Medlem
Tystare 360

Nu när Xbox 360 har funnits ett tag tänkte jag kolla om någon vet av något ställe där de kan fläktmodda den? Konsollen fungerar perfa och med nya uppdateringarna är den ju bättre än någonsing, men den skulle fortfarande må bra av att låta mindre. Har sökt en del utan att hitta något hittills.

Medlem

Du kan ju kolla den här. Inte så snygg kanske, men det är smällar man får ta


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

hehe, tackar. Jo, den var ju inte vacker, men lite rolig. Jag söker nog kanske egentligen en enklare lösning, typ att bara byta ut de befintliga fläktarna. Men de kanske helt enkelt är för små i storlek för att det ska finnas så mycket tystare.

Medlem

Visst finns det tysta 60mm fläktar. Iaf tystare än de som sitter i nuvarande. Värsta att den låter helvete när man kör DVDfilmer.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Visst finns det tysta 60mm fläktar. Iaf tystare än de som sitter i nuvarande. Värsta att den låter helvete när man kör DVDfilmer.

Hmm mina fläktar låter knappt ingenting, däremot dvd-drevet. fy fasiken.

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=132 <-- kolla här för mods.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jo, skrev lite slarvigt kanske. Jag menade inte att fläktarna lät mer när man kör DVD, bara att 360 låter väldigt mycket då.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

Inte så snygg kanske, men det är smällar man får ta

Det var ungefär den inställningen jag hade när jag började modda

Tyvärr finns det inga 60mm fläktar som är tysta och samtidigt flyttar tillräckligt med luft för att kyla Xbox 360.

De som fungerar låter lika mycket som orginal-fläktarna.

Den enda ersättningsfläkten jag hittat som är likadan som org-fläkten är denna

Men den låter (ungefär) lika mycket.

En kille på Xbox-Scene påstod att han skulle lyckas att placera 80mm fläktar inuti chassit, han har dock inte skrivit något mer om det - så jag utgår från att han misslyckades...

Min modd fungerar dock fint

Inaktiv

Denna är troligen litet mer mainstream och borde kunna köpas på den svenska marknaden. Hur mycket den sänker ljudnivån vet jag dock inte, men maskinen blir kyligare i alla fall


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Den höjer ljudnivån ganska rejält.

Medlem

Jag läste någonstans att det inte heller är säkert att det överhuvudtaget blir någon skillnad med kylningen med den på. Om det nu är sant vet jag inte.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar