Diskutera – Dina största gaming-bedrifter?

Robot
Diskutera – Dina största gaming-bedrifter?

Berätta vad du är stoltast över att ha gjort när du spelat.

#bedrift, #diskutera


Medlem

Jag klarade Rainbow Islands på C64 när jag var 7 år

Medlem

När jag spelade Dark Age of Camelot. Jag var ganska bra på lyset (när jag spelade just denna gången) och när jag spelade så var jag ganska bra på min klass (Shadowblade, post nerf). Jag såg Alberna hade tagit en fästning och tänkte som den glada stealther jag är, jag sticker dit och kollar läget. Väl framme och klättrat upp på muren, så ser jag 2 alber mitt i borggården, ser inga andra. En av dem sitter ner, en paladin (sittande fick en maaaaaaaassa extra skada om de blev attackerade). Den andra också paladin. Båda en säker död för min klass. Så jag hoppar på dem. Lyckas ha ihjäl båda(!) och fly levande innan deras kompisar kom ner från lord rummet.

Helt sjukt. Hade två stealther polare som kollade och frågade "hur fan gjorde du det där?" Svaret? fyllesludder.

Klarade även Wing Commander 5 på nightmare, och det var lätt enligt mig.


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem

Klarade killzone 2 på extreme. Vilket helvete det var.

Medlem

Störst, men kanske inte mest betydelsefullt: Håller ett världsrekord i Rocksmith 2014, legat stadigt i +2 år snart.


signatur

Constants and variables

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade en save på något FM (2017?) som varade 10+ år utan att jag ragequittade en enda gång. Den ni.

Medlem

Sörst är svårt att definiera.
Men fina minnen av när jag och [SPAS]Gud körde Quake 1 på skolans datorsal.
Det jag och han på E1M7 mot cirka 14 andra spelare från en annan klass.
Minns inte exakta siffror men det blev tyyyyyp
Gud 35-0
Jag 20-2
Och därmed blev hela motståndarlagets resultat 2-55

Vilket sanslöst röj det var

Medlem

Vad heter spelet på bilden?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Mmmm svårt att säga.

Den bedrift som var mest "feelgood", var när jag fick sista biten av ett Elite dungeon/raid-set i Star Trek Online, långt bak i tiden innan man introducerade loot-boxes och sådant skit och fördummade allt till förmån för filthy casuals.

Min största skill-bedrift var nog i Battlefield Play4Free, då jag gick med i +200 klubben, vilket var en liten forum tråd som handlade om att få en ranged kill på minst +200(meter?). Mitt bästa skott var på 324 meter med en M95, på en jävel som campade på lyftkranen i Gulf of Oman.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Vad heter spelet på bilden?

Starfield?

OnT: Låg i toppen bland achievement points på en populär EU-server i WoW under en tid, för många år sedan.

Medlem

Har en del high scores i några spel som Tetris Effect, Mirror's Edge, Pacman Championship DX+ osv. Mirror's Edge är nog det jag är mest stolt över, även om dess high scores förstördes av fuskare och är nu nere för gott.

Skrivet av Proximately:

Vad heter spelet på bilden?

Har inte spelat det, men tror att det är Olympic Games Tokyo 2020.

Medlem

Jag har besegrat Psycho Mantis utan att byta kontrollport.

Medlem
Skrivet av magnne:

Jag har besegrat Psycho Mantis utan att byta kontrollport.

Trevligt. Fick mig att minnas att jag har nått Psycho Mantis utan att bli upptäckt en enda gång, bara för att se om han skulle säga något om det. Kommer nu inte ens ihåg om han gjorde det.

Redaktör
Skrivet av Proximately:

Vad heter spelet på bilden?

Skrivet av Kazutoyo:

Har inte spelat det, men tror att det är Olympic Games Tokyo 2020.

Stämmer.


signatur
Redaktör

Detta är ingen större spelbedrift kanske, i alla fall inte för andra än mig själv. Men jag har lirat mycket Virtual Pool genom åren och älskar att hitta känslan och rensa bordet i 9-ball flera gånger i rad utan att släppa in motståndaren. Det är samma känsla som i riktig biljard, så mycket handlar om självförtroende och att hitta rätt känsla. Korta stunder är man gud, men oftast sliter man för att hitta den känslan. Fantastisk sport, både irl och som spel.


signatur
Inaktiv

Stolt är väl att ta i. Men i Call of Duty MW så körde jag igenom damascus två gånger.

Medlem

Nice

Medlem

Jag har klarat Pantheon of Hallownest i Hollow Knight vilket kräver att besegra 42 bossar på raken utan några checkpoints. De som har spelat Hollow Knight vet hur svår den utmaningen är. Och du får inget mer än ett achivement för att klara det vilket jag tycker är lite fattigt. Hade nog inte gjort det igen.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Väldigt mycket… hårt… arbete.

Medlem
Platinum

En av min svåraste gaming-bedrifter måste varit att ta Platinum i Red Dead Redemption samt i Bloodborne 🤓


signatur
Medlem

2645 timmar i clicker heroes...

Medlem

I det första Quake 3 SM som hölls var ett moment FFA kvalificering till slutspelet, spelades och sändes live på café nine. Jag krossade min FFA grupp och tog mig till slutspel efter att bla ha satt 12 rails i rad och lyckats pummla självaste Doomer på stora duken. Fint minne ändå, inte jordens bedrift men kul iaf . Fick sedan prompt storpisk i kvarten 😎 det var Toxic som lekte sönder mig, det var något innan han blev känd vill jag minnas.

Medlem

Svårt att säga. Rent skill-mässigt är det nog diverse CS-rundor/matcher.

Speedrunnade half-life på dryga timmen som barn, det var jag jävligt stolt över
Klarade Doom Eternal på svåraste utan att ragequita

Delta Force Land Warrior från 2002, spelade mycket Capture the Flag. Blev klassad som världs 15.e bästa.

Medlem

Tråkigt svar, men när jag äntligen nådde The Global Elite-ranken på CS:GO. Den stoltheten som infann sig var obetalbar!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Ninja Gaiden på Master Ninja.

Medlem

Dodgade 200 blixtar i FF X

shi
Medlem

Jag har hittat excalibur2 i final fantasy 9. Den tog "några" försök.

Medlem

Jag klarade bana 8 i NOD kampanjen i C&C!!!!

Klarade nes spelet Bucky O hare när jag var typ 8 år.
Testa det spelet, det är helt sinnessjukt ju!

Skriv svar