Ubisoft försvarar Skull and Bones prislapp på 70 $

Robot
Ubisoft försvarar Skull and Bones prislapp på 70 $

"Det är ett AAAA-spel som kommer att leverera i det långa loppet."

#Skull-and-bones, #Ubisoft


Medlem

4h räckte för mig. Behövdes inte mer för att inse att det inte är ett spel jag kommer vilja spela igen

Medlem

Så vi har kommit till "AAAA", alltså. Inflation på A:n där nere på Ubisoft.

Medlem

"Det är verkligen ett fullständigt AAAA-spel "

Sry Yves, spelar endast AAAAA-spel så skippar detta.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Verkligen trist att det görs så få piratspel och så händer detta när det väl görs ett.

Jag avsäger mig födelsedagspresenter och julklappar i ett par år framöver om någon gör ett nytt bra single player piratspel, komplett med sjöstrider, skattletande och romdrickande.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Är väl en ganska naturlig prislapp nuförtiden ser inga konstigheter mer än att alla spel nuförtiden är för dyra. Men vad är ett AAAA spel har jag aldrig hört talas om? Är det när det är live service isfl ska jag hålla mig borta från AAAA spel i framtiden 😁

Medlem

”AAAA-spel” heter det när man försvarar fullpris på ett spel designat som free2play.

”Sådant är tidskrävande och vi hade inte resurserna” heter det när man försvarar att spelet helt saknar den utlovade solokampanjen.

Medlem

Talanglösa sopor 😂


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

KoP
Medlem

Det är garanterat INTE ett AAAA-spel och alla vet om det, inklusive dom själva. 🙄

Medlem

Det videoklipp jag tittat på indikerar snarare att spelet är på samma nivå som vad en liten indiestudio kan åstadkomma. Det ser absolut inte ut att bli ett AAAA och inte heller ett AAA. Möjligtvis ett AA.

Medlem

Tyckte det var kul, köpte direkt efter kvällens beta spelande.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Medlem

Klart, om det är extremt mycket innehåll och kvalitet så är kanske $70 befogat. Finns ju ganska medioker titel för $80.... ☺️ Väljer man inte att dela upp stora spel. Om de hade så mycket innehåll så kunde väl släppt mindre innehåll för $60 och sedan ta $30 för en expansion inom 6 månader? Meeeen kanske inte är så mycket innehåll ändå.

Jag blir inte imponerad av att de skall införa inflation på "A:n" i bedömning. Låter "trippel" vara definitionen på övervärderat skräp...

Medlem

AAAA det är nog bara rockstar som skulle kunna fixa fram ett sådant i GTA6... Ubisoft kan aboslut inte göra det med detta spelet.

Ser så tacky ut att man spelar som en båt, som någon sorts pirat-monopol...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Managor:

Verkligen trist att det görs så få piratspel och så händer detta när det väl görs ett.

Jag avsäger mig födelsedagspresenter och julklappar i ett par år framöver om någon gör ett nytt bra single player piratspel, komplett med sjöstrider, skattletande och romdrickande.

JA! Ett mörkt piratspel a la Pirates of Caribbean där man är typ 10 stycken i besättning med liknande mekanik som i verkligheten vore sjukt coolt. Ubisoft missade verkligen öppet mål.

Redaktör
Ponny

Jag är så jädra trött på det här spelet. Har jag någonsin varit så färdig med ett spel INNAN det släpps? Tveksamt. Ska bli så skönt att det släpps så vi kan gå vidare med våra liv.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

"Vi måste försöka minimera den astronomiska förlust det här spelet innebär för oss" - Ubisoft, förmodligen.

Få ut skiten nu bara så vi slipper höra om det.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

AAAArgh, mate!

Medlem

Det var något av det sämsta jag spelat på väldigt länge. Helt uselt gameplay och mekanik.

Medlem
Skrivet av kebbe:

”AAAA-spel” heter det när man försvarar fullpris på ett spel designat som free2play.

”Sådant är tidskrävande och vi hade inte resurserna” heter det när man försvarar att spelet helt saknar den utlovade solokampanjen.

Med tanke på spelets ursprung så är det än mer oförklarligt. Som jag förstår det så föddes ju iden om Skull&Bones iom att de kände att den delen av AC:BF var kul nog att bygga ett eget spel på, och de lär varit extra kåta på iden då halva spelet redan var färdigt.
Det enda som behövdes var en story och lite finputsning så kunde de mångla ut det.

Jag misstänker att det är för tunt för att faktiskt ge ett spel existensberättigande, och att planerna varit så vaga kring hur de ska sy ihop allt att de efter 11 års utveckling måste försvara spelet redan innan det släppts.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

JA! Ett mörkt piratspel a la Pirates of Caribbean där man är typ 10 stycken i besättning med liknande mekanik som i verkligheten vore sjukt coolt. Ubisoft missade verkligen öppet mål.

https://www.youtube.com/watch?v=PEaZ5XUe0Mk

Verkligheten? Sämsta scenen att välja som exempel! Och något som jag skulle älska att se i ett spel!

Det HÄR är en mer korrekt skildring av verkligheten.

Medlem

Väldigt märkligt då att det ser ut som att AA-spel som bäst. Och inte ens ett roligt sådant.

Medlem

Gissar på att Skull & Bones kraschlandar som ännu ett standardiserat och stentrist "Ubisoft Openworld".

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är så jädra trött på det här spelet. Har jag någonsin varit så färdig med ett spel INNAN det släpps? Tveksamt. Ska bli så skönt att det släpps så vi kan gå vidare med våra liv.

Hoppas du får göra recensionen.

Det är det enda rätta!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Performance-mode på Xbox Series X ser verkligen ut som skit, och quality-mode ger bara 30 fps.
Blir att jag skippar detta.

Medlem

Många må vara skeptiska men många älskar också spelet. Beror på vilka forum och videos man tittar på.

Jag provade lite igår. Kan säga direkt att detta verkar lovande. Enligt mig. Men inget köp på releasedagen. Kommer avvakta lite och se. Men ett köp i framtiden blir det garanterat.

Medlem

Tittade på en youtuber som streamade PC-versionen igår och det såg ok ut till sjöss. Men konstigt att det inte finns svärdsstrider och möjlighet att utforska till fots på land. Assassin's Creed IV: Black Flag lyckades riktigt bra med båda, med en betydligt kortare utvecklingstid dessutom.

Ubisoft skulle gjort ett singleplayerspel (med multiplayermöjlighet för de som vill), frikopplat från Assassin's Creed oket.

Medlem

Battle pass 👎🏻

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hoppas du får göra recensionen.

Det är det enda rätta!

Känns som Fredrik är den enda som kan ge en objektiv recension av detta spel. 😁

Medlem

Såg precis att spelet för fasiken släpps om en vecka! Eller på tisdag om man förbeställer (såg bara snabbt, kan ha sett fel).
Har man en recension att se framemot, kommer dock inte köpa spelet.

12
Skriv svar