Inlägg av Wolfkin

Inlägg som Wolfkin har skrivit i forumet

Det här är anledningen till att man ogärna spelar över wifi, signalen fluktuerar hela tiden och det är inte ovanligt med flertal avbrott/sekund, koppla in med kabel och du kommer troligen inte uppleva något lagg överhuvudtaget.

Jahap då slutar jag köpa Sony titlar.

Trycket kommer vara enormt första dagarna/veckan och Blizzard kommer i vanlig ordning inte ha nog med servrar, det är dyrt att ha servrar bara som marginal så kommer vara på tok för lite, så jag förväntar mig långa köer till en början innan Blizzard fått tummen ur och startat upp fler servrar.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja tyvärr äger jag den också. Fattar inte hur den kunde bli sämre och mer B:ig än spelen när det faktiskt var Chris Roberts själv som gjorde filmen.

Jo den är helt klart B:ig och mer än lite cringy här och där, hade kunnat bli så bra men nä.

Nån mer än jag som äger ett ex av filmen?

Älskar Privateer 2. Wing Commander, Privateer 1 och 2, Starlancer, Freelancer, bra spel allihopa av Chris Roberts och hans olika studios, hans bror Erin Roberts hjälpte till med några av spelen och bossade för Privateer 2, annars har Erin Robberts studio mest gjort Lego spel.
Tyvärr är ju alla dessa spel ganska gamla numera och det märks, tiden har sprungit ifrån dem en hel del.
Om ni inte provat kan jag ju tipsa om Everspace 2, ett liknande spel som Freelancer i modern tappning och i mitt tycke bättre, finns även demo på spelet på Steam.

Skrivet av Vildjakt:

För er som gillade Freelancer och inte hittat en "ersättare" för det kan jag varmt rekommendera Spacebourne 2.
Ett early access spel som utvecklas av ett litet indieteam men som levererar offantligt mycket innehåll med de resurserna de har och uppdateras på veckobasis.

Tack för tipset, får ta och kolla upp det.

Skrivet av demagog:

Tack, det blev ett litet köp!

Tror du kommer bli nöjd. Spelet kommer nog aldrig bli en klassiker men det är en kul looter-shooter och jag har haft många timmars nöje med det.

Skrivet av Ribcage:

Funkar det med hotas?

Ja men jag rekommenderar starkt att du går in i options och ställer in vad knapparna ska ha för funktioner så det passar dig.

Spelet har stöd för tangentbord/mus, spelkontroll, joystick/hotas och funkar utmärkt på alla.

Har inte provat i fullversion än men under early access så kunde man ändra svårighetsgraden när som helst (du måste startat spela först för att komma åt den funktionen) och jag rekommenderar att börja på en högre svårighetsgrad än du normalt spelar på, första delen av spelet är lite väl enkelt.

@Fredrik Eriksson Om du nu tycker det är orimligt att behöva vänta länge på ett spel så kanske det är dina förväntningar som är orimliga? För det är ju inte så att ni journalister och vi spelare pressar studiorna att avslöja eller presentera spel för tidigt bara för att vi vill ha en nyhet eller se nått nytt.

Själv tycker jag mig ha sett Todd Howard se lite obekväm ut när han intervjuas och bes avslöja nya saker om Starfield eller Elder Scroll , lite som om han tycker det är för tidigt och har erfarenhet av att vi alla har svårt att hantera informationen så långt i förväg och gnäller på dom att bli färdiga och släppa nått, nu, genast, med en gång. Och det är ju inte så att vi klagar när spelet blir försenat för att de stött på något som gör att spelet tar längre tid att utveckla och de vill släppa ett fungerande spel.

Ja jag vet att jag är lite syrlig men sådana här artiklar retar mig lite, åtminstone ni inom branschen borde veta att spel tar tid att utveckla och förseningar är något som händer, alltid.

ordlig.se nr 428, 6/6

⬜⬜🟨⬜⬜
🟩🟨⬜⬜⬜
🟩⬜⬜🟨⬜
🟩⬜🟨⬜⬜
🟩⬜⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Det gick till slut men det var på håret.

Skrivet av Castor.T:

Kul! Ettan var bra men aningen repetivt men det blir ju lätt så med genren. Kanske blir ett köp ändå innan prishöjning

Väl värt det.
Har spelat en hel del senaste månaden och spelet är liknande gamla Freelancer men bättre tycker jag.
Välgjort, bra grafikmässigt med mycket inställningsmöjligheter, stark story, svårighetsinställning i många steg så lätt att anpassa för sin egen nivå, lite enklare crafting för att tillverka vapen och utrustning, looter-shooter, många skepp i olika nivåer och klasser.

“You're gonna need a bigger boat”

Blizzard, Diablo, så...error 37?

😉

Skrivet av Rhymst:

Så signalen hon skickar ut till industrin är att "om jag inte är nöjd med vad ni betalar mig så smutskastar jag er". Undrar hur många som vågar anlita henne för framtida projekt?

Om det är fler än 0 skulle jag bli förvånad, hon är helt körd inom branschen.

Skrivet av Slimebeast:

Hur länge i sträck brukar ni köra spelet i en spelsession?

Normalt brukar det bli runt 2-4 timmar i stöten för mig. Slänger på Planet Rock Radio och sen är det bara ut och köra.

Extreme Hard Mode, släck strålkastarna mitt i natten, Euro och American Truck simulator är 2 av väldigt få spel där natt verkligen är kolsvart.
Rena skräckspelet när man krockat lastbilen lite och motorn dör då och då, mitt i natten, på en krokig alpväg...

Harley Davidson and the Marlboro Man
Groundhog day
Ghostbusters

Gamlingar men favoriter som stått sig genom åren.

Avgör från spel till spel, en del vill jag inte ge mig på förrän spelet är färdigt och andra känner jag att jag vill följa utvecklingen.

Under åren har det blivit ett antal spel och hittills har jag inte ångrat mig, senaste som just nu är i EA är My Time At Sandrock, uppföljaren till Portia, och det är riktigt bra.

"Google försäkrar oss om att Stadia inte kommer stängas ned"

Artikel på FZ 2022-07-31
https://www.fz.se/nyhet/290952-google-forsakrar-oss-om-att-st....

Då förutspådde jag att Stadia hade max 2 år kvar, jag hade visst fel.