Inlägg av RussianVodka

Inlägg som RussianVodka har skrivit i forumet

Skrivet av Siggesvenskas:

Ingen som testat lira det till PS5 och kan förtälja lite om hur det fungerar?

Lirar på PS5an med save som jag startade på PC för ett par år sen, fungerar bra överlag i Performance-mode men är lite ojämn frame pacing till tider, speciellt när man aktiverar Witcher-sense av någon märklig grund. Några ljuseffekter är också lite udda så som att "solljuset" clippar igenom väggar på vissa ställen inomhus.

The World Ends With AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!!

James Bond 007: ____

Hm kör Vive Pro + Index-kontroller, har inga problem med styrspakarna, aldrig upplevt att de inte gör det jag vill, kan hända jag vant av mig efter många timmar Boneworks eller helt enkelt har hittat perfekt placering i händerna. Jag kommer dock ihåg att jag körde nån kalibrering på de way back, men osäker om det var specifikt i Boneworks eller nåt i Steam...
Det enda jag kan klaga på är att de av och till är lite väl känsliga i att släppa/greppa saker så har kastat saker rätt över huvudet eller släppt en granat lite väl tidigt, kan dock vara ett personligt problem också

-edit- Hittade kalibreringen för Thumbsticks, ligger i SteamVR Overlayen under "Settings -> Controllers"

Tales of six: Vegas
Tekken tag ____

Skrivet av B-itta:

Förstår inte dealen med detta. Fjäska för spel reporters som får ta del före alla andra?

Eftersom detta är älskbara CDProjectRed så kommer man undan, men tänk om typ EA skulle börja göra så här.

Jag vill inte vara den som är den men så länge jag kan minnas är closed previews inte direkt något nytt?

Detta är data från servern som man kan se bli hackad i CE Unboxing videon, som faktiskt är äkta och går att ansluta till via SSH på port 2020.
IPn är dock inte hostad av GOG i Polen som andra sidor från CDPR, men blev registrerad innan CE Unbox videon kom ut, så tyder till 99% att det här inte är fejk

CE förbokad, hype levels over 9000...
Dessvärre får vi dödliga vänta tills Augusti innan vi får se demon, taget från deras gömda Dropbox länk

Skrivet av Dudinkalv:

Jag tolkar deras bild som att "DLC 1" blir 2 nya banor, inte 1-2.

This, kan också bekräftas på deras hemsida.
"The first major DLC is coming in April and will introduce two brand new levels."

@anon_119148 Ser ut som det inte kommer en nyversion till PC, bara VR Case files, denna är förresten uppskjuten till December enlig Take-Two

Mediamarkt har PC version för bokning, hmm..

Bra recension Tomas! Men bör nog nämnas att denna modul blev släppt som Early Access igår. Final release kommer innehålla full kampanj och diverse annat man har sett i bl.a. MiG-21 modulen.

S: Intel 600P 256GB M.2 PCIE SSD

Tjena,
Säljer en oanvänd 600P M.2 PCIE, 700:-

Dra iväg ett PM vid intresse.

Hideo Kojima om Metal Gear Survive: "Det har inget med mig att göra"

Tror det gick lite fort i svängarna, Capcom?

Applicable: http://www.cad-comic.com/cad/20160919

Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av 1337Figaro:

Har aldrig varit lockad av RE spelen vet inte riktigt varför dem ser inte så jätte roliga ut enligt mig bara :P. Men detta ser intressant ut, hoppas verkligen detta blir mer survival horror likt Outlast. Högst troligtvis kommer man väl ha ett vapen det är ändå RE men brist på ammo, svårdödade fiender och en läskig omgivning är vad jag hoppas på

Tvivlar på vapen faktiskt. Det jag har sett av demot så är där inte ens en run-button... men ja, P.T. verkar ju har varit inspirations-källan och då kanske det finns en chans att demot bara är en teaser och det finns mer än ett spelläge.

Jag hoppas de fixar run-button iaf, jag vill inte att man ska behöva dö så fort monster dyker upp utan faktiskt ha en chans springa ifrån dem som i Outlast. Och att de lägger in herbs. Kan inte ha ett Resident Evil utan gröna och röda herbs.

Sprint finns, L3 i demon. Finns också Yxa att få tag på om man är riktigt noga med detektivarbetet.

Here we go..

Deus Ex-vibbar när handlingen i Call of Duty: Black Ops 3 förklaras

Tror Eidos la märke till det när första trailern släpptes i april
https://twitter.com/DeusEx/status/591328359197462528/photo/1

Skrivet av zliddret:
Skrivet av RussianVodka:

*Pst* det är Oktober imorgon

tänkte skriva något liknande men du var före tror mattias fått i sig för lite kaffe den här morgonen

Händer de bästa av oss

The Stanley Parable-skaparen släpper nytt spel imorgon

*Pst* det är Oktober imorgon

Skrivet av phi:
Skrivet av RussianVodka:
Skrivet av phi:
Skrivet av RussianVodka:

Kul detalj: Spelar man på en 120+hz skärm och drar igång vsync så ändras låsningen av fps till samma värde som uppdateringsfrekvensen.

Dessvärre har jag upplevt konstiga stutterings med vsync igång, trots konstanta 120 fps på mitt R9 290.

No shit, menar du verkligen det?

En annan kul detalj: det lägger även till två frames (22ms) input lag oavsett hur låg input lag du har i skärmen.

Det innebär att en duktig och erfaren FPS-spelare märker direkt av fördröjningen på 22ms så fort man rör musen, vilket direkt sabbar aim och reaktionsförmågan avsevärt.

Så vsync + FPS-spel = jättedålig kombination.

Det är stuttering jag upplever inte fördröjning, och att fpsen låses upp från 60 till 120 för att man har vsync igång är inte direkt logiskt någonstans.

Att du inte upplever fördröjningen innebär inte att det inte är där och ja, jag är medveten om att det var stuttering du upplevde.

Att vsync synkar till skärmens Hz är logiskt på alla sätt och vis. Har du en t,ex144 hz skärm så synkar vsync till 144 fps osv. Klarar inte datorn av att kräma ut 120 fps med en 120 hz skärm så får du framedrops till 60 fps. Klarar inte datorn av att kräma ut 60 fps på en 60 hz skärm så får du framedrops till 30 fps. En jäkla berg- och dalbana med andra ord.

Kort sagt så är det oftast bättre att slå av vsync och leva med lite tearing än framedrops och input lag.

Har inte sagt att den inte är där ville bara påpeka att jag menade stuttering då det framkom för mig att du tolkade det som input lag. Missförstånd helt enkelt, no big deal.

Förutsatt att FPSen är högre än frekvensen du synkar till ja då kommer den hamna på den frekvensen du har skärmen på, men det är inte logiskt att den helt plötsligt skulle höja min fps från 60 till 120 om jag slår på vsync, aldrig haft ett scenario med FPS-cap på 60 eller under som magiskt försvinner för att jag slår på vsync.

Skrivet av phi:
Skrivet av RussianVodka:

Kul detalj: Spelar man på en 120+hz skärm och drar igång vsync så ändras låsningen av fps till samma värde som uppdateringsfrekvensen.

Dessvärre har jag upplevt konstiga stutterings med vsync igång, trots konstanta 120 fps på mitt R9 290.

No shit, menar du verkligen det?

En annan kul detalj: det lägger även till två frames (22ms) input lag oavsett hur låg input lag du har i skärmen.

Det innebär att en duktig och erfaren FPS-spelare märker direkt av fördröjningen på 22ms så fort man rör musen, vilket direkt sabbar aim och reaktionsförmågan avsevärt.

Så vsync + FPS-spel = jättedålig kombination.

Det är stuttering jag upplever inte fördröjning, och att fpsen låses upp från 60 till 120 för att man har vsync igång är inte direkt logiskt någonstans.