Råd och Tips Ang. Köp Av Headset

Medlem
Råd och Tips Ang. Köp Av Headset

Goddagens på er alla.

Som rubriken nämner så ska jag köpa ett Headset. Det ska vara bra ljud för musik och spel (bra bas 8)) samt ska de vara sköna att använda under längre tid och ha en mic.

Jag har kollat lite på 5.1 hörlurar då jag helst vill ha sånna men klarar mig utan om det finns bättre, så jag undrar, vad har ni för headset och vad kan ni rekomendera. Kosta vad det vill men helst inte något för dyrt, 700+.

Är tacksam för alla förslag och all hjälp.

Inaktiv

Tänker inte direkt rekommendera något, utan talar lite snabbt om erfarenheter. Är själv en ljudfantast och har kopplat ett par slutna värstinglurar till ett försteg. Lyssnar jag på musik eller film är det den kanalen som gäller. I spelsammanhang kör jag ett headset som är kopplat direkt i ljudkortet, där lurarna inte är slutna och där jag har lurarna lite framför öronen så man slipper de värsta spelljuden direkt in i örat. Dessutom tycker jag att jag hör fotsteg etcetera bättre med ett sådant headset, som iofs är ett 5.1 system men billigt och inget jag använder för musik och film. Over and out


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Seinheiser (stavfel) pc161 jag älskar dom bra bas i ljudet och sitter otroligt skönt tycker jag.

Medlem

Okej, fått lite svar. Har kollat lite på Sennheiser innan. Hur är micken på hörlurarna ?

Edit: Hur är de att spela med, bra basåtergivning i typ explosioner etc ? Låter det distorition vid höga volymer ?

Medlem

Sennheiser PC-130 har jag och dom fungerar bra, har inte testat några andra än ett dåligt BF2 headset som jag fick gratis av en kompis. Bra bas enligt mig men som sagt så har jag inte testat så många olika(några hörlurar också). Micken är bra

1
Skriv svar