Inlägg av anon_5704_1

Inlägg som anon_5704_1 har skrivit i forumet

Körde på det svåraste direkt och det tog inte speciellt lång tid att klara spelet. NG+ är det enda rätta för ett spel som detta, annars finns det inget värde i spelet efter att ha klarat det en gång redan.

Får hoppas deras nästa spel inte känns som en utdragen tutorial bara, för det var löjligt kort och en ren besvikelse.

Herregud, vad är detta för skräp? :S

Skrivet av anon_165499:

och då var redan ps4 fps nästintill ospelbar...

Det är framför allt på PS4 (som har högre upplösning än Xbox) när vädret blåser upp som FPS sjunker som en gråsten i vatten. Jag tycker det är bedrövligt att spela ibland och får "vila" (meditera) i spelet till en tidpunkt i spelet då vädret är bättre för att det inte ska lagga.

Jag ser inte riktigt den verkliga poängen med det här. Känns som otroligt mycket onödig "forskning" bakom all teknik och implementation för något så...meningslöst.

Nu saknas det väl bara att Blizzard anammar 21:9 som börjar bli mer- och mer populärt. Jag menar, det snackas om "fördelar" med 21:9, men lik förbannat har Blizzard fullt stöd för 4:3 samt 16:9 i alla sina spel.

Är det då inte fördelaktigt att använda 16:9 över 4:3? Blizzard logik...

Från Ubisoft till EA? Gäller nyheten att hon väljer en sämre utgivare, eller?

Oh, detta verkar ju helmysigt.

Skrivet av redruM:
Skrivet av Shuriko:

"Various improvements to horse behavior."
ÄNTLIGEN!

Det var det första jag tänkte också. Hästen spawnar bara inne i träd eller bakom stora hus och liknande.

Och minsta lilla gruskorn får hästen att tvärstanna.

Skrivet av kadavriak:

Mortal Kombat spelade jag på 90-talet. Vad är nytt i dessa spel sedan dess?

Oändligt många DLC...

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Deli:

Alltså varför fortsätter man ge han uppmärksamhet som att han vore en kompetent utvecklare med något viktigt att säga?

Han kom på ett bra koncept och släppte en mod med väldigt mycket potential men väldigt lite annat, inte ens när han blir uppbackad av originalspelets studio lyckas dom leverera någonting inom en vettig tidsram, sedan överger han skeppet för att börja på något nytt...

kom tillbaka när han faktiskt levererat något vettigt!

Problemet är att precis som många andra spel så har Day Z hamnat i crowdfunding fällan i att ju mer pengar det drar in desto större blir kraven från spelarbasen, och det är löjligt enkelt att det snöbollar bortom kontroll och att förväntningarna blir orimligt stora. Dean Hall var inte direkt en veteran med gott om erfarenhet när det spårade som det gjorde, och att han tappade kontroll över sitt eget projekt är inte konstigt överhuvudtaget.

Det finns ingenting som heter "vettig tidsram" när det här händer. Projektet spårade ur kontroll, långt bortom vad han kan klara av att göra själv. Uppenbarligen har skalan spårat så hårt ur kontroll att det är extremt svårt oavsett vem det är som försöker.

Det här är inte kärnfysik att lista ut direkt. På samma sätt som Notch blivit utbränd och handlingsförlamad av hur Minecraft spårade ur hans kontroll så oerhört fort så har Dean Hall uppenbarligen bränt ut sig genom att försöka leverera ett projekt med så extremt stora förväntningar på sig att det sprängt sig själv.

Det är oerfarenheten och bristen på ett större och stabilt team som varit med från grunden och varit på samma våglängd. Det är jättelätt att vara efterklok, men för guds skull försök att ha lite perspektiv på helhetsbilden samtidigt. Situationen är olycklig, och nu på efterhand är det tydligt hur oundviklig den här situationen varit sedan Dag 1, och det är ett fundamentalt problem crowdfunding till att börja med.

Det här kommer hända fler utvecklare fler gånger de kommande åren med, och det är oundvikligt eftersom problemet är intrinsikalt för mekanismerna bakom crowdfunding till att börja med och hur nytt det är. Fansen dumpar pengar och ställer orimliga krav, och i helhetsbilden har utvecklarna inte listat ut hur det här balanseras på ett bra sätt, tex när det kommer till frågan om när för mycket pengar blir för mycket pengar.

Fel.

Utvecklarna lovar saker om de får si- och så mycket pengar. När det är uppnått, sätter de ett nytt mål, om och om igen. Spelarna kräver ingenting, bara att de löften som lovats, uppfylls. Precis som man köper ett 'retail' spel, läser på baksidan vad det handlar om och vad det ska innehålla, så förväntar man sig (självklart) det.

Dean...var bara intresserad av pengarna och sitt ego inte att leverera vad han lovat.

Skrivet av Xzander:

Dean Hall och Peter Molyneux har en hel del gemensamt. Båda är visionärer som gärna använder sig utav stora ord och breda begrepp, men sällan levererar det de kläcker ur sig.

Skillnaden är att Peter Molyneux faktiskt har varit med och släppt färdiga spel.

Haha, precis min tanke - sågad vid knäskålarna.

Man förtjänar den kostnaden om hårdvaran uppenbarligen är så värdelös att det kostar så mycket i efterhand att reparera.

Skrivet av marcus8958:

Vågar man gissa på att Nintendo kört på samma stil som Sony och Microsoft och slängt in en liten billig APU från AMD?

Högst troligt. Kör på det billigaste skitet så får spelutvecklarna bajskastningen över sig för 720p @ 30 fps...2015. PC har kört högre upplösningar och bättre fps i åratal med sämre hårdvara.

Skrivet av Chiefen:

Nu börjar Plus på PS4 äntligen likna något! Tre tummar upp!

Jag har inte hört talas om något utav de spelen, men det kanske kan vara värt att testa. Några rekommendationer?

Märkligt att så många svenska återförsäljare sålde importerade enheter, men ingen visste om felaktigheterna med standarder i olika länder??

Skrivet av FuzioN:

ända jag ogillar med detta är borderlands stuket, inte att jag vill ha värsta grafiken, men jag bara ogillar borderlands grafikstilen något fruktansvärt.

Sen försöker dom apa efter med humor som borderlands men känns bara så fel när dom gör det

Studion bör stiga ur borderlands gör du ett nytt IP apa inte efter för mycket ditt förra vilket jag tycker dom har gjort här

Ja, det är onekligen likt Borderlands-stilen, men jag gillar lite den cartoonish-grafiken.

Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Propy:

Snälla inte "Snubbe" här också. Jag gillar verkligen inte det ordet i skrift. Känns som man direktöversatt en engelsk artikel.

Men jag är väl bara gnällig...

Instämmer helt. Använd "hen" som civiliserade människor.

Hen är ju värre än någonting annat. Det är bara överpretantiösa journalister och feminister som använder det ordet. Det är en "snubbe" (om än dumt val) som artikeln handlar om, inte en könlös gestalt.

Skrivet av Raklödder:

Får ni som spelar på konsol med 30fps huvudvärk?

Nej, men blir ganska snabbt trött i ögonen.

Skrivet av Saxit:
Skrivet av tnn:
Skrivet av Segas:

Hade hellre sett 720p och 60fps på konsol...

Varje dag i veckan. Väldigt konstigt att inga gör så.

För då hade folk gnällt på att det är 720p. Där har funnits spel som kört i just 720p istället för full HD och det blir alltid ett jäkla liv om det också.

Det är ett känt fenomen att konsolspel inte ens kan leverera ens 30 fps i en hel del titlar utan att falls under det "magiska" strecket (30 fps). Två som kommer till minnes är Bloodborne och Witcher 3 till PS4. Eftersom Xbox har aningen sämre hårdvara vågar jag knappt gissa hur den spelupplevelsen är.