Medlem
SLI ?

Jag har precis bestämt mig för att köpa nya dator delar under sommaren, CPU och RAM vet jag vad jag vill ha.

Det jag undar över är när jag kolla på olika moderkort är SLI.
Jag undrar hur viktig SLI är om det är bra att skaffa eller om man klarar sig ett bra tag utan:\

Inaktiv

Man kommer med stor säkerhet aldrig behöva SLI för att köra vanliga applikationer och spel. SLI är för dem som vill ha absolut maxprestanda och inte bryr sig om pris :). Man kan ju eventuellt köra med så kallat fysikkort osv, men ger ingen vidare värt boost idagsläget. Jag skulle säga att du klarar dig finfint utan SLI.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

håller med, skulle gissa på att 9 av 10 som köper ett sli-moderkort aldrig använder det. att uppgradera med ett till likadant grafikkort kommer sällan löna sig, så köper man inte två kort på en gång kommer/bör man i de flesta fall inte fundera på sli...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

asså man behöver inte heller skita i moderkort som stöder sli för det... Som jag fattat det så ska väll tex 680i(chip från nVidia som stöder sli?) klocka och så ganska så bra? fast det finns/har funnits en del buggar?

Inaktiv

Vet inte om SLI-kort skulle vara med buggiga än vanliga kort genom historien, tror inte de buggar sig mer. Man förlorar väl inget på att ha moderkort med SLI, däremot kostar ju såna ofta en slant mer, om man vill ha något beprövat och välfungerande dvs.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar