TV serier du har slutat titta på.

Medlem

Försökte verkligen gilla Game of Thrones, då jag gillar fantasy väldigt mycket. Men, hade misstanke om att det skulle vara samma garbage som böckerna, och det var precis vad som hände.

Samma sak med Sons of Anarchy.

Medlem

Designated survivor började skitbra.. Nu är det bara larv.
Game of thrones, 3 avsnitt och sen... Nej.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Försökte verkligen gilla Game of Thrones, då jag gillar fantasy väldigt mycket. Men, hade misstanke om att det skulle vara samma garbage som böckerna, och det var precis vad som hände.

Samma sak med Sons of Anarchy.

Blir fascinerad när jag ser folk trasha något som, enligt mig, är något av det bästa som någonsin gjorts i genren.
Nyfiken på vad för serier inom fantasy som du tycker är bra

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Blir fascinerad när jag ser folk trasha något som, enligt mig, är något av det bästa som någonsin gjorts i genren.
Nyfiken på vad för serier inom fantasy som du tycker är bra

Menar du Game of Thrones? Något som är skrivet av någon som gör allt för att kunna sälja så mycket böcker som möjligt? Hur dåligt det än blir?

Har du läst mycket Fantasy, eller menar du bara tv-show wise? För det är något av det sämsta som jag har läst. Och tv-serien är en snooze-fest full med tits & dicks.

Sons of Anarchy är bra, men jag orkar bara inte kolla igenom det. Lessnar efter några avsnitt.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Menar du Game of Thrones? Något som är skrivet av någon som gör allt för att kunna sälja så mycket böcker som möjligt? Hur dåligt det än blir?

Har du läst mycket Fantasy, eller menar du bara tv-show wise? För det är något av det sämsta som jag har läst. Och tv-serien är en snooze-fest full med tits & dicks.

Sons of Anarchy är bra, men jag orkar bara inte kolla igenom det. Lessnar efter några avsnitt.

Du gnällde så mycket att du glömde svara på frågan så jag provar igen så kanske det går bättre

Vad för serier inom fantasy-genren tycker du är riktigt jävla bra?

FM-guru
F.d. Sisyr

The Walking Dead har man ju slutat sett som alla andra. Nu senast gav jag upp på Black Sails. Tyckte den gav för mycekt utrymme till dåliga skådespelare, blev lite för enerverande.

Skrivet av Arkaith:

Menar du Game of Thrones? Något som är skrivet av någon som gör allt för att kunna sälja så mycket böcker som möjligt? Hur dåligt det än blir?

Har du läst mycket Fantasy, eller menar du bara tv-show wise? För det är något av det sämsta som jag har läst. Och tv-serien är en snooze-fest full med tits & dicks.

Sons of Anarchy är bra, men jag orkar bara inte kolla igenom det. Lessnar efter några avsnitt.

Det är nog inte konstigare än att folk har olika smak. Jag själv läser väldigt mycket och vad gäller fantasy så hör A song of ice and fire till det bättre jag läst. Några andra duktiga fantasyförfattare är Ursula Le Guin och Richard Adams.

TV-serien däremot är jag inget större fan av. De första två säsongerna var bra, sedan blev det sämre. Slutade dock aldrig titta utan följde den till slutet, trots att det bara blev sämre och sämre...

Medlem

@Jiminy: Det känns som att GoT är en serie som man gillar om man inte behöver så hög takt hela tiden. Jag tycker att serien är bland det bästa som gjorts också men det är rätt segt ibland. Sista säsongerna blev snabbspolade istället.

Det fina med GoT är hur karaktärerna är uppbyggda, personligen gillar jag inte fantasy så mycket heller.

Men som svar på tråden: Kanske spoiler men orkar inte tagga.

La Casa Del Papel gillade jag väldigt mycket i början, s1 är riktigt bra för det känns unikt med karaktärsuppbyggnaderna, Professorn, Tokyo och Berlin är verkligen välskrivna och jag gillar också att varje avsnitt utspelar sig under någon timme eller en dag, En hel säsong utspelar sig i någon vecka bara, supersnyggt!

Men så blev det stockholmssyndrom, i s3 dök en misogyn psykopat upp och hade kärat ned sig i en av rånarna och det blev bara för mycket lovestory. Kanske hade en annan bild av serien än vad det var tänkt, kanske ser klart s4 för jag såg bara två avsnitt.

Medlem

Frontier (Netflix)

Tappade helt enkelt intresset efter fyra, fem avsnitt. Ointressanta karaktärer, och mycket stampande på samma fläck.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Dark.
Fick för mycket Stranger Things vibbar (som jag inte tyckte om) från första avsnittet så jag såg inte mer.

Medlem

Många, men de som poppar upp först är:

Westworld: Gillade S1, tog mig igenom S2, inte en chans att jag rör S3.

Money Heist (Casa de Papel): S1 var rätt spännande, S2 funkade. S3 fick mig att börja avsky hela serien och förstörde allt. S4 kommer jag aldrig röra.

Hederspris till The Mist. Såg ett avsnitt, det räckte!

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

Dark.
Fick för mycket Stranger Things vibbar (som jag inte tyckte om) från första avsnittet så jag såg inte mer.

Älskar stranger things. Alla säsonger. Dark s1 var okej men gav inte sug att de s2 öht. Speciellt inte efter den ultra-cheesiga ”cliffhangern”. Ser dock inga som helst direkta likheter med stranger things överhuvudtaget. Förutom att det är typ barn som försvinner?!

Medlem

@Jiminy: Ett gäng kids som hittar något spooky i skogen. En av pojkarna lever med sin mamma och han är kär i en tjej som är ihop med en douchbag. Jag tappade lusten rätt snabbt eftersom jag tvingade mig igenom att se Stranger Thing för att ge den en ärlig chans men jag kunde inte klara av första säsongen så jag tror inte Dark skulle vara bättre.

Medlem

Du behöver se mer än ett avsnitt av Dark för att kunna förstå vad serien handlar om (invecklad historia, med många olika händelser och karaktärer). Den har som sagt inget alls gemensamt med Stranger Things.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

@Jiminy: Ett gäng kids som hittar något spooky i skogen. En av pojkarna lever med sin mamma och han är kär i en tjej som är ihop med en douchbag. Jag tappade lusten rätt snabbt eftersom jag tvingade mig igenom att se Stranger Thing för att ge den en ärlig chans men jag kunde inte klara av första säsongen så jag tror inte Dark skulle vara bättre.

Det där är ju typ noll av storyn i Dark. Du beskriver lite av back-storyn till en av karaktärerna, som kanske var med i första avsnittet Det är verkligen två helt annorlunda serier.

Medlem

Skumt när en hel del säger att de slutat titta på serier efter 30 minuter/ett avsnitt. Måste man inte börja se en serie för att kunna sluta titta på den annars kan man ju starta upp första 5 minuterna av alla möjliga serier som man förstår är dåliga och påstå att man slutat se dem. Typ mina 5 minuter jag sett av The Rain och första avsnittet av The Mist totalt poänglöst för diskussionen. Serier jag slutat se är The Walking dead, Fear the walking dead nuvarande säsongerna.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Är det någon som kollar på Westworld? Är den serien ens i liv? Var ju sådan gigantisk hype över den serien för några år sedan, nu känns det som att ingen bryr sig längre.

Bedrövlig serie, led igenom S01 och S02 mest i studiesyfte. Kollade första avsnittet av S03 i omgångar, totalt ointressant. En helt tondöv serie som famlar i mörkret.

Medlem

Prison break säsong 1 - 2 var intressant om jag inte minns fel i säsong 3 så åkte huvudpersonen in i fängelse utomlands...

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Bedrövlig serie, led igenom S01 och S02 mest i studiesyfte. Kollade första avsnittet av S03 i omgångar, totalt ointressant. En helt tondöv serie som famlar i mörkret.

Första säsongen var jävligt bra!

Medlem

The Blacklist hade två-tre riktigt starka säsonger, men antalet fillers blev för mycket. Hela serien bars av James Spader, men hans karaktär utvecklades inte riktigt utan hamnade i en loop. Slutade kolla någonstans runt fjärde säsongen.

Westworld var riktigt seg och något rörig. Har förstått att den är populär, men fick ett riktigt starkt pretto-intryck. Har gjorts så sjukt mycket bättre Sci-Fi med mer genomtänkt story och definitivt mer intressanta karaktärer. Tror jag slutade kolla efter tredje avsnittet.

Vikings slutade jag titta på när de intressanta karaktärerna försvann. En serie som man älskat att hata bitvis - på den ökända "History" channel.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Gav precis Stargirl ett avsnitt.
Fy fan vilken lågbudget pinsam dynga.
Går säkert hem hos kidsen dock.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Gav precis Stargirl ett avsnitt.
Fy fan vilken lågbudget pinsam dynga.
Går säkert hem hos kidsen dock.

Vissa serier behöver man inte ens kolla på för att veta om det är bra eller dåligt.
Stargirl ser ut som ett klockrent sådant exempel 😅

Medlem

Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles (som numera är avslutad)

Både nystarten från 2003–2009 (i alla fall de fyra första säsongerna) och Nickelodeonserien från 2012–2017 var ju fantastiska. Då fick Nickelodeon för sig att lägga ner den senare och starta Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles som var riktad till en betydligt yngre publik.

Peaky Blinders. Sett första säsongen och lite på andra.
Jag är inte helt säker på vad det är men nånting med att för mycket går dåligt/fel för karaktärer i filmer är en stor turn-off för mig haha.

Better Call Saul. Sett säsong 1-4 men inte 5.
Samma känsla. Jag gillade det mer när han var "normal" advokat. Och Rhea Seehorns karaktär är sååå bra. Kan lägga till att jag inte sett Breaking Bad men jag förstår ju varför Jimmy har den plot line han har och vad den ska leda till


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Har precis fattat beslutet, efter avsnittet som släpptes i fredags, att jag skall sluta titta på Star Trek Discovery.

En serie som har tappat bort sig rejält i den senaste säsongen. Från att ha åtminstone ha varit sevärd har den i den här säsongen gått till att vara rent skräp.

Det jag framförallt stör mig på är att serien numer känns mer som en såpopera är en space-opera. Det känns som att det läggs mer energi på vem som har en relation med vem, och känslosamt mumbo jumbo än sådant som faktiskt för handlingen framåt.
För att inte tala om bristen på professionalism hos besättningen som numera är en så central del av intrigen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Fargo säsong 1-3, bästa som hänt.
Varje säsong är helt fristående så spelar ingen roll vilken ordning du ser dom, eller om du sett en eller alla.
Slår allt annat jag sett, och till och med bättre än många av Coen brödernas mästerfilmer
Säsong 4 däremot är katastrof, skippa den helt!
Några trailers för dom bra säsongerna för den som blir sugen

Säsong 1 trailer:

Säsong 2 trailer:

Säsong 3 trailer:

Medlem
Skrivet av ohGr:

Fargo säsong 1-3, bästa som hänt.
Varje säsong är helt fristående så spelar ingen roll vilken ordning du ser dom, eller om du sett en eller alla.
Slår allt annat jag sett, och till och med bättre än många av Coen brödernas mästerfilmer
Säsong 4 däremot är katastrof, skippa den helt!
Några trailers för dom bra säsongerna för den som blir sugen

Säsong 1 trailer:
https://youtu.be/bRecs5XbVXo

Säsong 2 trailer:
https://youtu.be/oehtmxLWroU

Säsong 3 trailer:
https://youtu.be/Tg5E9nZA2aE

Har inte sett fyran ännu men kanske bara får de om säsong ett istället då. Vill minnas att den var absolut bäst

Skrivet av Akronym:

Har precis fattat beslutet, efter avsnittet som släpptes i fredags, att jag skall sluta titta på Star Trek Discovery.

En serie som har tappat bort sig rejält i den senaste säsongen. Från att ha åtminstone ha varit sevärd har den i den här säsongen gått till att vara rent skräp.

Det jag framförallt stör mig på är att serien numer känns mer som en såpopera är en space-opera. Det känns som att det läggs mer energi på vem som har en relation med vem, och känslosamt mumbo jumbo än sådant som faktiskt för handlingen framåt.
För att inte tala om bristen på professionalism hos besättningen som numera är en så central del av intrigen.

Ja, håller med dig till viss del. Det är för mycket gulli-gull eller så är det helt tvärtom. Bara svart eller vitt för det mesta. De behöver nog jobba mer på manuset till nästa säsong.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

The Stand (2020). Har sett två avsnitt och det får räcka. Valet att klippa sönder tidslinjen helt förstör både spänningen och karaktärsutvecklingen. Synd eftersom skådespelarna gör ett helt ok jobb. Hoppas att det kommer en kronologisk re-edit. För jag är faktiskt nyfiken på Kings nyskrivna slut.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Fargo säsong 1-3, bästa som hänt.
Varje säsong är helt fristående så spelar ingen roll vilken ordning du ser dom, eller om du sett en eller alla.
Slår allt annat jag sett, och till och med bättre än många av Coen brödernas mästerfilmer
Säsong 4 däremot är katastrof, skippa den helt!
Några trailers för dom bra säsongerna för den som blir sugen

Säsong 1 trailer:
https://youtu.be/bRecs5XbVXo

Säsong 2 trailer:
https://youtu.be/oehtmxLWroU

Säsong 3 trailer:
https://youtu.be/Tg5E9nZA2aE

Fargo S1-3 är fantastiska, något av det bästa i serieväg. Har inte hunnit se säsong 4 ännu men har läst ganska blandande tankar, får se var den hamnar för mig. Tråkigt om den skulle gå nedför, man kanske skulle avslutat med säsong 3, men ska inte uttala mig ännu som sagt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fargo S1-3 är fantastiska...

Kul o höra!
Det märkliga är att kvaliten verkligen gick från 10/10 till 1/10, när s4 startade.
Så håller verkligen tummarna för att dom gör en säsong 5!
Med helt nya skådisar, eller varför inte ta tillbaks dom från säsong 1/2!

Skriv svar