Inaktiv
SAKNAR!

Tjenare!

Höll på att spela bf2142, men helt plötsligt sluta det fungera (online). När jag sätter i skivan för att spela så måste jag installera om det, varje gång, men det fungerar fortfarande inte online. Det är PunkBuster som strular. Kommer upp det direkt när jag startat servern. Det går inte heller att avinstalera?!

Någon som stött på samma problem eller liknande?
Tacksam för svar!!!

/Johan

Inaktiv

Har du testat att uppdatera ditt punkbuster?

Medlem

jag har så på ett fåtal spel, testa att starta datorn med BF2142 skivan i läsar´n


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

har nästan alltid skivan i när jag startar om datorn, men det fungerar ändå inte :/ men hur uppdaterar jag PunkBuster?

Medlem

gå till punkbusters sida, sen så står det där hur du ska göra.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Har exakt samma problem. Det har fungerat perfekt, tills en dag då de helt enkelt slutade funka, och jag får ''Invalid CD-key'' meddelanden från punkbuster när jag försöker logga in på en server..
Det konstiga är.. Det funkar fin fint på andra datorer.
Har testat på 3 andra, och allt funkar fint..

Testade också med att installera det på en extern hårddisk på en annan dator, och trycka in den i denna. Det funkade lite bättre. Jag kom in i spelet i alla fall.. Sen var det ju det där med CD-key saken.. (nej, jag har inte laddat ner. Köpt och spelat sedan det släpptes.)

Så, i mina försök att få det att funka, har jag börjat fundera på att installera om datorn. Men jag är fortfarande inte säker på att jag gör det, än..

Aja, lycka till med ditt.. Förhoppningsvis behöver du inte installera om datorn :\


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Vad får du för meddelande från punkbuster då? Om jag tolkar ditt inlägg rätt så är det punkbuster som strular och när punkbuster gör något så meddelar den det.


signatur

snestreck woicer

1
Skriv svar