Marvel Rivals - Alpha test

Medlem
Marvel Rivals - Alpha test

[[VIKTIGT MEDDELANDE LÄNGST NER ANGÅENDE EN DEAL SOM CREATORS FÅTT GÖRA MED SKAPARNA AV MARVEL RIVALS]]

Denna helgen har varit högintensiv för mig när det gällt att prova nytt material.
Ett av spelen som jag provat har varit Marvel Rivals.
På förhand trodde jag att det skulle vara mediokert och småtråkigt men... jag blev snabbt motbevisad.

Är det en fördel att jag diggar superhjältar?
Är det en fördel att flera av superhjältarna som var med är några av mina favoriter?
Kanske... men samtidigt har andra Marvel- och DC-spel inte varit topklass så att jag diggat dessa.
Men Marvel Rivals gör någonting rätt i mina ögon och öron!

Punisher har varit min go-to karaktär.
Enkel att spela som, goa skills. Skön karaktär.
Jag hade önskat lite mer HP på honom men han är en DPS och inte Tank.

Något jag hade önskat annorlunda också är att få spela med folk jag känner. Dock är jag en av lyckliga "få" som fått prova på alphan (det var snack om att bara folk från Nordamerika skulle få spela) så man kan inte få allt man önskar sig. I
bland går det rent åt skogen med allt. Andra gånger börjar det bra men slutar åt skogen. Sedan går det åt skogen i början för att vända. Ibland lyckas laget samarbeta såpass bra direkt att allt går perfekt.
Såpass perfekt att t.o.m jag blev MVP på min allra första match!

Hjältar finns det så det blir över. Man är 6v6 och man kan fritt välja om man vill spela DPS, Tank eller Healer. En blandning är alltid bäst för bra balans. Jag provade tank med Magneto och Doctor Strange men trivdes inte riktigt.
Healer med Rocket var rätt kul! Särskilt när man kan teama upp med Groot (tank) och dominera lite!

Just team-ups är en kul grej! Olika karaktärer kan kombinera sina skills med andra karaktärer för att dominera lite extra. Vissa karaktärer kan även kombinera sina skills med fler än en annan karaktär också.

Battlepass?
Ohja!
Exakt hur det blir senare om det ska betalas för detta eller inte har jag ingen koll på men just nu har man kunnat låsa upp lite goa saker och skins. Bland annat ett finfint skin till Spider-Man.

Grafiken är en grej jag alltid går igång på i spel. För jag vill ha det snyggt. Man ska njuta med ögonen.
I början var det lite konstigt och jag gillade inte vad jag såg men till slut började jag gilla den lite mer comics-aktiga grafiken.

Enda spelet jag kan jämföra detta med är Overwatch. Jag gillar OW helt ok men det blir annorlunda med ett spel med Marvel-hjältar (och ondingar).
Att man inte tvingas till en viss roll är skönt. Man får tänka mer själv vad man bäst kan bidra med för att göra det bra för laget. Utan minst en healer är man ganska körd och det väldigt snabbt. Samtidigt kan det vara bättre med fyra bra DPS istället för en dålig healer för att få bort motspelarna.

Trots att det bara var en alpha jag körde nu så kändes mycket redan mer polerat än det gör i Overwatch. För just att spela ett alphatest är aldrig säkert att det blir bra. Men här har de lyckats. Mer än lyckats för min smak.

Summasummarum:
När ni får chansen att spela Marvel Rivals, gör det.
With great powers comes Punisher and kills Spider-Man!

Fick se att skaparna av Marvel Rivals velat att Creators som velat ha alfanycklar till alfatestet som är igång fått gå med på ett avtal om att inte skriva/säga något negativt om spelet.

Jag är ingen Creator av något slag utan hade bara turen att få en alfanyckel till testet. Jag har kikat runt och kollat om det funnits något avtal som jag inte riktigt läst igenom och kan ej hitta detta.
Det jag skrivit ovan är mina egna åsikter om spelet och inget avtal som jag skrivit på någonstans. Vilket känns väldigt fejk att skriva nu när man fått se bilden på avtalet som folk fått gå med på.

Varken när jag registrerade mig för att få chansen att få en nyckel, eller när jag fick nyckeln eller när jag startade upp spelet för första gången kom det något sådant avtal.

Känns tråkigt och onödigt att de vill att folk ska gå med på ett sådant avtal men det får stå för dem


signatur

Halo kompis!

Medlem

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Det andra inlägget gör att det första känns väldigt opålitligt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Managor:
Skrivet av Hipshot:

Det andra inlägget gör att det första känns väldigt opålitligt...

haha yikes!

Jag är iaf ingen creator så kan lova att detta är min egna åsikt.
Men jisses... så jäkla onödigt. Nu sjönk de i mina ögon...


signatur

Halo kompis!

Skribent
Skrivet av Bussovic:

haha yikes!

Jag är iaf ingen creator så kan lova att detta är min egna åsikt.
Men jisses... så jäkla onödigt. Nu sjönk de i mina ögon...

Verkligen märkligt 🤔

Får jag fråga om du fick skriva under något liknande? Brukar väl alltid förekomma någon sorts ”wall-of-text” som behöver accepteras innan man får tillgång till spelet?

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Verkligen märkligt 🤔

Får jag fråga om du fick skriva under något liknande? Brukar väl alltid förekomma någon sorts ”wall-of-text” som behöver accepteras innan man får tillgång till spelet?

Nope!

Var tvungen att dubbelkolla nu så jag inte missat det när jag fyllde i enkäten där man fyllde i men det man fyller i där var att man ville vara med i alpha test och vad för hårdvara man har i datorn.
Ingenting när man startade spelet heller där man behövde godkänna någonting.

Kikar runt på deras Discord nu och det verkar bara handla om de som är Creators som fått skriva på sådant om de ville ha nyckel.


signatur

Halo kompis!

Skribent
Skrivet av Bussovic:

Nope!

Var tvungen att dubbelkolla nu så jag inte missat det när jag fyllde i enkäten där man fyllde i men det man fyller i där var att man ville vara med i alpha test och vad för hårdvara man har i datorn.
Ingenting när man startade spelet heller där man behövde godkänna någonting.

Kikar runt på deras Discord nu och det verkar bara handla om de som är Creators som fått skriva på sådant om de ville ha nyckel.

Jag har hört att streamers och creators ibland får skriva på liknande saker medan "vanliga" recensenter har friare tyglar.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar