Inlägg av Arzei

Inlägg som Arzei har skrivit i forumet

Skrivet av OAKTHYR:

Vilka spel då? Det enda jag kommer ihåg som fick mycket skit för att ha varit riktigt dålig optimerat var Jedi Survivor.

Jedi Survivor var absolut värst, men även FFXVI hade ett fruktansvärt dåligt Performance Mode och det var där nånstans som bägaren rann över för min del. Vill minnas att det var fler jag störde mig på men kan inte komma på dem just nu 🤔

Förra året hade så värdelösa konsolreleaser att jag valde att bita i det svindyra äpplet och uppgradera min stackars Pascal-PC. Ska bli intressant att se hur det går det här året.

Enkelt, jag jobbar hemifrån och har ingen partner och inga barn. Fritiden går åt till spel, musik, träning, vänner och nån resa eller två per år och jag trivs bra med det.

Med det sagt så köper jag betydligt färre spel per år nuförtiden jämfört med fem-tio år sedan och lägger i stället mer tid i varje spel. Jag skulle inte kalla mig själv för achievementjagare, men jag gillar att känna mig ordentligt klar med ett spel innan jag går vidare till nästa. Som exempel har jag precis lagt 128 timmar i Infinite Wealth och funderar på om jag inte ska köra NG+ också. Men efter det har jag inga nya spel på horisonten förrän FF7 Rebirth (om jag bestämmer mig för att inte vänta på PC-versionen).

"Vi måste försöka minimera den astronomiska förlust det här spelet innebär för oss" - Ubisoft, förmodligen.

Få ut skiten nu bara så vi slipper höra om det.

Etheirys är en fantastisk värld, men han har rätt i att det hade behövts ordentliga resurser för att göra det väl. En animerad serie hade nog varit enklare, men jag känner samtidigt att MMO-serier sällan blir nåt man minns. Men det kanske bara är jag.

Jag känner att poängen här är inte att spelindustrin inte ska ha något ansvar utan hur vi som kunder helt enkelt får anpassa oss till verkligheten som den ser ut just nu. Det är två olika utmaningar och att jobba på den ena innebär inte att vi inte ska jobba på den andra också, men det är inte det som i första hand behandlas här. Och jag håller med och tackar Tomas.

Själv har jag under senare år i större utsträckning blivit en "patient gamer" som inte behöver ha allt dag ett då jag ofta redan sitter med andra spel. Det finns så mycket nuförtiden och för nån som mig som hellre spelar ett bra spel två gånger än två mediokra spel så hinner man oftast få en ganska god uppfattning om hur det ligger till med saker och ting under dagarna och veckorna efter en lansering.

Skämshatt på mig.

Tredje fjärde femte sjätte gången gillt?

Skrivet av Johan Lorentzon:

Spawnraten är bättre i detta spel, men blir ändå irriterande när det står aggressiva gäng i vartenda gathörn.

Dock är det lite nit picking kanske.

Låter helt okej ändå.

Jag köper för övrigt åsikten kring humorn - vissa spel i serien, typ 0, 5 och 6, hade en väldigt god balans där och det riktigt knasiga var förpassat till substories, medan Ichi-spelen verkar vara mer frikostiga med galenskaperna, på gott och ont.

Jag har återhämtat mig någorlunda efter den emotionella kollapsen som var Gaidens sista cutscene, så jag är omåttligt taggad inför detta. Hade hoppats att de skulle ha justerat spawnraten på gatorna något då det var nåt jag störde mig på även i sjuan, men förhoppningsvis finns väl Hariti Amulet som helt tar bort vanliga fiender även här så man kan slippa dem lite längre in i spelet.

Jag uppskattade SE:s försök under X360-eran. De tri-Ace-utvecklade titlarna Infinite Undiscovery och Resonance of Fate kanske inte är några klassiker i stugorna, men de provade lite annorlunda saker och var dessutom one-shots utan ett stort franchise bakom sig, vilket jag vill se mer av från de stora utgivarna.

Serien är inte Halo. De har tagit saker som ser ut som Halo och gjort något annat med dem. Inte intresserad.

"Executive Producer Todd Howard" gör mig direkt skeptisk. Men det såg lite intressant ut ändå, får se hur det tas emot.

Nice. Hade kul med både den officiella lokaliseringen av Seiken Densetsu 3 som vi ÄNTLIGEN fick och remaken Trials of Mana som trots sin enkelhet hade stor charm och ett betydligt mindre gnisligt stridssystem.

Tror det senaste Manaspelet jag körde annars var Children till DS, vilket inte ens femtonåriga jag tyckte var särskilt bra alls. Ganska ojämn serie kvalitetsmässigt. Hoppas Visions blir fint.

Skrivet av Jozo:

Jag gillade verkligen inte att de har låst det "sanna" slutet bakom att man måste klara av spelet till 100%, vilket innebär att man måste hitta alla gömda collectibles. Det slutade med att jag kollade upp slutet på Youtube istället...

Inte ens det sanna slutet var ju ett riktigt slut, vilket kan vara mitt enskilt största problem med spelet.

Att storskurken bara gör en peace out med sin nygamla bästis och alla är nöjda med det störde mig som fan faktiskt.

Det är synd att manuset, karaktärsbyggandet och stridsdjupet inte är bättre för atmosfären och pusslandet är riktigt bra imo. Ska hursomhelst bli spännande att se DLC:t.

Jag växte upp med The Infernal Machine, skulle gärna se mer i den stilen. Massvis med pussel och utforskande. Bara de ger fan i ismonstren från Shambala-banan.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det är dags att gå från ord till handling. Squenix säger ju att Final Fantasy kan vara så mycket är det väldigt same-same. Och även om jag haft kul med t.ex. del 15 (inte kört igenom 16 ännu) vill jag ha något som påminner om Final Fantasy IX i känslan. Men ja, jag är samtidigt öppen för att överraskas. Ett actionrollspel till med Nomura-karaktärer vore t.ex. INTE överraskande.

Jag vill minnas att Yoshi-P har snackat om just nian vid nåt tillfälle och hållit upp det som hans ideal, men jag kan ha fel. Har sett så många Live Letters med honom under åren så det är svårt att hålla isär allt. Oavsett så blev ju 16 något annat - även om det är mer medeltidsstuk på det så tycker jag tyvärr att folk som kallar det "Game of Thrones med kristaller" har en viss poäng. Dessutom ganska deppigt spel, vilket är synd då jag gillar när FF är kul och lite wacky, även om handlingen i sig behandlar mörkare ämnen.

När det gäller stridssystem så tycker jag att remakesjuan har lyckats bäst hittills och det är ju just en hybrid mellan ATB och realtid. Jag själv tycker det är svinkul, men jag har förstått att alla inte håller med.

Skrivet av almblad:

Klarade faktiskt av det spelet igår, det är bra mellan mjölk spel. Det bästa med spelet är miljöerna. De första timmarna är fantastiska, fram emot slutet så var det ganska skönt och klara av spelet för att aldrig mer spela det igen.

Precis så jag kände. Första tredjedelen var grym med fantastisk atmosfär, men ju längre ifrån slottet jag kom desto mindre intresserad blev jag av vad som pågick. Tyckte heller inte att striderna utvecklades tillräckligt för att hålla hela vägen genom det (enligt mig) för långa spelet.

Samtidigt så vore det kul att se vad de kan göra med en uppföljare.

Like a Dragon: Infinite Wealth, FF7 Rebirth, Eiyuden Chronicle, Hades 2, Visions of Mana och Hellblade 2 är de jag har på listan just nu. Kan räcka gott då både Infinite Wealth och Rebirth kommer kräva sin beskärda mängd timmar... Star Wars: Outlaws vill jag få se lite mer från innan jag vågar säga mer, jag är sjukt försiktiv med min hype nuförtiden.

FF7 Rebirth, utan tvekan. Hoppas bara att PC-releasen inte dröjer alltför länge.