Spela GTA V i 4K? Det här krävs av din burk
Skulle min gaming laptop klara spelet i åtminstone 30fps?
i7 4710HQ 2.5Ghz turbo boost 3.5Ghz
8GB RAM
GTX 850M 2GB
Ett GT 850m är lite sämre än ett GTX 760, så i 4k hade det inte varit kul att spela det i. Men det kommer gå att spela iaf
Jag har rätt svårt att tro att en dator med ett 7870 eller ett gtx 760 skulle klara av att driva Gta V i 30fps i 4k, i alla fall om de menar med övriga inställningar inställda högt.
Skulle min gaming laptop klara spelet i åtminstone 30fps?
i7 4710HQ 2.5Ghz turbo boost 3.5Ghz
8GB RAM
GTX 850M 2GB
Ett GT 850m är lite sämre än ett GTX 760, så i 4k hade det inte varit kul att spela det i. Men det kommer gå att spela iaf
Jag har rätt svårt att tro att en dator med ett 7870 eller ett gtx 760 skulle klara av att driva Gta V i 30fps i 4k, i alla fall om de menar med övriga inställningar inställda högt.
Okej men i 900/1080p då?
Skulle min gaming laptop klara spelet i åtminstone 30fps?
i7 4710HQ 2.5Ghz turbo boost 3.5Ghz
8GB RAM
GTX 850M 2GB
Ett GT 850m är lite sämre än ett GTX 760, så i 4k hade det inte varit kul att spela det i. Men det kommer gå att spela iaf
Jag har rätt svårt att tro att en dator med ett 7870 eller ett gtx 760 skulle klara av att driva Gta V i 30fps i 4k, i alla fall om de menar med övriga inställningar inställda högt.
Sämre än ett 760. Ligger i klass med ett GTX 460
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-850M.107795.0...
Tittar man hur den presterar på notebookcheck så gissar jag på en plågsam upplevelse i 1080p.
En average fps 30%-50% lägre än minimum fps på en PS4 talar sitt tydliga språk.
Medium inställningar i 1366x768 om du vill ha ostabila 60 fps är min gissning.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Detta är ju spec för spelet, så det är ju bara jämföra, du klarar dig nog i 1080p
Minimum specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1, Windows Vista 64 Bit Service Pack 2* (*NVIDIA video card recommended if running Vista OS)
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs) @ 2.5GHz
Memory: 4GB
Video Card: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB (DX 10, 10.1, 11)
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive
Recommended specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive
Hur många fps borde jag komma upp i med min setup, tänkte mest för min 144hz skärm?
Gpu: Asus Strix Gtx 970
Cpu: Intelcore i7 4790k 4ghz
Ram: 16gb 2333mhz
Beror ju helt på vilken upplösning och vilka grafikinställningar.
I samma inställningar där de får 30fps i 4k med ett 760, så borde man kunna få typ 75-100fps med ett 970 i 1440p/1080p.
Ren spekulation dock.
Hur många fps borde jag komma upp i med min setup, tänkte mest för min 144hz skärm?
Gpu: Asus Strix Gtx 970
Cpu: Intelcore i7 4790k 4ghz
Ram: 16gb 2333mhz
Beror ju helt på vilken upplösning och vilka grafikinställningar.
I samma inställningar där de får 30fps i 4k med ett 760, så borde man kunna få typ 75-100fps med ett 970 i 1440p/1080p.
Ren spekulation dock.
Tack för svar i alla fall
Återstår att se om spelet ens flyter 60fps i 1080p. Jag vet att det ska vara dom som gjorde porten för Max Payne 3 som stått för pc versionen av GTAV och de gjorde en bra jobb då. Men efter alla förseningar för online delen så är man rädd att optimering har hamnat efter i skyndandet att få färdigt online biten så snabbt som möjligt. Blir det som utlovat så åker hatten av. Håller tummarna och längtar tills tisdag.
Folk gnäller på konsolernas dåliga grafik sen kan pc-folket inte spela spelet i 4k? Pinsamt! Kan man ju lika gärna ha en konsol?
Handlar inte direkt bara om upplösning för min del, kommer rulla spelet på en 1920x1080 @ 144 hz skärm.
Tycker att "shooter" delen av spelet, som är rätt stor, är horribel att spela med kontroll, sedan vill man ju även trycka upp alla inställningar utöver upplösning i taket, ta del av mods osv.
Slänga in spelet på en ssd, och slippa alla långa loading times hela tiden online.
har svårt att tro ett 2gb grafikkort räcker för 4k...
inte så svårt och räkna - 3840 x 2160x32 (32 bit) = 253125 KB = 247 MB vram.
Så 512Mbyte räcker gott och väl.
Det är storleken för EN ENDA bild.
Jag har bara EN monitor, behöver inte fler. Men JA 3D är annorlunda, poängen är att det är rätt värdelöst att ladda grafikkortet med 8GB textures bara för man har lite högre upplösning.
har svårt att tro ett 2gb grafikkort räcker för 4k...
inte så svårt och räkna - 3840 x 2160x32 (32 bit) = 253125 KB = 247 MB vram.
Så 512Mbyte räcker gott och väl.
Det är storleken för EN ENDA bild.
Jag har bara EN monitor, behöver inte fler. Men JA 3D är annorlunda, poängen är att det är rätt värdelöst att ladda grafikkortet med 8GB textures bara för man har lite högre upplösning.
Så EN ENDA monitor som visar EN ENDA bild i sekunden.
Storleken på texturer är inte kopplat till upplösningen på skärmen eller storleken på skärmen.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
har svårt att tro ett 2gb grafikkort räcker för 4k...
inte så svårt och räkna - 3840 x 2160x32 (32 bit) = 253125 KB = 247 MB vram.
Så 512Mbyte räcker gott och väl.
Det är storleken för EN ENDA bild.
Jag har bara EN monitor, behöver inte fler. Men JA 3D är annorlunda, poängen är att det är rätt värdelöst att ladda grafikkortet med 8GB textures bara för man har lite högre upplösning.
Så EN ENDA monitor som visar EN ENDA bild i sekunden.
Storleken på texturer är inte kopplat till upplösningen på skärmen eller storleken på skärmen.
http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2012/04/5400-1-13...
Hur många bilder bör grafikkortet ha då? Eftersom allt renderas i realtid så kan ju inte grafikkortet buffra upp speciellt många bilder.
självklart har upplösning och textures en koppling, numera jobbar man ju med gigantiska textures där inte ens dessa får plats på grafikkortet.
har svårt att tro ett 2gb grafikkort räcker för 4k...
inte så svårt och räkna - 3840 x 2160x32 (32 bit) = 253125 KB = 247 MB vram.
Så 512Mbyte räcker gott och väl.
Det är storleken för EN ENDA bild.
Jag har bara EN monitor, behöver inte fler. Men JA 3D är annorlunda, poängen är att det är rätt värdelöst att ladda grafikkortet med 8GB textures bara för man har lite högre upplösning.
Så EN ENDA monitor som visar EN ENDA bild i sekunden.
Storleken på texturer är inte kopplat till upplösningen på skärmen eller storleken på skärmen.
http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2012/04/5400-1-13...
Hur många bilder bör grafikkortet ha då? Eftersom allt renderas i realtid så kan ju inte grafikkortet buffra upp speciellt många bilder.
självklart har upplösning och textures en koppling, numera jobbar man ju med gigantiska textures där inte ens dessa får plats på grafikkortet.
Upplösningen på skärmen har ingen koppling till upplösningen på texturerna.
Hög upplösning på texturer ser jävligt bra ut på alla upplösningar på skärmen medans låg upplösning på texturer alltid ser dåligt ut.
Det gäller bara att få en bra balans mellan grafik och prestanda för bästa möjliga upplevelse för spelaren.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U