Inlägg av caffeineviking

Inlägg som caffeineviking har skrivit i forumet

1

Remedy och Poets of the Fall är tillsammans nu igen med CONTROL!

Kommer ha "My Dark Disquiet" från deras senaste album "Ultraviolet" (2018) plus "något annat speciellt".

#nyhetstips #control #remedy #poetsofthefall

CONTROL Launch Trailer

#nyhetstips #control #remedy

Vet ni vad det här betyder? Att Cyberpunk 2077 har Vulkan-stöd och kör på GNU/Linux!

Skrivet av Daven:

När lyfter embargot?

Jag skulle nog gissa på att den lyfter den 27:e Augusti, dagen spelet släpps. 505 Games brukar inte lyfta embargon innan spelen har släppts (enligt tidigare fall, där 505 har varit en publicerare). Har inte hört datum av andra nyhetssidor, så det här är ren (informerad?) spekulation från min sida självklart...

Jag är också riktigt taggad inför CONTROL! Har följt utvecklingen sen E3 2018 trailern! Äntligen något som är lite annorlunda, i alla fall sett på story och värld. Vad jag vet så är det första spelet som försöker sig på The New Weird-stilen. Får också en del SCP-vibbar, vilket jag gillar! Själv tycker jag minimalismen av deras banorna passar spelet, och jag tror Sam Lake har tagit inspiration av filmen Beyond The Black Rainbow när det kommer till huset. Allt från gamla TV-apparater, datorer och de välpolerade ytor (raytracing LOL).

Jag är ganska säker på att Sam Lake kommer leverera en intressant story och värld, frågan är om det blir ett bra spel också? Jag är nog en av de få som gillade Quantum Break, men inte för dess gameplay, för dess story och karaktärer. Det verkar som att Remedy tänkt om nu när det kommer till CONTROL och försöker få tillbaka fokus på gameplay efter kritik från QB. T.ex. så verkar de ha tagit bort "regenerating health" för att få lite mer fart på spelet (uppenbarlingen så verkar de inte lyckas, iaf i början av spelet, se FZ-klippet) och göra så att man kan bara få tillbaka liv genom att döda fiender. Ja, vi får se vad recensionerna säger.

Det finns nya (något vettigare) systemkrav för CONTROL nu:

Källa: Twitter (@ControlRemedy), se bilden som har bifogats.

Nya Systemkrav för CONTROL

Det finns nya (något vettigare) systemkrav för CONTROL nu:

Källa: Twitter (@ControlRemedy), se bilden som har bifogats.

Skrivet av Prexun:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Prexun:
Skrivet av Bojkott:

PC har haft denna hårdvara i flera år nu, men ändå har vi hittills inte sett ett enda spel se lika snyggt ut som det som visades i natt

Skrivet av Xrick6:

Konsolspel hoppar upp till 2008 tack vare den avancerade teknologin.

PC må ha haft denna hårdvara i flera år nu, men ändå har vi hittills inte sett ett enda spel se lika snyggt ut som det som visades i natt. Och man kan inte skylla på konsolerna. Det finns massvis med exklusiva PC-spel som är oberoende av konsoler, men grafiken har inte varit nå vidare speciell trots det. Tänk även på att det mesta som visades upp var tech demos till en maskin som inte ens är släppt än och är alltså inte helt optimerat då dom har arbetat på ett devkit med sämre hårdvara än vad som kommer vara i PS4.

Skojar du? Såg du inte texturerna i spelet? Det var ett väldigt, väldigt fult trick. Många partiklar laddades samtidigt, det måste jag ge dem, men det är allt p.g.a. low-res effekter och texturer. Tyvärr.

Som jag skrev förut, grafikkortet är lite långsammare än en 5870. Vi har sett mycket, mycket snyggare spel.

Såg du inte den dåliga streamen som flera miljoner satt och kollade på samtidigt?

Hörde du inte att han sa "less than 2 teraflops" som vi andra? Det betyder att grafikprocessorn är långsammare än en 5870.

Har en HD 5870 själv, den har 2.72 TFlops. Can maxa Crysis 3 Beta 1920x1080 med steady 60fps.

Sedan som jag sa i mitt andra inlägg, det är 1.84 TFlops för GPU:n, men de har en APU med 8 kärnor som kan assistera för rendering. Så just nu säger inte 1.84 TFlops inte så mycket tills vi har fått specs om APU:n.

Kom ihåg att det är en APU vi snackar om, detta betyder att processorn med 8-kärnor kan även användas för grafisk rendering också. Om ett spel presterar dåligt med denna processor så är utvecklarna kass på multithreading.

Det var en jävla massa gnäll om att det "bara" är 8gb i PS4:an, det är en stor skillnad mellan en konsoll med denna prestanda och en PC. Eftersom PC:n använder en hel del av minnet (ex. ~25%) för att köra operativsystemet i bakgrunden så blir det inte så mycket kvar av det.

Den har dessutom en dedikerad inbyggd processor som kör alla andra processer som inte kommer från spelet, det betyder att utvecklarna har nästan allt minne och processorkraft att jobba med.

Kom ihåg att det är en APU vi snackar om, detta betyder att processorn med 8-kärnor kan även användas för grafisk rendering också. Om ett spel presterar dåligt med denna processor så är utvecklarna kass på multithreading.

Det var en jävla massa gnäll om att det "bara" är 8gb i PS4:an, det är en stor skillnad mellan en konsoll med denna prestanda och en PC. Eftersom PC:n använder en hel del av minnet (ex. ~25%) för att köra operativsystemet i bakgrunden så blir det inte så mycket kvar av det.

Den har dessutom en dedikerad inbyggd processor som kör alla andra processer som inte kommer från spelet, det betyder att utvecklarna har nästan allt minne och processorkraft att jobba med.

1