Arrowhead kommer aldrig att stänga av "friendly fire" i Helldivers 2

Robot
Arrowhead kommer aldrig att stänga av "friendly fire" i Helldivers 2

Då hade de varit tvungna att stänga av skada mot fiender också.

#Arrowhead, #Helldivers-2


Medlem

friendly fire har sin charm, men att sin egen drönare ska hovra precis i huvud höjd och skjuta en laser genom skallen i de mest kniviga situationerna skulle vi kunna skala ner lite.

Medlem

Helt rätt, majoriteten av spel därute har inte FF idag, så detta är ett välkommet undantag. Det vare lite vanligare förr när communitys körde och modererade sina egna servrar, men idag är det är det rätt sällsynt att se Friendly Fire på i multi-player.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Ducci:

friendly fire har sin charm, men att sin egen drönare ska hovra precis i huvud höjd och skjuta en laser genom skallen i de mest kniviga situationerna skulle vi kunna skala ner lite.

Skill issue

Medlem

FF är ju en del av Helldivers DNA!
Det hade inte varit samma spel då, friendly fire bidrar ju till kaoskänslan under uppdragen 💪😄

Medlem
Skrivet av Ducci:

friendly fire har sin charm, men att sin egen drönare ska hovra precis i huvud höjd och skjuta en laser genom skallen i de mest kniviga situationerna skulle vi kunna skala ner lite.

Ibland tror jag att min guard dog gör det med flit.
Den kan identifiera vart fienden är och stråla på men den bryr sig inte när jag är emellan den och fienden 😭

Man kan tycka att med så pass sofistikerad teknologi man har tillgång till i Helldivers 2 så borde guard dogs kunna sluta skjuta när man hamnar i skottlinjen men nej, det gör dem inte. Därav finns det bara en förklaring. Det är per design!
Skulle inte förvåna mig om det är teknologi tagen från automatons och omgjord för att sprida hanterad demokrati men där vissa mordiska beteenden finns kvar.

Medlem

Spelade en match när vi var nere på vår sista respawn (minnes block, kommer inte ihåg vad det heter i spelet) och 95% av alla deaths var FF. Så frustrerande men utan FF skulle spelet bli helt annorlunda och till och med förstöra spelet.

Medlem
Skrivet av Rowin42:

FF är ju en del av Helldivers DNA!
Det hade inte varit samma spel då, friendly fire bidrar ju till kaoskänslan under uppdragen 💪😄

Håller med


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Så jäkla kul att bli dödad av och döda sina medspelare

Startar en mission, börjar direkt kasta en Orbital 380mm HE Barrage mot närmaste robot-bas, blir skjuten av något random skott, kompis? fiende? vem vet? Tappar signal-granaten och den pajar patriot-suiten någon precis kallat ner och alla dör.

10/10 spel, till och med sambon önskar mig lycka till med demokratin när jag spelar med gänget

(60 timmar in och alla achievements är tagna, det går inte att köpa mer utrustning i spelet.. Ge mig MER)

Medlem

Många av de roligaste stunderna jag haft i Helldivers är när jag och mina kamrater har råkat dräpa varandra på olika dråpliga sätt, klart det ska vara kvar!

Medlem
Medlem

Har inte spelat spelet själv men jag håller ändå med. Det är en del av spelet och bör fortsätta att vara så. Tweakar hit och dit är säkert nödvändigt dock.

Det är lite som den ständiga debatten om att From borde införa easy-mode. Vilket de ej bör göra för då går magin förlorad. Spelets grundläggande design/regelverk tillåter inte det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tycker att FF är superkul, då måste lagspelet bli tightare! T.ex. Fortnite dog för mig när de tog bort FF.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Situationer som skapar gapskratt:

Ett kryp närmar sig, man höjer hagelgeväret och är helt mentalt inställd på att mosa in x antal bulor rakt i nyllet på det.
I samma sekund som man trycker av så fick polaren för sig att göra en 360 och ställa sig med sin panna rakt framför gevärets mynning.... total förvåning och 2 sekunders tystnad.... gapskratt i 2 minuter!

Bästa som finns.

Medlem

Igår väntade vi på att bli upplockade och som sig bör startade en massa thermidsnästen i närheten att öppna sig. Med demokratin i högsta hugg (dvs en 500kg bomb) stod jag redo att tillintetgöra senast öppnade hål. Överraskad av ett hugg i ryggen reflexdök jag ner från en liten höjd, rakt på min kamrat som var upptagen med sin stationerade kanon. Tappade givetvis stratagemet i backen med följd av att det bara blev en röd dimma kvar av hela gänget. 10 av 10.

Medlem

Helt rätt.
Tycker det är just denna typ av frågor som exempelvis EU och FN borde ägna energin åt istället för allt onödigt trams de sysslar med. Reglera att MP spel online skall tillämpa friendly fire, allt annat gör ju spelen fisljumma..

1
Skriv svar