Inlägg av arelion

Inlägg som arelion har skrivit i forumet

Skrivet av anon_327210:

Inget sånt vadå? Ser ju faktiskt konstig ut.

Haha, håller med. Kunde inte sagt det bättre själv. Var tvungen att rätta till glasögonen. Älskar spelen men serien tappade tyvärr stort mot slutet så är lite kluven inför S2.

The Evil Within 2.

Underskattat spel! Kanske inte kommer pressa ditt 3080 men ser helt okej ut.

Tycker ni verkligen att 10 000 dollar är en värdig belöning i det här fallet? Med tanke på vad spelet drar in och vad en sån här förändring innebär känns 500 000 dollar mer passande. Jag hade varit förbannad om det varit jag.

Gillade första Amnesia och älskade Soma så hade höga förhoppningar om det här. Spelade i drygt en timme och tyckte story var jätterörig samt att de första mörka grottorna var både stämningslösa och trista. Jag och sambon var faktiskt inte sugna på att starta spelet nästa gång tyvärr.

Fyller snart 34 och kan inte påstå att jag känner mig långsammare i CS:GO/Diabotical/Quake än vad jag gjorde när jag var 20. *shrug*

Som en riktigt inviten TR-fantast vet jag inte vad jag ska tycka. Crystal Dynamics ska kanske ha en liten klapp på axeln för att de åtminstone sett till att serien finns kvar idag, men de har gång på gång lyckats göra nya TR-spel som alla har en sak gemensamt, de saknar Tomb Raider feeling. Deras spel är för lätta, tar aldrig ut svängarna, har för mycket action och det finns aldrig någon känsla av isolation eller stämning. Deras pussel är aldrig elegant invävda i banorna som i sin tur alltid lider av halvdan level-design.

Jag vet att alla tycker olika om de tre senaste spelen, men i mitt tycke har Shadow (som CD inte gjorde) absolut bäst bandesign, smartast pussel och den bästa känslan av att man faktiskt är i en riktig jungel.

Med CD vid rodret har vi ett spel om 2 år som även släpps til last-gen och snittar 81 på metacritic.

Jag vill ha det där trendsättande äventyrsspelet som for 9.5 och 10/10 överallt.

Skrivet av Maysay:

Förstår inte hypen bakom Hades. Ett helt okey spel och bra tidsfördriv. Men tröttnade efter några timmar.

Det är nog inte din typ av spel, helt enkelt. Jag kan inte sluta spela trots att jag "klarat" det 15 gånger med varje vapen. Varje genomspelning hittar man något nytt. Gäller att inte fuska med att kika på nätet utan upptäcka allt själv.

Fanns en sida med massa flashspel som hette Blip.se. Tror det var TV4 eller något som höll i den. De hade bland annat ett multiplayer-Tetris som hette Blockwars. Fantastiskt roligt. Man spelade tetris mot upp till 3 andra spelare och kunde sabba deras spelplan osv. När någon med flit byggde ett torn mitt i brädet visste man att någon snart skulle få smaka på "byta-bräde"-powerupen. Ännu bättre var det om man själv satt på en sådan och kunde byta tillbaka.

Det är inte särskilt viktigt. Sällan spelen med bäst grafik som bäst fängslar mig. Däremot är det alltid riktigt kul att spela nya spel som pushar grafiken framåt. Att t.ex. se någon grafisk detalj man aldrig sett i ett spel förut och som får en att tappa hakan. Sånt är riktigt kul och en morot att testa nya spel med bra hårdvara. Några exempel jag kommer på på rak arm.

Snygg snö i spel med realistiska fotspår, t.ex. Uncharted.
Skuggor som flackar i rummet när man slår/skjuter på hängande lampor, t.ex. FarCry/Doom 3.
Texturer i The Witcher 3. (Trä, glas, tyg, metall etc..)
Diverse flygande gnistor/partiklar, verklighetstrogen rök etc. Sådant gör mycket för inlevelsen.

Jag kanske var lite hård i mitt uttalande, men jag hävdar fortfarande att det ser ut som något som skulle kunna släppas till PS4/PC idag och inte en lanseringstitel för PS5. Tog en screenshot från striden på trappan och det är inte i närheten lika snyggt som TLOU2 på mitt PS4. Tycker jag iaf.

Älskar Souls-spelen och ser fram emot det här, men kan inte påstå att det ser snyggt eller next-gen ut. Precis lika kantigt och styltigt som vanligt, på gott och ont.

Har varit noga med det här i Dead Cells. Jag har spelat många hundra timmar men har varit noga med att inte kolla upp tiers för olika vapen/skills då det skulle döda min spelglädje samma sekund. Det enda jag kollat upp är hur man hittar vissa items, då jag ändå inte hittat dem efter flera hundra timmer, och i ärlighetens namn är det knappt så att det ens går att hitta dom av en slump. I något nödfall när jag känt mig i princip helt klar med spelet har jag kikat på någon liten youtube-video där man kanske sett någon använda ett vapen/skills på ett sätt jag aldrig tänkt på förut, och på så vis blivit sugen att testa själv. Ibland råkar man ju få reda på något av misstag också, t.ex. i kommentarer på video. T.ex. att ett vapen är helt värdelöst, då myser man lite extra när det kanske var vapnet man själv har kommit längst med. Det roligaste i svåra spel är alltid att hitta vägar fram på egen hand. Nu stångar jag mig blodig i Hades. Såg en nyhet på FZ att någon hade klarat det på 8 minuter, var noga med att inte klicka på den då det hade förstört spelet för mig direkt.

Dolphnet efter vår hund Dolph som fick somna in 2012. Hetat så i 10 år, bortsett från Dolphnet Ultra som även existerade under en period med två nätverk.

Kul, då kanske man kan spela Tsushima över 15 fps.

Får flashbacks till tiden för X360 och PS3 som marknadsfördes med 1080p-ish och sen visade det sig att hälften av spelen kördes i 720p. Tror på 4K 60-120 fps när jag ser det, precis som 1440p 60fps för Series S när jag ser det. Så svårt som detta har varit att uppnå på PC låter det alldeles för enkelt. Har precis traglat mig igenom TLoU4 och Tsushima i 20 fps 1080p på min gamla PS4.

Härligt med ett nytt Amnesia-spel. A machine for pigs var intressant men lyckades aldrig vara i närheten så läskigt som The Dark Descent. Minns att jag satt och inte hade något att göra, och ville spela Amnesia, men behövde typ 20 min för att övertala mig själv att starta spelet.

Oj, finns nästan för mycket att välja på, men jag håller med den som skrev att alla bossar man klarar på första försöket är dåliga. Behöver vara svårt för att en vinnarkänsla ska infinna sig. De bästa bossarna är de som är svåra men inte känns orättvisa. Första rundan på Normal i Devil May Cry 5 imponerade inte bossarna jättemycket på mig, men när jag hade jobbat mig upp till svåraste svårighetsgraden och man verkligen behövde nöta olika strategier för varje boss ändrade jag helt min uppfattning och tycker det är fantastiska bossar.
Men som sagt, för enkla bossar suger. I actionspel där man känner att man kan döda bossen utan att ens bry sig om att dodga attacker, och i RPG spel där man direkt märker att bossens attacker aldrig är tillräckligt starka för att inte kunna healas upp direkt. Nemesis i RE3 remaken var tyvärr riktigt jävla dålig. Scriptad skit som knappt går att misslyckas på. Vanliga zombies är farligare. Nemesis i orginalet är en klumpig clusterfuck till fajt men lyckas ändå vara mer engagerande.

Härligt spel, gillade verkligen atmosfären och känslan i spelet. Minns att det fanns en tågbana jag tyckte om. Minns också något snutt från antingen huvudmenyn eller end-credits där Kate står och dansar i takt till titelmusiken på en färgglad bakgrund, haha.

Många, men de som poppar upp först är:

Westworld: Gillade S1, tog mig igenom S2, inte en chans att jag rör S3.

Money Heist (Casa de Papel): S1 var rätt spännande, S2 funkade. S3 fick mig att börja avsky hela serien och förstörde allt. S4 kommer jag aldrig röra.

Hederspris till The Mist. Såg ett avsnitt, det räckte!

Skön tråd!

Jag är precis lika gammal som du och älskar Dark Souls.

Vid snart 34 års ålder har jag helt enkelt listat ut vad jag gillar och inte gillar med spel.

Jag tycker om att ta mig fram i spel och se nya områden.
Jag med.

Jag ogillar att göra samma parti om och om igen.
Jag älskar att göra samma parti om och om igen. Då kan jag göra det lite bättre varje gång.

Jag tycker om att klura ut lösningar i sin kontext.
Jag ogillar att klura ut lösningar. Åh nej, ett pussel!

Jag ogillar att behöva vara supervass på fingerkombinationer.
Jag älskar att behöva vara det. Chans att imponera på sig själv!