Marvel Rivals ber om ursäkt för kontrakt som förbjöd negativ kritik

Robot
Marvel Rivals ber om ursäkt för kontrakt som förbjöd negativ kritik

Och menar att det handlar om ett misstag.

#Marvel-rivals, #Netease


Medlem

Varför får jag en känsla av att sånt här är väldigt vanligt i avtal med content creators? Ibland märker man att vissa nästan läser ur ett manus över exakt vilken information som ska vara med och lite positiva tankar om spelet i fråga.

Medlem

"Till dem säger de att kontraktet som skickats ut bara är ett utkast"

Men om de använder kontraktet och ber folk signera så är det per definition inte ett utkast.

Medlem
Skrivet av Thane:

Varför får jag en känsla av att sånt här är väldigt vanligt i avtal med content creators? Ibland märker man att vissa nästan läser ur ett manus över exakt vilken information som ska vara med och lite positiva tankar om spelet i fråga.

Tyvärr är många content creators inte mer än ett sätt att få ut reklam nu för tiden


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Man kan tycka att stora företag som dessa borde vara mera noggranna med denna typen av detaljer, även om de troligen aldrig hade gjort något om folk skrev kritiska saker. Det blev lite konstig fokus nu...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Men oj, vad var det som var fel? Berätta gärna för oss, vi är öppna för feedback."

Ja. Precis. Det var ju sinnessjukt svårt att förstå vad som var fel från början. De har försökt kontrollera de som ska ta sig en titt på spelet. Exakt samma mentalitet sitter kvar som högsta höns.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Såklart skit det här men om spelet blir bra och är kul att spela så kommer jag spela. Får hoppas de kan skapa lite OW 1 magi!

Medlem

Spelet ser sämst ut. Grafiken är ganska ful. Ljudet är ganska störigt. Effekterna ser ju rent av löjliga ut.
3rd person är ju rakt av en deal breaker.

Känns som de kopierat från OW och sedan gjort det sämre på alla punkter med inspiration från Valorant.

Jag kan säga detta eftersom jag inte skrivit under något.

Bojkott!

Medlem

"misstag" mmhmm, jo tjenare.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Thane:

Varför får jag en känsla av att sånt här är väldigt vanligt i avtal med content creators? Ibland märker man att vissa nästan läser ur ett manus över exakt vilken information som ska vara med och lite positiva tankar om spelet i fråga.

Därför man försöker följa de som faktiskt påstår sig bara ta emot uppdrag om de inte får säga vad de vill om spelet.

Iallfall de jag följer är tydliga vad deras ståndpunkt är.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

KoP
Medlem

Det är klar att det inte bara var ett utkast som skickades ut. Det enda dom försöker göra just nu är att släcka branden som har startat genom att dra till med en lögn. 😐

Medlem
Skrivet av Force:

Tyvärr är många content creators inte mer än ett sätt att få ut reklam nu för tiden

Är ju samma med spelpressen. Är ju knappt en månad sedan en enad spelpress gick med på Capcoms NDA att inte nämna mikrotransaktionerna i Dragon’s Dogma 2. Bara att utgå från att alla positiva förhandsintryck är köpta.

Medlem

Netese är ett kinesiskt företag va? Förklarar en hel del faktiskt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Netese är ett kinesiskt företag va? Förklarar en hel del faktiskt.

yep. Dom och Blizzard hade ett samarbete i många många år, netease stod för Blizzards spel i Kina men deras samarbete bröts hyfsat nyligen, fz skrev en del kring dom olika turerna.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Beklämmande men föga chockerande.

De vill alltså att folk skall testa deras spel men tillåter inte någon som helst negativ eller satirisk feedback?
Och om någon här tror att kontraktet som skickades ut "bara var ett utkast" så har jag en 4:a med havsutsikt i Örebro till salu.

Tänk så uppfriskande det skulle vara om dessa utgivare någon gång skulle inse själva när de gjort ett misstag och be om ursäkt.
Tråkigt att de alltid finner Gud först när massorna rasar och stänger sina plånböcker.

Medlem

Paragrafen råkade komma med från kommunistiska partiets stadgar, säkerligen.

Gen
Medlem
Skrivet av Force:

Tyvärr är många content creators inte mer än ett sätt att få ut reklam nu för tiden

Precis som alla förbaskade influencers.

Medlem

Räcker med att se trailern för att förstå varför...

Medlem

Ojdå, blev det "fel i kommunikationen", "ett misstag från en tredjepart"...eller kanske "en fnurra på tråden"?
Så tokigt det kan bli.

Daz
Medlem

Det blev inte fel i kommunikationen alls.

Det är Inte första gången utvecklare står och ljuger spelare rätt i ansiktet, det har säkert hänt tusentals gånger tidigare. De verkar dessutom tro att vi är efterblivna och sväljer allt de säger också.....

Medlem

Lol jävla ynkryggar. Stå för vad ni har gjort, sluta pudla förihelvete!

Medlem
Skrivet av jehuty:

Netese är ett kinesiskt företag va? Förklarar en hel del faktiskt.

Justde… tänkte inte ens på det😂 Kommunister i farten

1
Skriv svar