Så många miljoner tjänade PewDiePie förra året

Medlem
Skrivet av warh0g:

Han är som Youtubes variant av fotbollsproffs. Kan folk tjäna miljoner på att sparka en boll runt på en gräsplan så är väl det här inte särskilt märkligt eller?

Korrekt! Dock tjänar han inte så mycket intäkter på försäljning av kläder, jag misstänker att man inte kan oddsa på honom heller. Zlatans tröjförsäljning i ManUTD finansiera i princip en övergång till laget sen han signa deras kontrakt. Dessutom kan man ju kolla på som sagt spelen på fotboll hur mycket dom omsätter per omgång....så där finns en viss skillnad på att vara en stjärna på Youtube och en som springer och sparkar på en boll...det är lite knepigare än vad de ser ut att vara.

Medlem

Jag undrar vad man gör med dem pengarna. Tidig pension?

rot
Medlem

Tycka vad man vill om innehållet han producerar men Felix ska fan ha all respekt, self-made från ingenting till det han är idag. Folk som gnäller hade gjort exakt samma sak om dom fått chansen.

Kollar inte speciellt ofta på hans video nu för tiden men kul att följa hans framgång.

Medlem

klick bait som vanligt.

Svenskar är kåta på PP då han är en stor svensk succee och ännu kåtare på att sätta sig i andras ekonomi. Super klick bait varje gång PP nyheter dyker upp och så klart är FZ på.

Det är aftonbladet nivå på denna artikel, själv skapad nyhet genom att gräva i någons privat ekonomi.

Vad ska man säga...

Medlem

Stort grattis Felix! Välförtjänta pengar med tanke på hur mycket videomaterial han producerar. Vissa håller låg kvalitet och andra hög kvalitet, det är en blandning, men överlag är han en underhållare av rang!

Medlem
Skrivet av PsyX:

klick bait som vanligt.
Svenskar är kåta på PP då han är en stor svensk succee och ännu kåtare på att sätta sig i andras ekonomi. Super klick bait varje gång PP nyheter dyker upp och så klart är FZ på.
Det är aftonbladet nivå på denna artikel, själv skapad nyhet genom att gräva i någons privat ekonomi.
Vad ska man säga...

Aj, jag får ont i ögonen av alla särskrivningar och stavfel.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av janssonn:

det material han släpper utklassar dagens TV.

Ja, program som "Dokument utifrån" och "Korrespondenterna" kan ju ta sa i brasan. PewDiePie is where it's at!

...

Dissa inte Dokument utifrån och Korrespondanterna, de är ju 2 av de mest intressanta programmen på TV/svt förutom rena nyhetsändningar.

Medlem

Är ju fortfarande en piss i havet för världens rikaste, äh konceptet "pengar" som det är nu fungerar inte.

Bankerna har inget guld som backar upp sina pengar, samtidigt som dom printar pengar.
Tids nog är pappers pengar inte värda ett skit, och ww3 är här och pewdiepie hamnar på frontlinjen med oss andra. xD

Medlem
Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Skatten har gått till Sveriges och därmed din välfärd, antagligen mer än du kommer att bidra med under hela din livstid.

Inaktiv

Nja!? Jag vet inte jag. Är det inte lite orättvist. Någon tjänar milioner, ev, t.o.m miljarder, även i dollars. Medans jag sitter här arbetslös och tjänar ett tusen kronor. Han borde tjäna 1000 kronor tänker jag. Nuff said.

Medlem
Skrivet av PsyX:

klick bait som vanligt.

Svenskar är kåta på PP då han är en stor svensk succee och ännu kåtare på att sätta sig i andras ekonomi. Super klick bait varje gång PP nyheter dyker upp och så klart är FZ på.

Det är aftonbladet nivå på denna artikel, själv skapad nyhet genom att gräva i någons privat ekonomi.

Vad ska man säga...

Jag tycker du ska kommentera att denna nyhet är ointressant.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ender:

Fan vad gött! Bara att gratulera, även ifall jag är lite osäker på vilket nyhetsvärde någons privata ekonomi har.

Antalet kommentarer i den här tråden kommer antyda nyhetsvärdet.

Ah, jag uttryckte mig klumpigt. Jag är inte så mycket för nyheter om folks privatliv. Jag är rätt säker på att en utannonserad "up-skirt" bild på, säg, prinsessan Viktoria skulle få ännu mera att kommentera "nyheten", blir det då rätt att publicera sådana bilder bara för att folk kommer klicka eller kommentera dem?.
Visst är Felix en ikon inom spelvärlden, jag känner bara att jag inte behöver veta om han gjort ettan eller tvåan på toa. Privat är privat, och folk verkar ju bli så upprörda när det går bra för andra.

Nu kanske det låter som att jag är oerhört upprörd över att FZ skrev "nyheten", vilket inte heller är fallet. Mitt första inlägg är väl mer ett konstaterande att: "Jaha, men vad fan har jag med det här att göra?". Medans jag med detta inlägg försöker förklara vad jag menade från början.

Vad tjänar du själv i månaden förresten?

Medlem

"Och om jag beslutar om en större utdelning än gränsbeloppet?
Utdelning under gränsbeloppet beskattas med 20 %. Utdelning över gränsbeloppet upp till takbeloppet beskattas så som lön vilket är ca 32 % – 57 % beroende på hur mycket lön du tagit ut under året. Utdelning över takbeloppet 90 IBB beskattas som kapital dvs med skattesatsen 30 %."

- Blir en hel del lårbensoperationer till Svea Rike. Och om folk är sura på karln hade Steve Jobs något klokt att säga.

"“When you’re young, you look at television and think, There’s a conspiracy. The networks have conspired to dumb us down. But when you get a little older, you realize that’s not true. The networks are in business to give people exactly what they want. That’s a far more depressing thought. Conspiracy is optimistic! You can shoot the bastards! We can have a revolution! But the networks are really in business to give people what they want. It’s the truth.”

Det är väl mestadels kidz som följer honom som jag förstått det?


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem
Skrivet av PsyX:

klick bait som vanligt.

Svenskar är kåta på PP då han är en stor svensk succee och ännu kåtare på att sätta sig i andras ekonomi. Super klick bait varje gång PP nyheter dyker upp och så klart är FZ på.

Det är aftonbladet nivå på denna artikel, själv skapad nyhet genom att gräva i någons privat ekonomi.

Vad ska man säga...

Succé*, Klickbait*, Självskapad*, Aftonbladetnivå* privatekonomi*.

PS. Du läste uppenbarligen artikeln och tog dig tid att kommentera, så cash rakt ner i fz ficka oavsett vad du skriver om saken. :x

Medlem

Visste ni inte att FZ har en mindre grupp människor med speciell utbildning, typ som NI. Dom infiltrerar T.ex. Bolagsverket och läcker dokument så FZ kan skriva en artikel och tjäna pengar; för det är enbart skälet till att denna sidan finns. Visste ni inte det? Har jag förstört något nu..?

Fortfarande: Vill ni inte läsa en artikel, klicka inte på den.
Och om man tycker att detta var clickbait, då måste man ha större problem än att gnälla om killens lön.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Visste ni inte att FZ har en mindre grupp människor med speciell utbildning, typ som NI. Dom infiltrerar T.ex. Bolagsverket och läcker dokument så FZ kan skriva en artikel och tjäna pengar; för det är enbart skälet till att denna sidan finns. Visste ni inte det? Har jag förstört något nu..?

Fortfarande: Vill ni inte läsa en artikel, klicka inte på den.
Och om man tycker att detta var clickbait, då måste man ha större problem än att gnälla om killens lön.

varför gjorde du så

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av oskur:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av janssonn:

det material han släpper utklassar dagens TV.

Ja, program som "Dokument utifrån" och "Korrespondenterna" kan ju ta sa i brasan. PewDiePie is where it's at!

...

Smart att nämna typ dom 2 enda program på TV som inte är WT-orienterade. Vill nog påstå att Pewdiepie utklassar hela TV3-6's programutbud.

Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Företaget är baserat i Sverige och Felix är skriven i Sverige då man i princip inte kan skriva ut sig om man äger ett företag i Sverige och reser dit regelbundet. Således betalar han svensk skatt på företagets och sina privata intäkter.

Skrivet av Vercadi:

Vem på FZ jobbar dessutom på bolagsverket som smugglar ut hans årsredovisning?

Årsredovisningar går att hämta enkelt och gratis på tex. Hitta.se.

Wow... Du tror man inte har en aning eller?

Hans årsredovisning har precis lämnat in på bolagsverket, vilket en vanlig dödlig inte kan få tag på, så antagligen har FZ nån bekant som smugglat ut det eller spridit informationen vidare.

Som du ser finns det ingen källa till informationen som artikelförfattaren skriver.

Fast det är ju bara att köpa årsredovisningen på Bolagsverket...


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Hoppas att du är sarkastisk... Vill bara ge ett exempel på vad dagisplats kan kosta i USA, 12 500kr per månad. Smaka på den summan.
Som andra har påpekat beskattas företaget i Sverige dessutom, vilket innebär en bolagsskatt om 22,5 % och sedan kapitalvinstbeskattas Felix privat för utdelningen om 30 % en mindre del beskattas dock om 20 %.

Skatt är bra, skattetrycket har dessutom sänkts väsentligt i Sverige det senaste decenniet. Vi har inte ens arv- eller gåvoskatt.

Medlem
Skrivet av Rack:

Nja!? Jag vet inte jag. Är det inte lite orättvist. Någon tjänar milioner, ev, t.o.m miljarder, även i dollars. Medans jag sitter här arbetslös och tjänar ett tusen kronor. Han borde tjäna 1000 kronor tänker jag. Nuff said.

1000kr? När jag var arbetslös fick jag ut ~3800kr+hyra+el+medicin+läkarbesök. Nåja, kan smått hålla med dig, här jobbar man som vårdbiträde, sliter som ett djur, stressa som fan pga för lite personal, och så får man bara ut 120kr i timmen. MEN! Man ska inte missunna honom bara för att folk har dålig smak, all heder till honom som kan tjäna sådanna pengar på att bete sig som ett jäkla fån. Önskar jag oxå kunde lyckas som Felix

Avstängd

Fan vad skönt det måste vara för honom . Avundsjukan. Om folk var så mot mig. Fan vad härligt det skulle kännas. Jag vore då ett stort steg uppåt. Medan resten nere i skit hålet.

Förstår att ni "måste" skriva om det men tycker inte nån annan en han själv har med hans ekonomi att göra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

[quote=Devan]

Vaskduellen, kan vara det bästa jag någonsin sett i mediaväg komma ur detta land.

Ang. Pewds. Varför denna diskussion? Tror alla tycker det är imponerande att han tjänat en massa pengar på att fjanta runt på Youtube, något han för övrigt gör rätt roligt emellanåt. Skulle någon tycka det är orättvist och känna sig lite butthurt är det väl bara att arbeta mer, arbeta hårdare och sikta högt själv då? Ge er nu, det är svinkul att det går bra för vår Felix!

Medlem

Vad är en tråd om en framgångsrik ung man som tjänar snuskigam mängder pengar utan högertroll som kallar staten tjuvar för att vi skattar folk beroende på deras inkomst så att vi kan ha råd, som land, med att ge alla som bor här ett drägligt liv, fungerande sjukvård, och avgiftsfri utbildning?

Medlem
Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Killen har alltså SVENSKT bolag, vilket ska ge en heder - Hade han haft ett bolag i lågskatteland kunde han sluppit mesta delen av skatten. Sedan vet jag inte om FZ är tidningen som ska rapportera om ekonomi. 2014 blev det 60MSEK i utdelning så var ni fått 63 MSEK ifrån vet jag inte. Mig veterligen är inte resultatet för 2015 klart ännu, men jag kan ha fel.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

https://www.youtube.com/embed/uhEpMJ3n_wU

Xakt, just vask it!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av direktorn:
Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Killen har alltså SVENSKT bolag, vilket ska ge en heder - Hade han haft ett bolag i lågskatteland kunde han sluppit mesta delen av skatten. Sedan vet jag inte om FZ är tidningen som ska rapportera om ekonomi. 2014 blev det 60MSEK i utdelning så var ni fått 63 MSEK ifrån vet jag inte. Mig veterligen är inte resultatet för 2015 klart ännu, men jag kan ha fel.

Hade ingen aning.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

12
Skriv svar