Epic satsar på konsol framför pc

Robot
Medlem
Epic satsar på konsol framför pc

Med tanke på hur bra gears of war fungerade på åtminstonen min pc, välkommnar jag deras beslut.

Medlem

Och med tanka på försäljningen i USA så är detta inte heller så konstigt.

Medlem

Väldigt synd men så verkar livet vara idag, får man väl ta och köpa sig en ps3 någongång i framtiden, i slutet av året kanske...


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Och med tanka på försäljningen i USA så är detta inte heller så konstigt.

Precis, tänker man på europa så ser det hela annorlunda ut. Tragiskt att det blir såhär, men undrar hur bra UT3 såldes till PS3.

Början till slutet för PC som "elitplattform"?

Jaja, utvecklingen går ju framåt. Även om det fanns folk som sörjde Amigans död så tänker man inte direkt i de banorna längre.....

Medlem

Inget mer UT då?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gow 2!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Jao så gåre om man piratkopierar.
Löjligt att folk inte kunnat lyssna tidigare precis som med den globala uppvärmingen behövs de väl något massivt som händer för att folk ska inse.

Tyvärr för att motverka något måste man sikta långsiktigt , innan det är försent.

Medlem

Se så, inför stöd för mus och tangentbord för samtliga spel på både 360 och PS3 nu. Sen är datorn som spelmaskin blott ett minne.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Och med tanka på försäljningen i USA så är detta inte heller så konstigt.

Den där felskrivningen säger nog mer än du ursprungligen menade.

Inaktiv

Hade dom släppt Gears of War samtidigt på PC och 360 så hade dom nog sålt bättre på PC.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

pcn e död som spelplattform, folk orka inte uppgradera för 5000kr varje 6:e månad för att spela på maxgrafik


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av zauii89:

Jao så gåre om man piratkopierar.
Löjligt att folk inte kunnat lyssna tidigare precis som med den globala uppvärmingen behövs de väl något massivt som händer för att folk ska inse.

Tyvärr för att motverka något måste man sikta långsiktigt , innan det är försent.

lol lägg av har inte mycket att göra med piratkopiering. Det piratkopieras till konsoler för glatta livet i USA idag ändå säljer dom massivt med spel till konsol.


signatur
Medlem
Skrivet av zauii89:

Jao så gåre om man piratkopierar.
Löjligt att folk inte kunnat lyssna tidigare precis som med den globala uppvärmingen behövs de väl något massivt som händer för att folk ska inse.

Tyvärr för att motverka något måste man sikta långsiktigt , innan det är försent.

Håller med.

Medlem

Hata epic nu!!!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av zauii89:

Jao så gåre om man piratkopierar.
Löjligt att folk inte kunnat lyssna tidigare precis som med den globala uppvärmingen behövs de väl något massivt som händer för att folk ska inse.

Tyvärr för att motverka något måste man sikta långsiktigt , innan det är försent.

Håller med.

Ska ni inte till piratebay och killa hur många sidor det finns med 360 spel innan ni säger att piratkopieringen är orsaken.

Medlem

Pfft.
Epic har saboterat för sin egen del på PC:n. De släppte UT3 för tidigt. De borde jobbat på det ett bra tag till.
Jag har både UT3 och UT2004, och jag spelar mer UT2004 online än vad jag gör UT3. Det finns mer som spelar UT2004 än vad det gör som spelar UT3 online. Jag har försökt många gånger att spela UT3 online, men varenda server har varit tom på folk. Inte en enda som spelar, i princip. De flesta återgick till UT2004, av fansen.
Det är Cliffs fel att UT3 gick dåligt, och då tycker man att PC:n inte längre duger. Dålig stil, tycker jag.

Medlem

Ingen större förlust för mig...enda jag lirat av ut var första tournament......

Medlem

Tror inte det har så mycket med piratkopiering att göra, speciellt inte då Epic främst har gjort multiplayerspel. Utan det är helt enkelt så att PC-Spel som inte är MMO inte har speciellt stor marknad längre. Tråkigt men sant.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

moondragon:
Det är jäkligt svårt att piratkopiera 360-spel.
Det är inte lika enkelt som till PCn.
Till PC är det bara att ladda ned, installera och lägga till ett crack, så funkar det.
Det är INTE så enkelt till 360:n. Visst, det går att ladda ned 360-spel, men du måste ha rätt sorts skiva, chippa din Xbox och sedan var det en hel hög med grejer till som man behövde göra för att fixa det.
PC:n är bättre för pirater, för där kan vem som helst ladda ned och installera. "Point-and-click", i princip.

Medlem

Tror att WoW är ett störe problem ärn piratkopiering. Det flesta spel måste man ändå köpa om man vill spela online och så är priset för högt.. 200kr och det skulle sälja mer.

Dock är now WoW ett större problem för många fler än speltillverkarna. WoW har 10.000.000 användare som:

- Inte köper något annat spel till sin dator.. någonsin.. de pirat kopierer inte ens.
- Inte uppgraderar sin dator, WoW går att köra på en brödrost och det funkar.

Skrivet av Breger:

moondragon:
Det är jäkligt svårt att piratkopiera 360-spel.
Det är inte lika enkelt som till PCn.
Till PC är det bara att ladda ned, installera och lägga till ett crack, så funkar det.
Det är INTE så enkelt till 360:n. Visst, det går att ladda ned 360-spel, men du måste ha rätt sorts skiva, chippa din Xbox och sedan var det en hel hög med grejer till som man behövde göra för att fixa det.
PC:n är bättre för pirater, för där kan vem som helst ladda ned och installera. "Point-and-click", i princip.

chippade konsoler finns att köpa. vet även av en jänkar polare att det tills just nyligen fanns nån amerikansk sida som man kunda fixa chippade konsoler. Det är i större utsträckning än du tror. Där det finns kunder/förfrågan finns säljare som med allt.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Breger:

moondragon:
Det är jäkligt svårt att piratkopiera 360-spel.
Det är inte lika enkelt som till PCn.
Till PC är det bara att ladda ned, installera och lägga till ett crack, så funkar det.
Det är INTE så enkelt till 360:n. Visst, det går att ladda ned 360-spel, men du måste ha rätt sorts skiva, chippa din Xbox och sedan var det en hel hög med grejer till som man behövde göra för att fixa det.
PC:n är bättre för pirater, för där kan vem som helst ladda ned och installera. "Point-and-click", i princip.

chippade konsoler finns att köpa. vet även av en jänkar polare att det tills just nyligen fanns nån amerikansk sida som man kunda fixa chippade konsoler. Det är i större utsträckning än du tror. Där det finns kunder/förfrågan finns säljare som med allt.

men du får se på det att du inte kan använda xbox live utan att bli bannad ifall du modifierar din konsoll, vilket är ganska värdelöst då hela grejen med 360n är ju i stort sett xbox live.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

men du får se på det att du inte kan använda xbox live utan att bli bannad ifall du modifierar din konsoll, vilket är ganska värdelöst då hela grejen med 360n är ju i stort sett xbox live.

Nixpix, jag har flashat för att kunna spela brända spel osv och har inga problem med att spela/ladda ner från Xboxlive~

Medlem

Hade dem själva inte fuckat ut3 så hårt hade dem säkert stannat kvar på pc marknaden. Vissa typer av spel gör sig bättre på konsol andra på pc. UT är typiska spel som aldrig kommer fungera på konsol ur ett "elit" perspektiv.

Medlem
Skrivet av Lowaim:
Skrivet av Dumlen:

men du får se på det att du inte kan använda xbox live utan att bli bannad ifall du modifierar din konsoll, vilket är ganska värdelöst då hela grejen med 360n är ju i stort sett xbox live.

Nixpix, jag har flashat för att kunna spela brända spel osv och har inga problem med att spela/ladda ner från Xboxlive~

Fast det är mycket bättre och köpa sina spel så man stödjer spelutvecklarna att fortsätta med sin verksamhet.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Öhm, för att konsolerna ska ha vettiga shooters måste de fixa mus/tgbstöd till spelen, ALLA shooterutvecklare måste göra det, att spela fps vettigt med handkontroll går bara inte.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Så människor tjafsar här om att dem vill inte lägga ut 300-500 kr för ett spel som dem kommer köra i 3-6 månader..men då får ni fan ta och bita i sura äpplet när utvecklarna spottar pc folk i ansiktet.
Vill ni ha utvecklare på er sida så KÖP spel

Medlem

Med tank på hur kassa Epic blivit på att utveckla spel till PC så gör det inte mig nåt iaf. Glad att de slutar faktiskt, då talar jag om egen erfarenhet av gears of war, deras support mm e det sämsta jag sett i hela mitt liv tror jag.
För mig var det felet med att alla save games försvann, Epic sa inte ett ord på deras forum om felet eller ursäktade sig eller nåt.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Skriv svar