Inlägg av loerk

Inlägg som loerk har skrivit i forumet

Skrivet av heady89:

Synd, Mick levererade fenomenalt, inte minst för 2016, men minns att de var rykten om strul kring Eternals soundtrack redan vid releasen.

Läs hans uttalande, hade inte behövt bli något strul. Om det inte vore för Stratton.

"En tänkbar fördel för Valve om priset ökar kraftigt i länder med billiga spel är att handeln från länder med dyrare Steam-spel, t.ex. via VPN-anslutning, kan minska."

Hur skulle det vara en fördel? Prisökningarna följer varandra och baseras på vart dollarn står.
På den här fronten kommer inget att förändras.

Skrivet av tuckdragon:

Jag skulle vilja ha en maskin som kan skapa planetens godaste glass från luft, att behöva köpa paket på ica känns inte optimalt.

Haha nää har bara själv funderat på vad en bättre lösning skulle vara när man lira första dying light och de fåtal ggr det blivit diskuterat.

Den enda lösningen jag kommit på är att man inte får joina någon som är längre fram i storyn för att folk ska kunna ha samma progression, men det blir struligt för new game+, sen kanske man även vill ha den med bäst pc/inet som host och inte vara tvungen att ha den som kommit kortast osv.

Är ju hur lätt som helst att lösa dessa "problem" du nämner.
Chapter selection är ett, hosten kan helt enkelt hoppa tillbaka dit den som har hamnat efter är.
Eller två, att man kan joina en lobby även om man har kommit längre i spelet, vilket inte är speciellt ovanligt.

Skrivet av Tomas Helenius:

Men priserna här är ju bisarra - den kostar under hälften direkt från tillverkaren. Och det är en produkt från typ 2009. Skulle väl vara att tillgången strypts samtidigt som efterfrågan lever kvar, men det känns märkligt för en så gammal produkt. Man får ju en Quest 2 för ungefär samma pengar.

Aja, jag blev bara så förvånad, hade ingen aning om priset.

Jo, men tror priset från tillverkare med fästet till headset ligger runt $200. Så Amazon har inte trissat upp det speciellt mycket.
Men japp, dyrt är det.
Fast när dessa var rekommenderades varmast så fanns det ju inte heller något bra VR-headset i samma prisklass.

Nu är det nog mer värt att köpa metas headset.

Skrivet av Natrium:

hahaha AV.
Innovation och reboot/remake i samma mening här är en tanke. Kanske ska ni titta på göra en NY IP istället för att mjölka samma skit hela tiden.

Fungerade ju prima med Modern Warfare och det är ju uppföljaren till det spelet som de pratar om.

Känns som att det är dags att testa SC igen.

Skrivet av eld:

Det handlar mer om att trackir är uppe i flera tusen nu, har själv en trackIR, men kan inte rekommendera just nu pga priset.

Och har du redan en webkamera eller en mobil med en kamera så kostar denna lösning 0kr.

https://www.youtube.com/watch?v=AcXP7SNRchw

Ja att CDON tar nästan 4 lök för bara standardpaketet är rätt larvigt.
Gick dock att hitta på Amazon för 2500 med Proclip inkluderat och det är inte så farligt.

Skrivet av Staenhus:

Jag spelade klart spelet, naturligtvis, men jag fick det dåliga slutet vilket fick mig att klia mig i huvudet för att jag inte visste vad jag hade gjort fel. Så jag fick starta en sparfil från flera timmar tidigare för att göra "rätt" val för att komma till ett slut som var någorlunda tillfredställande. Vet inte vad du pratar om när det kommer till UI-skillnader, kollade till och med upp bilder för att se om de faktiskt var olika från andra, mindre betydande beslut i spelet och det var de inte.

Om du har spelat Witcher 3 och inte vet vad jag refererar till, så kan du kolla upp vilka beslut som faktiskt bestämmer slutet i det spelet. De jag pratar om målas upp som rena karaktärsbyggnadsbeslut, alltså inte som val som har ett rätt och ett fel svar, men är ändå avgörande för vilket slut man får. Vilket är orsaken till att jag kallar dem "gömda" val, för att deras betydelse är otroligt diffus.

Många av de val som påverkar story osv går på en timer ovanför dialogvalet. Så jo, viss skillnad i UI finns.

Skrivet av eld:

Det problematiska med saker som tobii eye tracker eller trackIR är ju kostnaden jämfört med att köpa en billig webkamera och använda sig av diverse öppna lösningar, då headtracking via webkamera har blivigt riktigt bra!

2500 för en tobii.

under 500 för en webkamera.

eye-tracking för streaming är dock sjukt rolig applikation!

Stor tvek på att en webkamera har samma precision som TrackIR.

Skrivet av Staenhus:

Gömda val, där vikten av valet inte kommuniceras tillräckligt väl. Framförallt Witcher 3 kommer till tankarna, var tvungen att spela om flera timmar i slutet på spelet för att jag hade gjort fel val i vad som för mig verkade vara situationer som inte betydde så mycket. Fel fick jag och irriterande var det.

Är ju ditt eget fel för att du har suttit och googlat istället för att bara spela klart spelet. De har väl till och med en kort tutorial om dessa beslut? Plus att de skiljer sig från vanlig dialog i UI:t.

Skrivet av Freakon:

Kanske är det jag som är speltrött men jag upplever att många (alla?) spel är för komplicerade idag. Det är stora komplexa talent-träd med massor av förgreningar inom olika kategorier, uppgraderingar av vapen/rustning där man gärna kan socketa med extra saker, medhjälpare som ska uppgraderas, perks som radikalt förändrar spelstilen, potions/food som ger diverse olika stat-boostar, med mera.

Inget fel i det egentligen, men jag blir helt matt av det. Började spela Rift Breaker häromdagen och där finns enorm mycket att researcha och uppgradera. Egentligen är det väl bra men det skapar en ångest inom mig då jag inte vet hur jag ska prioritera. Detta var inget problem för mig tidigare, men har blivit värre med åren.

Är det jag som börjar bli gammal eller är det spelen som börjar att bli för komplexa?

Spel har väl tvärt emot gjort så enkla att förstå som möjligt vilket har bidragit till den enorma tillväxten.
Tror du helt enkelt läser in i det för mycket.

Vissa spel är ju helt klart rätt komplexa men så har det ju alltid varit.

Skrivet av Proximately:

Nej, det finns verkliga skillnader i SSD-hastigheterna mellan konsolerna. Vi behöver ju inte ljuga rätt upp-och-ner här för skojs skull när Digital Foundry och liknande redan förklarat skillnaderna. Jag ser fram emot hur de två konsolerna skiljer sig ifrån varandra och är glad att de inte är kopior av varandra. Jag tycker det är mer intressant med en betydligt snabbare SSD men ser ändå fram emot när Microsoft lyckas tänja på sin grafiska kapacitet bättre än Sony kan med PS5.

Anledningen till att krysslådan laddar långsammare är ju att DirectStorage inte var/är aktiverat ännu dock. Kommer säkert inte vara lika snabb som Sonys, men snabb nog för att man inte ska märka någon direkt skillnad.

Skrivet av Freeman79a:

Kommer ihåg, i tidernas begynnelse, narrativet att det endast skulle kunna drivas på en PS5a. Vi har kommit långt ifrån det.

Var ju så sjukt uppenbar marketing från Sonys sida.

Skrivet av Comstedt:

Mycket att hantera i A-10 om det är en av full fidelity maskinerna man börjar med.

Däremot om man väl lärt sig F-16 eller F/A 18 är det lättare att hoppa in i A10an.

F-14 är underbar, nog min absoluta favorit. Särskilt skoj om man är två men funkar även bra med Jester AI.

Gillar själv att sitta i baksätet men tyvärr har det förstört lite för min solo upplevelse då jag gärna hade gjort lite saker annorlunda/Jester ej kan

Så är det nog. Men ända sen jag köpte F/A 18 har jag inte känt draget till A-10 längre.
Nu har man inte spelat på längre heller så man kommer väl få lära sig F/A 18 på nytt nästan.

Skrivet av Tomas Helenius:

Jo, har sett att det finns. Men hjälper en sån för att "hitta balansen" så att säga? En input tenderar ju att påverka farkosten i flera riktningar, det svåra är att hitta balans och kontroll i de små momenten tycker jag. Men det är förstås träningssak också, jag har verkligen inte flugit mycket DCS-heli.

Har för mig att kollektiv påverkar hur helikoptern tenderar att "snurra runt".
Eller så är jag helt fel ute, helikoptrar är rätt avancerade grejor.

Men är rätt säker på att det är ett måste att justera om man ska flyga helikopter.
KA-50 är nog mer förlåtande eftersom de har två huvudrotorer som snurrar i varsin riktning.

Skrivet av Aggur:

Kul att höra! Vad tror du om F-14 och A10?

En polare köpte F-14 när jag köpte F/A 18 och älskar den. Phoenixmissilerna lär vara roliga att använda.
A-10 har jag men har typ inte lagt ner någon tid på att lära mig den plattformen, köpte den för länge sedan och då var jag bara redo för FC3
Ren känsla säger att den är svårare att lära sig än t.ex. F/A 18 eller F-16.

Skrivet av Tomas Helenius:

Nån här som flyger helikopter i DCS förresten? Jag har bara testat ett par gånger, det är sjukt svårt - helt annan teknik än plan. Blir lätt karusell av det hela, särskilt i vr.

finns ju numer separata spakar för att ställa in collective till helikoptrar så har man degen kan det bli lite lättare i alla fall.
Annars får man ju binda collective till något rullhjul på HOTAS.
Har black shark men har inte lärt mig den ännu.

Skrivet av Aggur:

Mkt bra! Har själv köpt AJS-37 och Christian Eagle. Det som väntar är F-18. Byggt en rigg till kontrollerna och kör vr. Mkt bra upplevelse. Ett stort minus är replay funktionen som buggar sönder.

Älskar F/A 18 i DCS. Första full fidelity modulen jag började lära mig men gick snabbare än vad man trodde för att komma upp i luften och lära sig det mest grundläggande som att släppa bomber, skjuta mavs och spamraams.

Skrivet av Ugly_Bob:

Kör alltid 100% melee i FromSofts spel. Antingen 100% str- eller 100% dex-builds. Småsugen på att testa en ny build i ER nu, hade varit kul att testa något av de legendariska vapen jag hittat, men har investerat alldeles för många smithing stones och muskelminne i mitt nuvarande vapen för att ta steget fullt ut.

Astrologer med 18 dex och resten i INT är riktigt starkt med Moonveil.
Har nog typ 500 AR i level 84. Och då har jag ändå 38 VIG. Fast jag började med Vagabond

Carian Retaliation på en buckler är snuskigt starkt också. Gör man parry på en spel så gör den typ 1200dmg.

Skrivet av bulleboss:

Något besviken på att talismaner etc inte beter sig som i gamla soulsspel i ng+ ? Grr..

Gör de inte?
Borde väl vara så att du hittar +2 för många i NG+ då +1 redan verkar finnas på många i NG.