Nö(r)dvändigt som få

Medlem
Nö(r)dvändigt som få

Att det är lätt att fylla datorn med skit som man aldrig kommer använda är väl ingen hemlighet. Men så finns de programmen som tenderar att försvinna under den kategori av onödiga program som aldrig kommer användas och slutligen möter sitt öde i papperskorgen, utan att få en ärlig chans. Coversutra är ett sådan program. Innan jag började använda det hade jag på förhand dömt ut det. Men efter att använt det två gånger var jag fast.

Nu ligger det där, bland startobjekten, datorns svar på V.I.P-läktaren. Finrummet för livsnödvändiga program om du så vill. Vad gör då Coversutra? Jo det skall jag tamej fan berätta. När du drar igång en låt från iTunes lägger den skivomslaget till den aktuella låten på skrivbordet. Du kan välja mellan en vinylskiva, en klassisk cd-skiva eller den nya standarden för cd-konvolut med rundade hörn.

Förutom att den gör detta lägger den även till skivomslaget i sin helhet i dockan, och gör så även om du liksom jag är flitig användare av musiktjänsten Last.fm . Onödigt? Kanske, men för mig helt nödvändigt.

#blogg

Medlem
Nö(r)dvändigt som få

Ge mig det programmet till Spotify så vore det något!

1
Skriv svar