Kingdom Come: Deliverance II

Robot
Kingdom Come: Deliverance II

Warhorses tvåa släpps i år. FZ har sett den lika blodiga som soliga medeltiden.

#kingdom-come-deliverance-ii, #warhorse-studios


Medlem

“I feel quite hungry.” - Henry, 1403.

Medlem

Fyfan va bra. Älskade ettan trots alla buggar.

ZF
Medlem

Bra marknadsföringsläge för en FPS-upplåsning av det första då.

Medlem
Medlem

Oooof äntligen!

Medlem

Japp, blir att spela ut ettan i sommar. Köpte det nyss för 41 kr med alla dlc på MS Store…

Testpilot

Kul! Ser fram emot detta. Spelade igenom ettan men har inte spelat DLC eller gjort allt tror jag så kanske spelar om ettan igen inför detta.

Geeks Gaming

Gilla verkligen ettan. Hoppas bara dom kan jobba bort lite a eurojanken som spelet lider av.

Medlem

Ser att jag har ettan på epic games. Dags att börja spela då


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oj, jag som trodde Dragon's Dogma 2 var GOTY 2024. Inte en chans nu!


signatur

Memento Mori

Medlem

Gillade verkligen första spelet, spelade till och med igenom det utan att döda någon (bortsett från Runt som inte går att undvika), ser fram emot att spela detta väldigt mycket!

Medlem

Ett av få storspel man sett fram emot, bra att de även utannonserade spelet samma år som det ska släppas.

Medlem

Vilken spelmotor är det?

Medlem

Ser fram emot detta.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Metsys1k:

Fyfan va bra. Älskade ettan trots alla buggar.

Ett av mina favorit spel, så sjukt taggad!
Kommer påbörja min tredje genomspelning snart. Så sjukt mysigt spel

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Vilken spelmotor är det?

CryEngine vad jag har hört.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skribent

Inte helt oväntat, men lite oväntat att det verkar komma rätt snart!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja jävlar. Spelar ettan för första gången just nu och älskar det. Om det fortsätter lika bra så lär det här bli en förbokning direkt när eftertexterna rullar i ettan!

ELF
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser att jag har ettan på epic games. Dags att börja spela då

Backade det på Kickstarter och har sett fram emot det länge. Måste bara ha nytt grafikkort innan jag spelar det. Vill inte spela med filmkänsla...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ska bli riktigt intressant. Ettan hade urmycket som talade för det, men i slutändan fanns det ett par faktorer som tog andan ur spelet efter ett tag för mig. Undrar hur det är med stridsfärdigheterna i 2:an? Det enda logiska är väl om Henry är bra på att slåss redan från början. Men en av de saker jag tyckte bäst om med 1:an var hur inkompetent man var i början ...

Medlem

Första spelet finns även på PS store inkl. all dlc för 45 kr. Gäller fram till 25/4 kl. 00.59 😎

Medlem

Ser väldigt lovande ut

Dödgrävaren

Sällan jag ser fram emot nya spel, men KCD 2 är definitivt ett av undantagen! Ettan är ett mästerverk, buggigt ja, men det kan man ursäkta när immersionen är på topp och berättelsen medryckande, Hans har ett av de bästa karaktärsarken någonsin också, gick från att vara en dryg jävla översittare till att bilda en genuin vänskap med Henry.

Medlem

Världens bästa spel II ... Underbar nyhet
1an får ju 8/5

Medlem

Fattar inte hur FZ kunde ge KCD 3/5 när det är ett av de bästa spelen som släppts senaste decenniet, men skitspel som botw och totk får 5/5 smh

Medlem

Ge mig sikte på pilbågen så är jag med!

Medlem

Man är alltid svag för riddar spel, finner tids eran intressant även historiskt. En solig eller regning dag på 80-talet startade man Defender of the crown sen så...

Medlem
Skrivet av noreason:

Fattar inte hur FZ kunde ge KCD 3/5 när det är ett av de bästa spelen som släppts senaste decenniet, men skitspel som botw och totk får 5/5 smh

Vi som har missat KingdomeCome 1, är det för sent för att spela igenom? Är det bra story? Kommer tvåan hänga ihop med 1an?

Verkar som man måste ha massa moddar till 1an för att få det att se bra ut? Är alla buggar bortpatchade ur 1an?

Tack på förhand.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Vi som har missat KingdomeCome 1, är det för sent för att spela igenom? Är det bra story? Kommer tvåan hänga ihop med 1an?

Verkar som man måste ha massa moddar till 1an för att få det att se bra ut? Är alla buggar bortpatchade ur 1an?

Tack på förhand.

Inte kört ettan, men de sa på lanseringsvideon att man ska kunna hoppa på tvåan direkt.

Jag tänker nog dock köra ettan med lite moddar snart. Sen köra tvåan ett år efter release när de putsat bort de flesta buggarna.
För även om jag älskar RPG genren så KOMMER det finnas drivor av buggar i alla dessa spel.

123
Skriv svar