerika är den överlägset största försäljningsregionen, med mer än hälften av all försäljning.

Det är möjligt att det inte är lukrativt att sälja i väst ändå, just pga olika extra kostnader (översättning, större ytor = större transportkostnader, etc.) men det finns helt klart ett intresse i väst för dessa typer av spel. Långt ifrån lika stor % av befolkning som i Japan visserligen, men ändock ett stort antal.

Skrivet av CliQue-SinneD:

Detta spelet intresserar mig faktiskt inte alls. Var sugen på unity men blev aldrig något köp till PC pga dess urusla skick.
Roligast var ju Black Flag, spelat det väldans mycket

Oooh ja, Black Flag är underbart! I alla fall så länge man håller sig på sitt skepp, resten hade dom kunnat skippa.

Vore guld om det görs ett spel med fokus på seglande och skeppsstrider, typ ett piratspel, utan en massa onödigt lönnmördande och tjafs.

Skrivet av Slashgibber:

Vilken gnällig jävel. Är själv moddare och anser att moddar alltid bör vara gratis av en hög med skäl. Det finns inga garantier att min mod funkar med alla andra, eller att den ens kommer funka i framtiden när jag slutat arbeta på den. Ska jag då ta betalt utan att lämna några som helst garantier?

Moddande är en hobbygrej, punkt.

Ett vidare problem är ju att uppdateringar till grundspelet i sig, kan göra att mods slutar att fungera. Jag är inte villig att betala för något som kan sluta fungera, eller göra hela mitt spel ospelbart, för att en ny patch kom ut.

Jag har dock inga problem med tanken på betalmoddar i sig. Vill någon göra en mod och lägga ut den mot betalning, fine by me. Jag kommer dock personligen aldrig köpa en sådan, men principiellt har jag inget emot tanken, om man kan lösa samtliga problem med att moddar inte funkar med varandra, eller slutar fungera vid uppdatering m.m. För så fort du har betalat för något, då har du viss rätt att kräva funktionsduglighet ifrån det.

Skrivet av Nanopojken:

Har kört färdigt nästan hela act 2 redan, släpptes igår för backers Dock är jag inte särskilt nöjd, gillar act 1 mycket bättre :/ De har återanvänt miljöer extremt mycket, nästan hela act 2 utspelar sig i samma miljöer som act 1. Pusslen känns också mycket taffligare, och vissa av dem är riktigt svåra (läs: för svåra). Låt oss säga så här: vill aldrig knyta upp en knut eller dra sladdar i en robot igen i hela mitt liv...

Kanske återspeglas av deras dåliga ekonomi? De är ju lite ökända för att ta sig vatten över huvudet när det gäller just pengar, även om deras ideer oftast är riktigt bra.

Det som stör mig mest med det här, är inte att dom gör ett spel i Overlord-universumet som inte följer samma stil som de tidigare. Det gör mig faktiskt inget, och kan eventuellt vara intressant. Men jag tycker det var jävligt idiotiskt att "teasa" om något nytt i Overlord stil, utan att vara förbannat övertydlig om att det inte var Overlord 3.

Detta gör att ganska många fans av de tidigare spelen, som längtat efter ett nytt spel, reagerar med "Vad fan är det här för skit?" istället för "Hmm, vad är detta för något?". Hade också varit väldigt bra om dom nämnt något om just Overlord 3, om det är i planeringsstadiet eller något sådant. Just nu känns det bara som att dom gör detta istället för Overlord 3, ett beslut som jag personligen är, milt uttryckt, tveksam till.

Två nya klipp släppta: https://www.youtube.com/user/OverlordTheGame/videos

Nya spelet verkar vara Overlord: Fellowship of Evil, snarare än Overlord 3, då dom enligt Dev diary'n har bytt inriktning i spelet.

Problemet med DE:HR var ju att dom hade låtit en annan utvecklare göra bossarna, vilket resulterade i de irriterande skjutsekvenserna.

Nu har dom visserligen gjort om dom lite, och dom är visserligen mycket bättre än innan, men personligen tycker jag fortfarande att dom bara är i vägen.

Skrivet av Dominus:

Tråkigt att denne Anita får så mycket utrymme i media.
Vill nästan likställa hennes kickstarter med bondfångeri där hon tiggde till sig pengar för att klippa och klistra i videoklipp.

Anita är ju lite feminismens svar på Jack Thompson. Visst, folk lyssnar lite och hon når ut till många, men de flesta skrattar bara åt hela cirkusen.

Frågan är lite också vad dom menar med "speedrun". Från vad jag har sett så verkar det som att han spelade helt normalt, och stressade verkligen inte igenom det hela.

Collectibles, Achievments m.m räknar inte jag in i "normal" speltid. Side quests och sådant i den andan, ja, men om du har ett spel som är extremt linjärt, och storyn tar 5-6 timmar att ta sig igenom, då får man inte plus i kanten för att det tar 5-6 timmar till att samla in allt små skit som är utströsslade lite här och där.

Skrivet av Stadigast:

Ovan nämnde Molyneux på youtube beskrivs av rätt sansade kritiker som en tämligen sekteristisk anarkokapitalist. Man kan ju välja att lita på det. Men jag gör det inte.

Du behöver inte lita på honom, just för att han är hyffsat bra på att länka till sina källor, så du kan kolla upp dom. Till skillnad ifrån just journalister som i princip aldrig nämner var deras information kommer ifrån, där man istället blir tvungen att just lita på dom. Vilket oftast är en dålig ide, i alla fall i situationer som denna där det är väldigt lätt att polarisera händelsen.

Skrivet av Kebba:
Skrivet av LVX156:

Eric Garner kvävdes INTE till döds. Han dog av en hjärtattack som till försvårades av kompression av bröstkorgen, inte av strypgreppet. Garner var känd av polisen och hade gripits 30 gånger tidigare, för allt från misshandel och "resisting arrest" till grov stöld. Han var vid tillfället för sin död ute mot borgen för flera brott.

Michael Brown som sköts i Ferguson hade nyss begått ett rån. Den 195 cm långe och 120 kilo tunge Brown attackerade en polisman och slog honom i ansiktet så hårt att att skallen spräcktes strax under ögat. Brown tog tag i polismannens pistol och försökte ta den från honom. Allt detta när polismannen fortfarande satt kvar i bilen och inte hade gjort något annat än att säga åt Brown att stanna, eftersom han såg att han bar på stöldgodset. När polismannen lyckats ta sig ur bilen så sade han flera gånger åt Brown att stanna. Det gjorde han inte. Han sköts inte i ryggen som först påstods, ej heller hade han armarna över huvudet. Obduktionen visade att ingångshålens positioner vore omöjliga om inte Brown rört sig i riktning MOT polismannen, med armarna utsträckta framför sig.

Jag är så trött på att media hela tiden ska spela ut rasistkortet och försöka framställa alla icke-vita som totalt oskyldiga offer för mordlystna KKK-medlemmar. Extra vidrigt är det när charlataner som Jesse Jackson och Al Sharpton piskar upp stämningen ännu mer, trots att de vet att det kommer att leda till mer motsättningar och fler dödsfall, bara för att de vill tjäna pengar.

Garner visste mycket väl att man inte ska göra motstånd eller slå undan händerna på en polis. Han var ju liksom veteran när det gäller att bli gripen. Hade han följt med till stationen så hade han varit ute och vid liv några timmas senare.

Brown visste mycket väl att man inte skall råna butiker, misshandla butiksinnehavare, slå poliser i huvudet så att skallbenet spräcks, försöka ta polisers vapen eller rusa mot en beväpnad polis som säger åt dig att stanna.

Å andra sidan...

Två obeväpnade, ostraffade, icke-våldsamma, VITA tonårskillar som inte gjorde något motstånd blev ihjälskjutna av SVARTA polismän i två separata incidenter i USA. Den ena i ganska nära anslutning till Ferguson, den andra några månader tidigare.

Knappt en rubrik i media, definitivt ingen uppmärksamhet utanför USA. Inga upplopp. Inga skriverier om rasism. Inga skriverier om polisbrutalitet.

Har du källa på detta? Nej, jag försöker inte starta flamewar (det kommer fixa sigsjälv ändå), utan bara intresserad av fallet. Det var inte riktigt läge att lägga tid på nyheter när det var aktuellt, jag fångade mest mediabruset. Skulle vara intressant att läsa lite mer

Jag kan inte svara för LVX156, men om du vill få en hyffsat snabb överblick kan du söka på youtube efter Stefan Molyneux + Michal Brown (alternativt Erik Garner). Han gör en rätt bra genomgång om de olika omständigheterna, med stort fokus på hur media låser fast sig vid ett synsätt som dom vägrar ändra, även när bevisen börjar peka åt ett annat håll.

Han brukar vara bra på att länka till sina källor också, så bör inte vara svårt att hitta "första-hands" information.

Ciri är väl inte en alv? Finns väl något alv blod i hennes släkt kanske, men hennes föräldrar är väl människor båda två?

Jag älskar Double Fine's spel, kreativiteten och viljan att testa lite nytt gör att jag kommer försvara dom, tja, tills dom ändrar sig. Är kanske främst Tim som ligger bakom det, men ändå.

Men... Dom är verkligen helt värdelösa på att göra finansiella beslut. Kaoset med Spacebase DF-9, uppdelningen av Broken Age för att pengarna tog slut, ja... Det är som det är. Man kanske inte kan få både och, både kreativa och lite nichade spel, och stabila finanser, men man borde kunna sköta det bättre än vad dom gjort i många fall.