Inlägg av direktorn

Inlägg som direktorn har skrivit i forumet

Det påminner (lite förlöjligat såklart) av Heroin Hero - Ett spel som man aldrig kan slutföra och där din arbetsinsats är så enkel att du kan spela spelet med 3 promille alkohol i kroppen.

Det är säkert snyggt och härligt men otroligt hypat. Om det inte finns ett "steg 2" som just nu är hemligt kommer det aldrig landa i min spelhylla

Det är inte alltid lätt att vara gamer och 13 år, men ett "konsultat" är faktiskt ingen "ambassad".

Vårrå finns det ett BF4? - Själv spelar jag BF3 minst en timme om dan, fast det börjar bli lite snålt med servrar, kanske ska byta till BF4 lagom när BF1 kommer ut..

Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Killen har alltså SVENSKT bolag, vilket ska ge en heder - Hade han haft ett bolag i lågskatteland kunde han sluppit mesta delen av skatten. Sedan vet jag inte om FZ är tidningen som ska rapportera om ekonomi. 2014 blev det 60MSEK i utdelning så var ni fått 63 MSEK ifrån vet jag inte. Mig veterligen är inte resultatet för 2015 klart ännu, men jag kan ha fel.

BF3 dött

Tjo,
Såg att det inte var direkt många nya trådar här om mitt älskade BF, så kanske det i sig är en indikation.

Jag är en sådär efterbliven jäkel som inte vill spela senaste BF, iaf. inte sedan BF2. (Dvs jag är gammal) - Men nu verkar det som även BF3 börjar närma sig slutet om man titter på antalet servrar men spelare på.

Är det bara jag eller verkar det vara så att antalet servrar nu med fler spelare >32 är en handfull totalt? Har alltid tidigare funnits ett tjog av servrar, nu verkar det knappt finns >5 som folk lirar på?

Måste jag överge mitt älskade BF3 och börja med BF4 som jag tycker mest suger?

Skrivet av zliddret:
Skrivet av direktorn:

håller med alla, tycker faktiskt att grafiken är riktigt kass, inte bara generellt utan hur textures ser ut. känns inte som grafik varit en viktig kompoent i spelet

well grafiken är inte viktig, det är något man ska prioritera sist då det bara är ett plus i kanten, samt så vad är det som är så dåligt med grafiken ens? duger den inte för dig vänta tills någon kommer med grafik mods då som fotorealistisk mod som finns till FO3 och new vegas

om grafik inte är viktig finns ju C64

håller med alla, tycker faktiskt att grafiken är riktigt kass, inte bara generellt utan hur textures ser ut. känns inte som grafik varit en viktig kompoent i spelet

Nej Rift har aldrig varit tänkt för privatpersoner då de kostar flera tusen mer än vad som är förväntat i retail. Och inte speciellt många privatpersoner köpte kittet heller - kolla på blocket så kanske ni förstår läget.

Microsofts kit är inte en skärm utan en hel dator, min ritt måste jag koppla till ett grafikkort för att i överhuvudtaget kunna använda produkten, dessutom har den ingen som helst möjlighet att vara transparent mot den verkliga världen.

SÅ att kalla den dyr verkar bara vara ett sätt att fånga uppmärksamhet, låter som någon 15 åring skrivit artikeln,

Skrivet av waeress:
Skrivet av direktorn:
Skrivet av waeress:

Cartridge var i tidig form en inkapslad kassett, och kassett = både cartridge & casette. Så nej, inte fel i artikeln angående det, svenska språket är helt enkelt begränsat i antalet ord.

Själv är jag född på 70-talet och för mig är inte otydligt. Självklart är ett ett kassettband inkapslat, eller hade man tänkt sig att bandet skulle ligga på en rulle helt utan kassett?

Däremot är det, med min svenska inte på något sätt tydligt att kassettband skulle referera till cartridge, det får du gärna överbevisa mig i.

Skrev lite osammanhängande igår....men jag nämner inte kasettband nånstans. Det jag försöker skriva är att kassett inte betyder en sak på svenska. Vi använder samma ord för tape cassette och cartridge. (Med tillägget band i ena fallet, men artikeln nämner inte heller kassettband. Så jag vet inte vart det kommer ifrån? (förutom att Nemo tänkte så) )

Kassettbaserad konsol...jag tänkte på typ nes/snes kassetter direkt.

Artikeln nämner just band. dvs. kassettband. Svensk termologi för detta är nog inte helt uppenbar men mig veterligen förekommer begreppet Spelkassett som avser elektronik inbakad i ett skal, alltså inte kassettband.

Skrivet av waeress:

Cartridge var i tidig form en inkapslad kassett, och kassett = både cartridge & casette. Så nej, inte fel i artikeln angående det, svenska språket är helt enkelt begränsat i antalet ord.

Själv är jag född på 70-talet och för mig är inte otydligt. Självklart är ett ett kassettband inkapslat, eller hade man tänkt sig att bandet skulle ligga på en rulle helt utan kassett?

Däremot är det, med min svenska inte på något sätt tydligt att kassettband skulle referera till cartridge, det får du gärna överbevisa mig i.

Skrivet av Nemo:

Jag fick för mig att "kassettbaserad" i artikeln syftade på kassettband.

Men på Facebook-sidan står det "cartridge based video game system". Så det blir ju viss skillnad...

Märkte också det, antar att artikelförfattaren inte var född då vi levde med kassettband och helt enkelt inte vet hur dom ser ut.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av direktorn:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av direktorn:
Skrivet av SWEBarb:

har svårt att tro ett 2gb grafikkort räcker för 4k...

inte så svårt och räkna - 3840 x 2160x32 (32 bit) = 253125 KB = 247 MB vram.

Så 512Mbyte räcker gott och väl.

Det är storleken för EN ENDA bild.

Jag har bara EN monitor, behöver inte fler. Men JA 3D är annorlunda, poängen är att det är rätt värdelöst att ladda grafikkortet med 8GB textures bara för man har lite högre upplösning.

Så EN ENDA monitor som visar EN ENDA bild i sekunden.

Storleken på texturer är inte kopplat till upplösningen på skärmen eller storleken på skärmen.

http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2012/04/5400-1-13...

Hur många bilder bör grafikkortet ha då? Eftersom allt renderas i realtid så kan ju inte grafikkortet buffra upp speciellt många bilder.

självklart har upplösning och textures en koppling, numera jobbar man ju med gigantiska textures där inte ens dessa får plats på grafikkortet.

Brukar få runt 30-50Mbyte/s i download mot Origin och (vissa) steam spel men just ett poppis spel som GTA ligger jag på runt 1-7Mbyte/s - rena rama stenåldern (ja jag menar Mbyte/s inte Mbit/s)

Skrivet av Exxo:
Skrivet av direktorn:
Skrivet av SWEBarb:

har svårt att tro ett 2gb grafikkort räcker för 4k...

inte så svårt och räkna - 3840 x 2160x32 (32 bit) = 253125 KB = 247 MB vram.

Så 512Mbyte räcker gott och väl.

Det är storleken för EN ENDA bild.

Jag har bara EN monitor, behöver inte fler. Men JA 3D är annorlunda, poängen är att det är rätt värdelöst att ladda grafikkortet med 8GB textures bara för man har lite högre upplösning.

Skrivet av SWEBarb:

har svårt att tro ett 2gb grafikkort räcker för 4k...

inte så svårt och räkna - 3840 x 2160x32 (32 bit) = 253125 KB = 247 MB vram.

Så 512Mbyte räcker gott och väl.

Ja 65G blir 7,6 skivor, så lite kanske man plockar bort - DL skiva då, inte så svårt och räkna om man orkar.

Microsoft arbetar redan på den första stora Windows 10-uppdateringen

skönt att veta att FZ anser att "fler externa enheter" kan klassificeras som "första stora windows-10 uppgraderingen" - kanske ni kan berätta vad ni menar, för det förstår jag verkligen inte.

Blir säkert bra när/om det kommer, men skärmdumparna var ju inte ens 1k - tog ni dessa från ett 8 bitars Nintendo?

Hittar inte ett skit på Steam om att jag kan spela gratis, går inte att ladda hem något alls.

Skrivet av Preed:

Känns som nya OpenGL som skall presenteras på GDC är modernare. Folk vill väl inte knyta sig till Microsoft.

Vet inte vilken bubbla du lever i men det är snarare tvärtom, ingen vill ha med OpenGL att göra, andelen spel på Steam mfl. för OSX och Linux är ju försumbara och antalet instruktioner i OpenGL är bara en bråkdel av av DirectX hanterar. OpenGL kan få lite push på mobilsidan men det är nog inte mer än så