Take-Two sägs stänga Olliolli- och Kerbal Space Program 2-studiorna

Robot
Take-Two sägs stänga Olliolli- och Kerbal Space Program 2-studiorna

Roll7 och Intercept Games hänger löst.

#Intercept-games, #Roll7, #Take-two, #nyhetstips


Medlem

Intercept och KSP2 är ju verkligen en juvel. Sälj det för bövelen men nej, de ska skjuta skeppet i sank... Fy fan rent ut sagt.

Medlem

Riktigt tråkigt att KSP 2 riskerar att läggas ner, framför allt nu när utvecklarna äntligen har fått spelet att fungera. Hoppas att rättigheterna köps upp av någon bättre än vidriga Take-Two.

Medlem

Bra. Ju fler spelstudios som stängs desto bättre. Det finns tillräckligt med bra spel redan.

Medlem

Måste säga att jag är förvånad över att dom funderar på att stänga ner studion bakom KSP. Ettan var ju riktigt poppis så som jag förstod det. Jag personligen gillade det och såg framemot 2:an.

Medlem
Skrivet av pazu:

Bra. Ju fler spelstudios som stängs desto bättre. Det finns tillräckligt med bra spel redan.

Jajamän! Tycker vi tar och börjar ta bort existerande spel som är 5+ år gamla eller inte längre får uppdateringar eller höga nog försäljningssiffror. Det är viktigt att sträva framåt och satsa på framtiden, inte at vara fast i det förflutna. Det får även unga personer idag att inte känna att de missat upplevelser innan de ens var födda, vi behöver inte mer FOMO i livet liksom. Tänk på barnen!

Vi kanske även bör överväga att införa ett early-access system för pre-orders. Förhandsboka möjligheten att förhandsboka din förhandsbokning!

Geeks Gaming
Skrivet av pazu:

Bra. Ju fler spelstudios som stängs desto bättre. Det finns tillräckligt med bra spel redan.

Intressant tanke, innebär det att du är okej med att slopa alla studios och IP som du själv väntar på?
Det behövs ju aldrig fler spel? Eller är det mest för att provocera du skriver så kategoriskt? 🤷‍♂️

Skrivet av pazu:

Dags för de att göra ett sött FF-spel. Om de lyckas balanserade det mot en seriös tema (Tänk FFVII eller FFIX) så kan de verkligen få till det.

Skrivet av pazu:

Jag såg fram emot att spela FFVII Remake men kommer alltså få vänta 3 år till innan det är färdigt. Synd.

Skrivet av pazu:

Jag skulle vilja se riktigt bra remasters av 7an, 8an och 9an. Inte remakes.

Skrivet av pazu:

Jag hoppas de gör massa spel i den världen.

Medlem

Släpp dom fria istället.

Geeks Gaming
Skrivet av m4gnify:

Släpp dom fria istället.

Jag är med på hur du menar! Det är nog svårt att genomföra i verkligheten, speciellt med finansiering osv men ack vad man saknar studios som lucasarts mfl 😢

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag är med på hur du menar! Det är nog svårt att genomföra i verkligheten, speciellt med finansiering osv men ack vad man saknar studios som lucasarts mfl 😢

Absolut, men vad tjänar dom på att stänga ner studios liksom. Absolut inget, förutom att andra inte tjänar på det. Död åt kapitalismen.

1
Skriv svar