Larmet avblåst? Dragon's Dogma 2 verkar inte bli låst till 30 fps

Robot
Larmet avblåst? Dragon's Dogma 2 verkar inte bli låst till 30 fps

Där rök den filmiska upplevelsen.

#Capcom, #Dragons-dogma-2


Medlem

Uncapped frame rate är just sämre än låst 30. enligt folk som har fått spelat en preview av spelet så är FPS:en riktigt dåligt så spelet kommer troligast hoppa mellan 15-60 fps hela tiden vilket är mycker jobbigare än låst 30 fps

Medlem

Så länge det finns flera olika val är det här exemplariskt.
Ett läge för låsta 30fps och ett upplåst läge.
På så vis kan man dra nytta av PS5 PRO sen utan att brjöva förlita sig på en patch från utvecklaren.

Medlem

Förra året hade så värdelösa konsolreleaser att jag valde att bita i det svindyra äpplet och uppgradera min stackars Pascal-PC. Ska bli intressant att se hur det går det här året.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Så länge det finns flera olika val är det här exemplariskt.
Ett läge för låsta 30fps och ett upplåst läge.
På så vis kan man dra nytta av PS5 PRO sen utan att brjöva förlita sig på en patch från utvecklaren.

Jo precis. Skulle vara trevligt ifall de hade flera låsningar dock eller om konsolen kunde låsa själv.
Tänker då tillexempel 60, 90,120 och 144.
Fladdrande FPS är väl inte så bra oberoende av FPS?

Då är ju spelet även säkrat för nästa generation och kanske orkar med 90-120FPS i högre upplösning.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Förra året hade så värdelösa konsolreleaser att jag valde att bita i det svindyra äpplet och uppgradera min stackars Pascal-PC. Ska bli intressant att se hur det går det här året.

Vilka spel då? Det enda jag kommer ihåg som fick mycket skit för att ha varit riktigt dålig optimerat var Jedi Survivor.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Vilka spel då? Det enda jag kommer ihåg som fick mycket skit för att ha varit riktigt dålig optimerat var Jedi Survivor.

Jedi Survivor var absolut värst, men även FFXVI hade ett fruktansvärt dåligt Performance Mode och det var där nånstans som bägaren rann över för min del. Vill minnas att det var fler jag störde mig på men kan inte komma på dem just nu 🤔


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Önskar man fick vettiga grafikoptions på konsol med -.- För att själv kunna väga upplösning mot frame rate. Men ikke!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jedi Survivor var absolut värst, men även FFXVI hade ett fruktansvärt dåligt Performance Mode och det var där nånstans som bägaren rann över för min del. Vill minnas att det var fler jag störde mig på men kan inte komma på dem just nu 🤔

Ok. Jag ligger generellt ganska långt efter när det kommer till nya släpp så många spel hinner nog fixas till innan jag börjar spela dom.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Hmm.

Kass framerate och en negativ inställning till fasttravel från skaparen?

Det bådar inte gott.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar