Inlägg av Corewin

Inlägg som Corewin har skrivit i forumet

Var på Gamescon 2019 (tror jag) och det var kö överallt. Detta är inte något som är specifikt för Blizzcon. Utan är 1 timmes köer på dom populära sakerna

Jag är varken för eller imot.
Lite tråkigt att om man ska levla en ny gubbe och vill spela dungoens kommer kön vara längre men är nog inte så farligt.

Homeworld 2
Stellaris
Halo 1-3 (reach och ODST)

Tråkigt.
E3 var något speciellt. Att se dom stora företagen slåss om att "vinna E3" genom att ha visa dom bästa spelen och ha den bästa showen.
Dom gångerna man satte uppe och kollade på allt nytt som skulle komma och att det var stort med fyllda hallar med gäster och journalister (och anställda för att applådera högt).

Det var kul att se att min hobby om spel hade något som detta och det är synd att det försvinner.

Att ha något digitalt som dom gör själva är inte samma sak. Utspridda och ingen publik. Tyckte alltid att Nintendo var tråkiga på E3 med deras digitala presentation.

Hoppas det löser sig eller något annat dycker upp.

Skrivet av Bobiri:

Hur ser man sånt? Hade varit kul. Jag signade upp på betan och alltid undrar om man kan se det någonstans.

Skrivet av DitroX:

Jag är också nyfiken! Finns det någonstans man kan se det? Har försökt hitta en sån funktion under flera år utan resultat.

Skapade mitt konto under 2009. Om jag inte minns helt fel kunde man gå in på sin profil då på hemsidan som fanns vid skapandet av sitt konto och på webbadressen stod det ett nummer tex leaugueoflegends.com/profile/8910, men jag osäker.

Har även fått info från Riot med statistik och uppgifter vilken min första champion jag köpte, första skin mm och annat kul. Men ingen info om konto #.

Som DitroX skrev. I gamla LoL forumet kunde man göra något med webbläsaren som gjorde att i URL koden en siffra som stog för vilken account order du hade. Tror inte det tricket fungerar längre.

Min LoL account är top 10 000 första accounts som gjordes och var guld season 1 vilket var top 2% av spelarbasen. Spelade för ett år sedan och var silver
Hade speedrun world record for Far Lone Sails (inte jätte stor spelarbas)

Är ju inte bara programerare och designers som behöves utan även QA (Quality Assurance) som spelar sönder spelet för att hitta alla buggar och problem med spelet. Det är QA som pratar med övriga anställda om vad som behöver åtgärdas eller fixas. En vägg som inte funkar. En sten som sitter konstigt som gör att man kan fastna. En bugg som gör att man insta dör om man gör något specifikt eller liknande.

Varför dom inte tagit copyright på namnet kan bero på att Fntastic ligger i Singapore och dom hade inte tagit copyright i USA som någon annan gjorde innan dom och då Steam är ett företag i USA har USA patenten mer laglighet än en i Singapore... kanske...

Jag är inte insatt i hur copyright fungerar med olika länder så jag vet inte men kan vara en anledning.

Jag är lite orolig över detta att många tycker det är okej. Jag har själv inget problem med Factorio då jag redan äger spelet och det är ett ruskigt bra spel och definitivt värd 35 dollar. Men orolig över om detta kan bli en trend sättare bland utvecklare att ge ursäkt om "inflation" eller liknande och höja priset. vilka fler kommer följa?

Vet att tidigare när det har försökts har det varit eld och lågor. Har för mig Ark försökte med detta?

Finns en del företags datorer som måste använda sig av vissa windows system för att deras specifika program ska fungera.

Vet att det finns sjukhus datorer för MRI (tror jag) som använder sig av windows 95 eller något sådant och kan inte använda någon annat. Skulle gissa på att det finns fler liknande exempel.

Spelade Archeage mycket när det kom ut i väst och det var grymt roligt. Mycket av det spelet gjorde var kul.
Bygga hus som inte är instanser utan är en del av världen, Båtar som man kan bygga och åka runt med, Trade Runs att tjäna pengar på, Plantera saker runt omkring i världen som alla kan sno, Juridiska systemet, Politik mellan guilds, välja mellan på 3 olika träd som gav dig din klass, Mounts tidigt och att man kan rida två st på dom (spelade med min flickvän och det var roligt att dela mount)

Dock hade massor av problem som förstörde spelet somP2W, Gear upgrade var jobbigt men ett måste för att vara relevant, Bottar som snodde land, Obalanserade skills och så vidare.

En del saker som jag både gillade och ogillade som Labor systemet. Gillade att man inte bara kunde maxa en skill snabbt och om man hade högt i något var men eftertraktad. men jobbigt att man var begränsad och man kände sig bestraffad att inte spela varje dag.

All in all var Archeage ett bra spel med många olika saker att göra men man kände sig tvungen att spela varje dag med plantor som växer på sin gård och labor som samlade på sig. PvP kändes orelevant då oftast den med högre gear score vann eller om man hade fler spelare.
Men av alla MMO jag spelat är nog Archeage det spel som har gett mig flest roliga minnen under den 2-3 månader som jag spelade jämfört med exempel 3+år med WoW / FFXIV

Spelade ganska mycker Scavanger när det kom ut och det var roligt med blandning mellan PvE och PvP.
Dock hade spelet en del problem.
Du kunde skaffa starkare gear med saker du fick med dig efter en match var klar som gjorde att du kunde crafta ingame vapen som var väldigt starka. Detta gjorde att spelare som spelat ett tag kunde skaffa bättre gear jämfört med nyare spelare.
Grindingen att skaffa bättre gear var lite komplicerat och tog för långt tid.

Overall hade jag roligt då jag spelad enär det var nytt och kom inte efter kurvan. Kan tänka mig att folk som kom in senare eller inte spelade mycket inte hade lika roligt.

Skrivet av Prixm:

Har spelat Overprime i ca 10 timmar, och det är kul, men det finns ingen balans i spelet, det är så otroligt obalanserat att man inte vet vad dom håller på med, TTK i spelet är typ.. 0.2 sekunder, team fights tar 10 sekunder max.

Därför jag inte tycker om många av moba spelen som LoL där team fights går alldeles för fort. Exempel att man spelar support. försvinner i 5 sekunder för att sätta en ward i vattnet och ADC dör xD

Heroes of the Storm är nog bland dom bättre när det kommer till TTK och har en skön känsla när det kommer till team fights/brawling.

Händer för ofta att man inte använder det på en månad eller två... Men skulle nog säga runt 150-200 är nog smärt gränsen. Men då skulle jag skaffa det en månad när det är något man vill spela

Jag personligen hade inga problem med att den fanns en auctions house for riktiga pengar. Folk använde riktiga pengar för items i Diablo 2 på mer riskabla hemsidar så varför inte?

Tycker detta är en bra idé. Det gör det enklare att få tillbaka sin account om man blir hackad och svårare att kringå om man blir bannad.
Lite orolig över att dom skulle sälja telefonnummer till andra företag och man får försäljare/scammers.

Skulle detta göra mindra fuskare: Det tror jag. Detta skulle göra att dom som gör det spontant, jag gissar att det är majoriteten av fuskare, inte skulle göra det och dom som blir bannade inte kommer tillbaka. Men dom som verkligen vill fuska kommer nog kunna komma runt det systemet på olika sätt men är jobbigare än att bara köpa en ny kopia av spelet.

jag kom ihåg när World of Warcraft hade att man kunde se folks irl namn på ens account. Jag tyckte personligen inte om det men såg att det hade vissa fördelar.

Någon som vet hur mycket man måste spela för att man ska vara en valid spelare? Kan man starta upp och spela någon timme en helg eller är det 2+ timmar om dagen som behövs?

Visste inte att detta spel existerade och ser intressant ut och med rabatten just nu kan det vara värt att köpa och prova på.

Såg på andra bilden vilket sorts spel det var men inte en aning om vilket spel det var. sökte på det populära och tog första elternativet

Tycker HOTS gameplay är mycket bättre än dom andra stora aktörerna (LoL, Dota)
Mina åsikter är baserade på att vara Diamond level och jag kollar lite på den nuvarande E-sport som fortfarande finns.

Spelare delar på level vilket gör att en support inte behöver offra sig själv för att ge andra i laget högre level och om det går dåligt för en person kommer man inte för mycket efter i level (ifall det inte går dåligt för hela laget)

Inget valuta som gör att man kan focusera på annat än last hit och hur mycket pengar man har samt att man inte behöver ha koll på optimal item builds.

Talent valen på utvalda levels var riktigt bra. Att man får välja m ellan ett par talents gjorde att man kunde anpassa sig mot vad man möter gjorde att man fortfarande hade val istället för att man har items.

Många olika banor. Roligt att vissa hjältar är bra Vissa banor och dåliga på andra. I vanliga mobas har man 20ish relevanta hjältar och över 100 som är meh. I HOTS väljar man hjälte beroende på bana då vissa är bra på stora och vissa är bra på andra och alla banor har objectivs att spela på.

Focus på team fights. Gillar focus på att man ska slåss (brawla) mycket. Blir ofta team fights tidigt då objectivs börjar och man kan focusera på det istället för att känna att man tappar guld.

Om det går dåligt early game och man ligger efter i levels kommer man inte förlora. I många andra mobas är early game väldigt viktigt. skulle gissa på 90% av matcherna kan man räkna ut vem som vinner efter 10 minuter. man på dom första 10 minuterna. I HOTS om man har en bra early game skulle jag gissa på 70% chans att vinna.
(Siffror är gissningar och ett "bra" early game är diskuterbart vad det innebär)