Inlägg av Dashiva

Inlägg som Dashiva har skrivit i forumet

Vad jag har "hört" så har Naughty Dog arbetat under extrem press och har mer eller mindre crunchat genom hela utvecklingsfasen med 60-70 timmars arbetsveckor. Hur länge detta pågått och för vilka spel har jag ingen aning om, men om det stämmer kan jag verkligen förstå att folk börjar känna att det är kanske dags att se sig om efter något nytt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte skräckspel eller filmer längre nästan. Många handlar bara om "jumpscares". Inte så att jag inte klarar av det, tycker bara det är ett lamt sätt att skrämma någon.

Håller med dig till fullo. Det känns som att många utvecklare hoppar på vågen från Amnesia: The Dark Descent, dvs exploration och utan combat, men gör det bara uselt med förutsägbara jump scares. Jag tyckte exempelvis Outlast var hur skrämmande som helst tills man insåg att 90% var jump scares och man kunde med lilltån räkna ut när och var det skulle hända.

Näe, ser fram emot SOMA. Hoppas det blir lika stämningsfullt och creepy som The Dark Descent var. Där kan man snacka om kalla kårar längs ryggraden.

Grymt sugen. Har kollat let's plays hela dagen. Och det är rent av fantastiskt att bara EN enda person har stått för utvecklingen i ALLT i det här spelet.

Wow... först köpa spelet, sen köpa expansionen, sen avgift för att spela och sen microtransaktioner på detta.

Måste vara något slags rekord i girighet. Spyan ligger riktigt nära.

Skrivet av flamgorilla:

Är DrkS II en fortsättning på DrkS I sett till story och tidslinje?

Nix. Tror att DS2 är en prequel eller liknande om jag förstått det rätt. Vad jag förstått är det samma "värld" men det utspelar sig under en annan tid i en annan del av världen. Tror inte du kommer stöta på eller höra referenser till NPC'er från DS1, men det är bara min gissning.

Lär er skillnaden på trademark och copyright.

Har spelat PoE till och från i perioder, och varje gång har jag lagt av pga desync. Jag kan acceptera när jag dör för att jag är en klant, för att jag tar mig vatten över huvudet, för att jag är melee mot en caster etc etc etc, men det finns få saker som gör mig så jävla förbannad som att bli tokslaktad och inkastad i en grupp fiender pga desync.

Kommer antagligen testa det igen någon gång, och det kommer antagligen sluta på exakt samma sätt igen.

Skrivet av PcGamer:

Minns fortfarande när jag såg introt till Resident Evil och läste allting som fanns att läsa om det. The Evil Within har potential att bli riktigt bra, skräck är mer skrämmande när ens fantasi får lite utrymme att vara med och tolka det man ser och hör. Det är kanske tack vare detta som jag blir mer skrämd av att läsa en bok än att se en skräckfilm.

Håller med! Att göra folk mer rädda för sånt de inte ser eller vet något om är ju det äldsta och mest effektiva tricket i historien. Förvånansvärt att inte fler använder sig av det, vare sig det gäller filmer eller spel.

Riktigt bra recension som fick mig galet sugen på det här. Är ofta inte så intresserad av DLC men det blir helt klart till att testa detta över helgen.

Är det något jag ska klaga på så är det striderna som inträffar sista halvtimmen som nämns. Hade hellre sett att själva tiden då det händer utelämnats. Inte för att det är en spoiler eller så, men mer att poängen kunde nått fram utan att nämna när det inträffade.

Men som sagt, utöver den lilla detaljen så var det en väldigt bra recension och jag blev toktaggad.

Så förbannat skönt med en tajt, snabb shooter som fokuserar på reflexer och rörelser istället för det (relativt) långsamma CoD och BF. Jag har saknat såna här tempo-spel sen jag slutade lira QuakeWorld.

Skrivet av Gogglebottle:

hur och varför fuskar man på Rust? känns lite meningslöst

Wallhacks, flygande, one-shots, auto-aim, odödlighet etc etc. Försökte på spelet i någon timme och om det inte var Pelle p12 som skrek obseniteter om ens mamma och Hitler så var det Kalle p17 som körde med aimbots och annat hack. Tror jag stötte på kanske 2-3 spelare som körde "rent" och var hyffsat trevliga. Fullständigt menlöst och tråkigt spel.

Tror att Hearthstone har gett WoW-prenumeranterna en uppsving faktiskt. Jag började lira WoW igen efter att ha blivit så sjukt sugen efter ett par dagar med Hearthstone, och vet flera andra som gjort samma sak.

Skrivet av Rakoon:

Är det Lee som är bluebeard? Sjukt lika röster

Japp, och Clem är TJ och Beauty.

Kan inte annat än att hålla med angående TJ. Lär dock ge en hel drös med cred till Melissa Hutchison dock, som är en helt fantastisk röstskådespelare. Även om tankarna snabbt går till Clementine från TWD när man hör TJ's röst så är känslorna så extremt genuina att det är omöjligt att inte dras med. För mig är hon tillsammans med Dave Fennoy, Troy Baker och Laura Bailey den bästa röstskådisen i branschen nu.

Kul! Även om jag blev lite besviken på Remember Me så har jag sett mycket, MYCKET värre debuter och en del av besvikelsen låg nog i att jag hade så extremt höga förväntningar. Spelet hade jobbiga kontroller och var väldigt repetitivt men måste säga att det verkligen osade potential om det. Hoppas helt klart på att se mer från dontnod.

Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av JohnnyGreed:

Ett spel som de dessutom patchat bort grejer i för att få skiten att fungera....

Gräs och trädfysiken, where art thou!

Spelet skulle ha släppts typ i Mars, med perfekt "nätkod" och Mantle stöd från första början. Då hade vi snackat försäljnings succé.

Jag tror faktiskt att det kanske inte hade varit så mycket bättre egentligen. Absolut mer slipat och mer "färdigt" men det hade antagligen varit en hel del buggar. Problemet är den att spel är så komplicerade att det är omöjligt att simulera vad som kommer ske när X miljoner människor spelar.

Det blir lite av en downward spiral. Spelarna vill ha spelet färdigt, bugfritt och perfekt, men det är i stort sett en omöjlighet. Håll spelet inne tills det är perfekt? Då får ni vänta kanske 2-3 år till och då är spelet inte ens relevant längre feature- och teknik-mässigt. Det är inte ens ett alternativ.

Jag har aldrig haft några enorma problem med BF4, men jag är inte så pass naiv att jag tror att allt bara är en överdrift. Det är klart att BF4 inte var färdigt när det släpptes, men jag tror också att spelare inte riktigt förstår hur komplicerade spel är.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av wastaah:

Vet inte hur det är i andra kortspel, men det kommer nog alltid finnas kort som är sämre än andra liknande när de finns så många

Jo det är klart, det finns kort som är sämre, men det finns även kort som du aldrig ska picka någonsin.

exempel är den där 5-1 eld elementalen.. du behöver antingen en power word shield eller en divine shield för att den ska vara det minsta användbar, men även när man lyckas så är det inte cost effective. då tar man hellre en chillwind yetti. och sparar ett kort till annat.

Vissa kort är ju skapta enbart för att fungera i symbios med andra kort och bli riktigt kraftfulla, eller i särskilda taktiker, eller i särskilda situationer. Sen får man ju tänka på att vissa kort för vissa klasser kan verka dåliga eller över/under-balanserade, men då det kanske måste vara så för att balansera klassen i helhet. Tror inte det finns ett enda kort där designern sagt "äh men det här verkar ju bra, vi höftar lite".

Med det sagt så är ju spelet självklart inte perfekt balanserat på något vis och det finns garanterat kort som behöver ses över men det är väl ändå rätt så väntat när vi är i beta?

Är riktigt sugen på att testa detta, men har inga polare som kör så jag är lite tveksam. Får också känslan av att det mestadels är fullständiga sociopater som lirar det här spelet.

Som ett fan av Castlevania var jag, minst sagt, rejält skeptisk till hur den nya origin-storyn skulle bli. Och dessutom tillsammans med mer DmC gameplay än sidoskrollare... Kan säga att jag blev helt tagen av röstskådespelarna, storyn och kvalitén över huvudtaget på LoS. Kan knappt vänta på tvåan!

Nämen hoppsan, media tog alltså någonting, skruvade det helt åt helvete och sedan exploderade internet med arga muppar som sväljer allt med hull och hår utan att ifrågasätta eller ens försöka förstå varför detta skedde.

Det var som fan.