Inlägg av MrPeters

Inlägg som MrPeters har skrivit i forumet

Skrivet av lasselason:

Den stora grejen är väl att hon uppmanade till bojkott och kastade skit och vad det verkar som lögner mot Platinum Games? Jag har inte orkat följa den här skitstormen ingående men det är så jag uppfattat det.

Så jag också uppfattade det. Hon sa något om att hon bara skulle få 4k USD för rollen som Bayonetta men att det egentligen var 4K per 4h session varav flera var planerade.

Skrivet av Ap@n:

Likt typ alla andra MMO så kan du inte använda tidigare konton som skapat utanför steam, när du köper det på steam så blir det ett nytt unikt konto.

Det är ändå lite tråkigt. Brukar alltid finna möjligheten att koppla gamla konton till mitt Steam-konto oerhört bekvämt.

Gillar nästan allt med GW2. Det enda jag verkligen stör mig på är deras endgame-zone events som inte alls uppmuntrar enstaka spelare att försöka vara delaktiga i på grund av deras map instances. För att visa lite vad jag menar:

Varje zoner har map instances vilket liknar andra MMOs shard-system där servrarna skapar nya shards för att tillgodose flera spelare inom samma område utan att alla interagerar med alla.

Dessa zoner/map instances har plats för x antal spelare, när det är fullt kan spelare inte komma in i denna instance oavsett om de är med i ditt party eller ej. Detta resulterar i att parties skapade specifikt för dessa events kommer i sinom tur innehålla en massa spelare som inte kan komma in i party ledarens instance vilket därefter resulterar i att spelare går med i och lämnar parties kontinuerligt i hopp om att hitta ett party de faktiskt kan utföra eventet med.

De spelare som inte vill gå med i parties kan fortfarande utföra detta event... om deras instance innehåller tillräckligt med engagerade spelare. Varje event av denna typen har en massa förberedande uppgifter man kan göra för att förbättra belöningarna man får och även göra så att eventet startar, men detta garanterar inte att de förberedande uppgifterna inom *din* instance kommer ha någon påverkan om antalet spelare inte är tillräckliga.

Jag plockade upp senaste expansionen strax efter dess release och begav mig till endgame eventet men möttes till ett förgäves jagande efter ett party/raid jag kunde spela med, något som jag efter 15 minuter av kontinuerligt joinande och lämnande gav upp på för att varje instance var full.

GW2 är ett av mina favorit-MMOn och jag kommer alltid vara villig att rekommendera det, men helvete vad jag ogillar detta system. Parties är alldeles för separerade från respektive event när de är skapade för enbart det ändamålet och efter alla dessa år tycker jag att de bör ha hittat någon lösning som mitigerar detta.

Skrivet av Veonz:

Spelet är även portat av Sonys nyinköpta företag som bara sysslar med att porta spel till PC.

Oh damn, det gör mig sjukt optimistisk gentemot framtida portningar då denna tydligen var väldigt väl utförd. Hoppas verkligen på att Sony låter dem ta den tid de behöver för att göra likvärdiga portningar.

(Obs: Hade drygt dubbla tiden, råkade hoppa över bifoga-steget först så drog igenom den lite snabbt igen)

Om vi tar bort de sista tre frågorna så kan jag få 7/7 >.>

Inte riktigt reflekterat över min benägenhet att spela trilogier, var uncharted som jag inte hade rört av de i frågorna.

Tips på länkande av Twitch streams när ni ändå hänvisar till en specifik tidsstämpel, använd Twitchs inbyggda funktionalitet för att underlätta.
https://www.twitch.tv/videos/1438346532?t=14h28m56s

Skrivet av Snake Plissken:

Har för mej att blod tillägget inte är med från början och att det kostar en liten slant är p.g.a att dom kan sänka åldersmärkningen på spelet så.

Vill minnas att det är gratis om man har ägt blood DLC till ett av de tidigare

Skrivet av trickeh2k:

The Talos Bomber Crew

The Incredible Adventures of _______

The Incredible Adventures of Freeman

Slay the

Skrivet av RmK:

Resistance: Fall of Mulle Meck

Horizon __

Horizon - Risk of Rain

Sea of ___

Skrivet av Kyraal:

Inte var sådär.

Om någon inte gillar Souls-spelen men ändå ville ge Elden ring en chans och köpte och spelade det, men inte gillade det och gav det en 1:a, så är det precis ett lika giltigt betyg som när spelets fans sätter 5:or. Man är inte automatiskt ett troll bara för att man verkligen inte gillar ett spel.

(Sorry för en lite lång post, blev lite av en rant efter först paragrafen)

Håller till stor del med men enligt mig måste ett spel vara nästintill ospelbart eller inte färdigt för att det ska kunna vara en 1a eller 0a.
Att inte gilla ett spel är en grej, men att tycka att spelet är så dåligt att det förtjänar det sämsta tänkbara betyget är en konstig grej. Missförstå mig inte, jag tycker likadant med 10/10 (och delvis 5/5, det lämnar för mycket utrymme med så litet nummer) där spel inte kan vara så perfekta att de uppnår ett betyg så högt att det är en 10a eller 100.

Det är där faktorn av att det är en publik röstning kommer in, man får det det med en nypa salt och, som Tomas sa, se det som tendenser. Hade en recensent lagt ett objektivt betyg av 100/100 eller 0/100 så skulle jag skrika humbug och blankt ignorera den recensionen för att ett spel kan inte vara 100/100 eller 0/100, men även där är faktorn av subjektivitet involverad. Recensenten gav spelet 100/100 ur deras perspektiv, sen kan man återigen argumentera för att detta inte är möjligt men men.

Att FZa har en betygsskala på 5 är något jag alltid kommer ogilla för det lämnar för lite utrymme för skalor mellan dem, det är där deras +- kommer in och ger lite perspektiv på vilka aspekter recensenten tycker lyfte upp det till den nivån. Att man inte har den insikten i snabbkoll likt denna ger betygen mer objektivt intryck, något som det säkerligen inte är då alla ger betyg ur deras perspektiv och upplevelse.

Du kan, om än begränsat, laga vapen genom att modda vapen. När du moddar dem får de x mängd durability.

Skrivet av anon_79617:

Vad har hänt sen launch?

För spelarna har det inte hänt oerhört mycket men för studion kan jag tänka mig att det är en redig omställning från att vara en liten indie-studie med pressad budget till en indie-studio som har svårt att veta hur de ska gå tillväga.
Nu har jag inte insikten inom deras studio men kan tänka mig att det är ett svår balans att uppehålla gällande expansion, flera kockar resulterar inte alltid i en bättre soppa men samtidigt kommer spelarna kräva snabb content för att spelet ska fortsätta vara relevant.
Ta Zomboid som exempel, de har hållit en stadig kurs i strax över 8 år och hur spelet har formats har blivit väldigt väl mottaget av spelarna. Jag tror många vill ha mer vilket sätter ganska orimlig press på spelutvecklare att försöka ruscha ut content istället för att ha tro på att utvecklarna har spelets bästa i åtanke.

Skrivet av Fatmajk:

Inte dags att släppa spelet i skarp version? Varför är det fortfarande i Early Access?

För att de inte känner sig redo för att säga att spelet är i ett färdigt stadie?

Det är i early access för att det är early access. Utveckling sker ofta på iterativt arbetssätt, något som early access möjliggör på ett väldigt bra vis där spelarna kan ge feedback och spelet formas allteftersom. Utvecklarna i sin tur får bestämma när de känner att de är redo att sätta stämpeln 1.0 på spelet.

Skrivet av SWEBarb:

jag förstår inte alls hypen kring detta ? samma med nft...

Bara en rolig grej att köra inom vänkretsar. Vi tävlar lite samt har en medlem som gillar statistisk och slänger upp lite roliga siffror i slutet av veckan. Det är även ganska sömnlöst utvecklat då man snabbt och enkelt kan dela med sig av resultaten på ett icke-spoiler vis.

Sen är det lite nostalgi från Mastermind när man var yngre.

Likt några andra i denna tråden är denna artikel undermålig per de standard jag förväntar mig att FZ ska uppehålla. Det finns inget explicit uttalande där Team 17 och VOID Interactive har klargjort att de avbröt sitt samarbete på grund av skolbanan, om något har PCGamer konstaterat att en utvecklare påstått att detta inte var anledningen.

Ser en massa sidor som påstår att detta är anledningen till varför de avbröt sitt samarbete men det är enbart baserat på antaganden, något som jag hoppats på att FZ inte ska sjunka till men uppenbarligen har gjort. Innehållet av artikeln är lite bättre om man ignorerar titeln, men det är fortfarande en stor clickbait som bara kommer orsaka negativ spridning av spekulationer, antaganden och rykten.

Be better.

Nyhetens ämne har jag inte mycket att säga om men vill påpeka att ni har stavat Ernie Hudsons namn fel innan citatet, står Erine ^^

Om folk behöver en idé-startare gällande vad ni eventuellt önskar eller kanske inte tänkt på så finns det här en lista på alla saker från tidigare BF som är uteblivna från 2042.

https://reddit.com/r/battlefield2042/comments/qw1mbw/fuck_it_...

Skrivet av Gaara:

Jo jag är en av dem men jag kör Pokemon Go, lagt ner och lägger för mycket tid och pengar för att byta till annat spel. Har bra community i PoGo oxå.

Största Pokemon GO spelaren Brandontan lägger väl sisådär 40-50tusen i månaden

Good ol' sunk cost fallacy, när man väl har börjat så fortsätter man för att man vill få värde för sina pengar, hehe ^^

Har skaffat det för att spela med några kompisar men är sjukt skeptisk gentemot spelets longevity och huruvida communityt kommer kunna involvera sig på likartat vis som L4D hade. Då allt sker på server-sidan och det inte finns community, custom, local eller offline spelande så finns det inget community-drivet content vilket var en ganska stor aspekt för Left 4 Deads vidareutveckling av både content, uppdateringar och event.

Jag hoppas verkligen att B4B lyckats, men att de har försökt ses som en spirituell uppföljare av L4D känns som ett dåligt val med den strikta väg de har banat, speciellt när det även saknas campaign versus vilket var underbart roligt att spela med vänner. Om de lägger till campaign versus så skulle det inte förvåna mig om de exkluderar all persistent-progression i det då de har gjort det utan någon indikation på ånger från Singleplayer*.

*SP har alla kort upplåsta; försöker man spela i ett Private game som en spelare så får man ett error-meddelande som påpekar att det krävs minst 2 spelare i en lobby för att få spela ett private game.